7 października, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Nowa reklama iPada Apple pozostawia twórcze emocje odbiorców… bez zmian

Nowa reklama iPada Apple pozostawia twórcze emocje odbiorców… bez zmian

Róg jest pierwszą rzeczą, którą należy zmiażdżyć. Następnie zagęszczarka przemysłowa spłaszcza rząd puszek z farbą, wiąże fortepian i spłaszcza coś, co wygląda na marmurowe popiersie. W ostatnim akcie zniszczenia odwraca wzrok od emoji w kształcie żółtej kuli.

Kiedy kompresor wzrasta, odsłania najnowsze gadżety Apple: zaktualizowanego iPada Pro.

Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, opublikował reklamę zatytułowaną „Crush” we wtorek po zorganizowaniu przez firmę wydarzenia mającego na celu ogłoszenie nowych tabletów. „Poznajcie nowego iPada Pro: najcieńszy produkt, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy” – napisał Cook. „Wyobraźcie sobie wszystkie rzeczy, do tworzenia których będzie używany”.

Przez dziesięciolecia Apple był toastem klasy kreatywnej. Urzekła projektantów, muzyków i montażystów obietnicami, że jej produkty pomogą im „myśleć inaczej”.

Jednak niektóre kreacje przyjęły inny przekaz niż jednominutowa reklama iPada. Zamiast widzieć urządzenie, które mogłoby pomóc im w stworzeniu, jak sugerował pan Cook, dostrzegli metaforę tego, w jaki sposób duże firmy technologiczne mogą czerpać zyski z ich pracy, niszcząc lub przejmując narzędzia techniczne, z których ludzkość korzystała od wieków.

Obraz był szczególnie niepokojący w czasach, gdy artyści obawiają się, że generatywna sztuczna inteligencja, która potrafi pisać wiersze i tworzyć filmy, może odebrać im pracę.

„To niezwykłe w swoim okrucieństwie” – powiedział Justin Ouellette, projektant oprogramowania z Portland w stanie Oregon, który zajmuje się animacjami i jest wieloletnim użytkownikiem Apple. „Wiele osób postrzega to jako zdradę jej zaangażowania w ludzką ekspresję twórczą i głuchotę na presję, jaką odczuwają obecnie ci artyści”.

Apple nie odpowiedziało na prośby o komentarz.

Było to najnowsze z serii niedawnych błędów promocyjnych firmy powszechnie uważanej za marketingowego molocha. że to Marketing urządzenia Apple Vision Pro, który został wydany w styczniu, starał się pomóc temu urządzeniu dotrzeć do wielu klientów. W zeszłym roku Apple został skrytykowany za wykonanie dziwnego szkicu aktorów Octavia Spencer jako Matka Ziemiazdominowało spotkanie firmowe dotyczące wysiłków firmy na rzecz osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r.

READ  Nowa subskrypcja PlayStation Plus uruchomiona w czerwcu z 3 poziomami

Od lat 80. Apple uważany jest za wizjonera reklamy. Reklama „1984” na Super Bowl przedstawiająca komputer Macintosh to jedna z najsłynniejszych reklam wszechczasów. Reklama, opracowana przez agencję Chiat/Day, przedstawiała aktora rzucającego młotem przez ekran wyświetlający twarz postaci z „Wielkiego Brata”, która miała być metaforą IBM.

Kiedy Steve Jobs wrócił do Apple w 1997 r. po 12 latach pracy, próbował odzyskać magię marketingu firmy. Razem z Lee Clowem, projektantem reklam odpowiedzialnym za zwiastun „1984”, pracowali wspólnie nad filmem „Zmień sposób myślenia” kampania. Utorowało drogę popularnym witrynom „Zdobądź komputer Mac”, do których należą m.in Mac i PCi oryginał Reklama iPhone’aktóre pokazało ludzi z klasycznych filmów i programów telewizyjnych, którzy podnosili słuchawkę i mówili „cześć”.

Marketing Apple przedstawiał swoje produkty jako łatwe w użyciu. Komputery PC i telefony z Androidem opisywano jako urządzenia dla menedżerów biznesowych pracujących nad arkuszami kalkulacyjnymi, natomiast komputery Mac i iPhone’y były narzędziami dla montażystów, fotografów i pisarzy.

Jednak reklamy Apple’a były nierówne przez ostatnie dziesięć lat. On ona Zakończył kampanię w 2012 roku Który zaprezentował „geniuszy” Apple Store w samolotach. Krytycy odrzucili później miejsce zatytułowane „Zaprojektowane przez Apple w Kalifornii” jako „bezradny„.

W następstwie tych błędów Cook przekazał nadzór nad reklamą z Phila Schillera, wieloletniego dyrektora ds. marketingu firmy, na Tore Mehrena, byłego prezesa i dyrektora kreatywnego Gray – agencji reklamowej, która stworzyła małą firmę zajmującą się handlem elektronicznym.

Pod przewodnictwem pana Myhrena, który dołączył do firmy w 2016 r., Apple opracowało część reklam we własnym zespole kreatywnym, a inne we współpracy z zewnętrzną agencją Media Arts Lab. Został uhonorowany na gali Cannes Lions Awards, najważniejszym wydarzeniu branży reklamowej, za spot na słuchawkach AirPods zatytułowany „Bounce”, przedstawiający mężczyznę skaczącego po chodniku podczas słuchania muzyki. W zeszłym roku Apple otrzymało tytuł Kreatywnej Marki Roku za reklamę „RIP Leon”, w której mężczyzna wysłał na iPhone’a wiadomość z informacją, że zdechła jaszczurka pod jego opieką, a następnie ją usunął, gdy jaszczurka nagle spadła z grzbietu.

READ  Proces antymonopolowy: dyrektor generalny Microsoft ostrzega przed wpływem monopolu wyszukiwarki Google na sztuczną inteligencję

Pan Myhren i Media Arts Lab nie odpowiedzieli na prośby o komentarz na temat tego, kto stoi za reklamą „Crush”.

Michael J. Miraflor, dyrektor ds. marki w Hannah Gray, firmie venture capital, powiedział w Channel

„To nie jest nudne ani zwyczajne” – pan Miraflor książki. „Źle się z tym czuję? Jesteś zdenerwowany?”