14 czerwca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Czy Apple News może okazać się ratunkiem w obliczu spadku liczby kliknięć prowadzących do witryn z wiadomościami?

Czy Apple News może okazać się ratunkiem w obliczu spadku liczby kliknięć prowadzących do witryn z wiadomościami?

Bezpłatna wersja Apple News to jedna z największych platform informacyjnych na świecie. Jest najczęściej używany Aplikacja informacyjna w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii. W 2020 r. miała ponad 125 milionów użytkowników miesięcznie. Subskrypcja News+ została uruchomiona w 2019 r. po tym, jak firma nabyty Startup Structure, który obiecał usługę taką jak „Netflix Magazines”. Inwestycja ta odzwierciedla pogłębiające się relacje biznesowe pomiędzy Apple a wydawcami wiadomości, które rozpoczęły się od głośnej współpracy reklamowej z dziennikiem The Wall Street Journal (pomimo Spółka-matka magazynu jest sceptyczna wobec platform technologicznych.)

Apple News+ pobiera od użytkowników opłatę w wysokości 12,99 USD miesięcznie za pakietową subskrypcję artykułów z najlepszych magazynów i gazet, które zawierają często aktualizowane artykuły z głównych amerykańskich serwisów informacyjnych i magazynów, w tym The New Yorker, The Atlantic, Washington Post, BBC i LA Times. I setki innych.

W ciągu ostatnich dwóch lat Apple News+ zaczęło szybko zwiększać liczbę partnerów, dodając dziesiątki gazet lokalnych i regionalnych, w tym Philadelphia Inquirer, Austin American-Statesman, Atlanta Journal-Constitution, The Tennessean i inne. Firma udziela wydawcom licencji na artykuły za zaporą płatniczą, płacąc im co miesiąc, częściowo w oparciu o czas spędzony przez odbiorców nad każdym utworem. Wydawcy mogą również sprzedawać reklamy w treściach Apple News, a także rozpowszechniać rekomendacje i recenzje produktów, zachowując 100% wszelkich generowanych w ten sposób przychodów z linków partnerskich.

Apple odmówił komentarza na temat liczby osób subskrybujących News+.

Wielu wydawców podchodzi do Apple z dystansem, traktując partnerstwo jako rodzaj nagrody.

Prezes Slate, Charlie Camerer, powiedział, że postrzega Apple jako platformę odkrywczą dla osób, które mogą nie być zaznajomione z treścią publikacji, udostępniającą im kolumny z poradami i długie lektury.

„Naprawdę koncentrujemy się na tym, jak budujemy lojalność naszych odbiorców na platformie i poza nią, i to działa dobrze” – powiedział w e-mailu. „W miarę rozwijania naszej działalności związanej z członkostwem w ekosystemie Slate, szukamy także partnerów takich jak Apple News+ jako narzędzia do odkrywania — i być może narzędzia do ponownego odkrywania — umożliwiającego ludziom znajdowanie treści Slate gdziekolwiek się znajdują i płacenie za to”.

READ  Zapłon za pomocą przycisku był luksusowym sposobem na uruchomienie samochodu, nawet jeśli tak nie było

„To zachęcające, że ten rodzaj dogłębnego dziennikarstwa wysokiej jakości, który jest ważny dla Slate i naszych odbiorców, tak dobrze radzi sobie w Apple News+” – dodał. „Stworzyli atrakcyjny produkt zarówno dla czytelników, jak i wydawców. i stało się to dla nas dodatkowym źródłem przychodów.”

Jednak w przypadku innych sklepów partnerstwo z Apple pogłębia się i zaczyna podejmować decyzje dotyczące treści. W ramach programu Spotlight firma zamawia i zamawia konkretne artykuły na temat konkretnych wydarzeń, takich jak ważne święta i rocznice. Noah Shachtman, były redaktor magazynu „Rolling Stone”, powiedział firmie Semafor, że Apple dodatkowo płaciło za grafiki i klipy audio do artykułów magazynu.

W zeszłym tygodniu w wywiadzie dyrektor generalny Neil Vogel powiedział firmie Semafor, że Dotdash Meredith ma zespoły w wielu publikacjach, które tworzą niestandardowe, ekskluzywne treści dla Apple News+, które następnie Apple promuje.

„To kolejny rynek zbytu dla naszych marek i treści” – powiedział Vogel. „Mamy z nimi relacje, które naszym zdaniem są bardzo uczciwe w obie strony. I było naprawdę pozytywnie.