Nowy Jork
CNN
—
Środa dla dyrektora generalnego Boeinga, Davida Calhouna, była zdecydowanie niejednoznaczna: Federalna Administracja Lotnicza ostatecznie zatwierdziła zestaw standardów inspekcji samolotu 171 737 MAX 9, których przestrzeganie umożliwi przywrócenie samolotu do służby. Dowiedział się jednak również, że jego firmie grozi kolejne dochodzenie w sprawie problemów związanych z bezpieczeństwem.
FAA rozpoczęła swoje oświadczenie pod koniec środy surowym ostrzeżeniem: „Incydent z Boeingiem 737-9 MAX z 5 stycznia nie może się nigdy więcej powtórzyć”, odnosząc się do decyzji Do zdarzenia doszło na początku tego miesiąca Część samolotu linii Alaska Airlines eksplodowała w powietrzu. Federalna Administracja Lotnicza oświadczyła, że nie pozwoli na żadne rozszerzenie produkcji linii 737 MAX do czasu zakończenia dochodzenia w sprawie bezpieczeństwa Boeinga.
Federalna Administracja Lotnicza utorowała jednak drogę samolotom do powrotu w powietrze. Linie lotnicze, zwłaszcza Alaska i United, codziennie borykały się z setkami odwołań lotów z powodu uziemienia.
„Kompleksowy i udoskonalony przegląd, który nasz zespół przeprowadził po kilku tygodniach gromadzenia informacji, dał mi i FAA pewność, że możemy przejść do fazy inspekcji i konserwacji” – powiedział w oświadczeniu administrator FAA Mike Whitaker.
Należy sprawdzić każdy ze 171 uziemionych samolotów, w tym śruby, mocowania i prowadnice uszczelki drzwi, czyli elementu kadłuba, który wyleciał z samolotu Alaska Airlines na początku tego miesiąca. operacja Obejmuje to również dokręcanie elementów złącznych i przeprowadzanie „szczegółowych kontroli… kilkudziesięciu powiązanych komponentów”.
Boeing oświadczył w środę w oświadczeniu, że „będzie nadal w pełni i przejrzyście współpracować z FAA i postępować zgodnie z jej wytycznymi, podejmując działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa i jakości w Boeingu”. Będziemy także ściśle współpracować z naszymi klientami lotniczymi podczas przeprowadzania przez nich procedur kontrolnych wymaganych do bezpiecznego przywrócenia samolotu 737-9 do eksploatacji.
Linie lotnicze Alaska Airlines poinformowały w środę, że spodziewają się, że inspekcje zajmą 12 godzin, a pierwsze samoloty 737 MAX 9 powrócą do służby w piątek. Dodała, że kontrole zakończą się w przyszłym tygodniu.
United Airlines ogłosiły, że otrzymały zgodę FAA na przywrócenie w najbliższy weekend floty 79 samolotów Boeing 737 MAX 9, jak wynika z notatki dyrektora operacyjnego linii lotniczej uzyskanej przez CNN.
„Każdy samolot Max 9 przywrócimy do służby po zakończeniu kompleksowego procesu kontroli” – powiedział Toby Enqvist, wiceprezes wykonawczy i dyrektor operacyjny United. „Przygotowujemy samolot do powrotu do regularnych lotów od niedzieli”.
I Whitaker zwrócił uwagę, że sam Boeing nie wyszedł z kryzysu.
„Jednakże wyrażę się jasno: dla Boeinga nie będzie to powrót do normalnego funkcjonowania” – dodał. Dodał: „Nie zatwierdzimy żadnego wniosku Boeinga o rozszerzenie produkcji lub zatwierdzenie dodatkowych linii produkcyjnych dla 737 MAX, dopóki nie będziemy pewni, że problemy z kontrolą jakości ujawnione w trakcie tego procesu zostały rozwiązane”.
W środę spotkanie Calhouna z prawodawcami w Waszyngtonie zakończyło się koszmarem dyrektora generalnego: był zmuszony bronić bezpieczeństwa samolotów swojej firmy przed podróżnymi, zanim dowiedział się, że Boeingowi grozi kolejne dochodzenie.
„Latamy bezpiecznymi samolotami” – powiedział Calhoun reporterom zgromadzonym na Kapitolu. „Nie wysyłamy w powietrze samolotów, którym nie ufamy w 100 procentach”.
Calhoun potwierdził powagę obaw pasażerów związanych z lotami i powiedział, że przybył do Waszyngtonu w duchu przejrzystości i otwartości, aby pomóc prawodawcom lepiej zrozumieć wysiłki firmy na rzecz poprawy bezpieczeństwa.
„Jestem tu dzisiaj… aby odpowiedzieć na wszystkie ich pytania, ponieważ mają wiele pytań” – powiedział Calhoun.
Po rozmowie z reporterami demokratyczna senator z Waszyngtonu Maria Cantwell, przewodnicząca Senackiej Komisji Handlu, ogłosiła, że powinna przeprowadzić przyszłe przesłuchanie w celu zbadania sytuacji Boeinga w zakresie bezpieczeństwa.
„Amerykański przemysł lotniczy i pracownicy linii lotniczych Boeing zasługują na kulturę przywództwa w Boeingu, która przedkłada bezpieczeństwo nad zyski” – stwierdził Cantwell w oświadczeniu. „Zorganizuję przesłuchania w celu zbadania głównych przyczyn tych uchybień w zakresie bezpieczeństwa”.
Cantwell powiedziała, że podczas dzisiejszego spotkania z Calhounem podkreśliła, że Boeing musi w pierwszej kolejności potraktować jakość i inżynierię. Po kilku incydentach, które miały miejsce w ostatnich latach, w tym po incydencie z liniami lotniczymi Alaska Airlines w tym miesiącu, kwestia tego zaangażowania stała się kluczową kwestią.
Dochodzenie w sprawie wypadku prowadzi także Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu.
Niemożność zwiększenia produkcji Max jest poważnym ciosem dla wysiłków Boeinga zmierzających do przywrócenia rentowności.
Produkcja Boeinga 737 MAX, najlepiej sprzedającego się samolotu, nie powróciła jeszcze do poziomu sprzed dwóch śmiertelnych wypadków, które w 2019 r. spowodowały uziemienie samolotu na 20 miesięcy. Nie jest jasne, kiedy będzie mógł kontynuować produkcję wysiłki mające na celu wznowienie produkcji w szybszym tempie Rentowność.
Eksperci branżowi wyrazili poważne wątpliwości co do zdolności Boeinga do wyjścia bez szwanku z dochodzeń. W zeszłym tygodniu A Raport Wells Fargozatytułowany „Audyt FAA otwiera zupełnie nową puszkę robaków”, zauważył Boeing Kontrola jakości i problemy inżynieryjne To trwa od lat.
„Biorąc pod uwagę niedawne osiągnięcia Boeinga i większą motywację FAA do wykrywania problemów, uważamy, że szanse na prawidłowy audyt są niskie” – stwierdzili analitycy.
Tydzień temu, Calhoun Przyznał, że firma popełniła „błąd” Podczas spotkania dotyczącego bezpieczeństwa na szczeblu personelu nie sprecyzował, na czym polegał ten błąd. Przewodnicząca NTSB Jennifer Homendy zażądała, aby Boeing udzielił odpowiedzi na temat wszelkich nieprawidłowości w ramach dochodzenia w sprawie bezpieczeństwa, które jest odrębne od audytu FAA.
Napotkał Boeinga Częste problemy z jakością i bezpieczeństwem Posiada swoje samoloty już od pięciu lat, co doprowadziło do długoterminowego uziemienia niektórych samolotów i wstrzymania dostaw innych.
Stwierdzono, że konstrukcja 737 MAX jest odpowiedzialna za dwa wypadki śmiertelne: jeden w Indonezji w październiku 2018 r. i jeden w Etiopii w marcu 2019 r. W dwóch wypadkach zginęło 346 osób Na pokładzie dwa loty i doprowadziły do Uziemienie na 20 miesięcy Jeden z najlepiej sprzedających się samolotów firmy Kosztowało go to ponad 21 miliardów dolarów.
Wewnętrzna komunikacja udostępniona podczas uziemienia samolotów 737 Max pokazuje, jak pracownik opisał samolot jako „zaprojektowany przez klaunów, których z kolei nadzorują małpy”.
Pod koniec ubiegłego miesiąca Boeing zwrócił się o to do linii lotniczych Sprawdziliśmy wszystkie samoloty 737 MAX W układzie steru kierunku może występować poluzowana śruba, gdy linia lotnicza odkryła potencjalny problem z kluczową częścią dwóch samolotów.
Problemy z jakością i inżynierią wykraczały poza 737. Boeing był również zmuszony dwukrotnie wstrzymywać dostawy swojego 787 Dreamliner. Około roku Począwszy od 2021 roku I ponownie w 2023 rze względu na obawy dotyczące jakości, na które powołuje się FAA. I 777 samolotów Doznał również uziemienia po awarii silnika podczas lotu United Rozrzucone resztki silnika Na domach i na ziemi poniżej.
Dwa różne modele Max – Max 7 i Max 10 – wciąż oczekują na zatwierdzenie, aby móc przewozić pasażerów. Analitycy Wells Fargo zauważyli, że ten ostatni incydent komplikuje sprawę.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów