16 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Max Verstappen wygrywa dziki wyścig

Max Verstappen wygrywa dziki wyścig

Verstappen pokonał pięciopunktową karę, pokonując kierowcę Ferrari Charlesa Leclerca i jego kolegę z Red Bulla Sergio Pereza.

Verstappen przedarł się przez Leclerca w pierwszym zakręcie, rozgniewając opiekuna pole position, zdobywając pięć sekund kary, ale utrzymując swoją pozycję w czołówce na wczesnych etapach.

Leclerc wyprzedził Verstappena na krótko przed pierwszym zatrzymaniem, podczas gdy Perez po wcześniejszym zatrzymaniu przebiegł przez boisko, aby zmienić przednie skrzydło po kolizji w pierwszym zakręcie.

Wyścig został przerwany, gdy Lando Norris z McLarena uległ poważnemu wypadkowi na trzecim okrążeniu, a także po zderzeniu Verstappena i George’a Russella z Mercedesa tuż po połowie dystansu.

Perez i Leclerc zamienili się miejscami, gdy dogonił ich Verstappen. Następnie Verstappen podał obu, zdobywając 18 brameky Zwycięstwo sezonu. Perez był drugi, gdy Leclerc wypadł z boiska, ale Leclerc ponownie go wyprzedził na ostatnim okrążeniu, pozbawiając Red Bulla zwycięstwa 1-2.

Przeczytaj także:

Wyniki Grand Prix Brazylii F1 2023

Zarówno numer kierowca Silnik samochodowy Rolki czas
1 1 Maxa Verstappena Red Bull/Honda RBT 50
2 16 Charlesa Leclerca Ferrari 50 -2,070
3 11 Sergio Pereza Red Bull/Honda RBT 50 -2.241
4 31 Estebana Ocona Alpine/Renault 50 -18,665
5 18 Wycieczka z Lancem Astona Martina/Mercedesa 50 -20.067
6 55 Carlosa Sainza Jr Ferrari 50 -20,834
7 44 Lewis hamilton Mercedesa 50 -21,755
8 63 Jerzego Russella Mercedesa 50 -23.091
9 14 Fernando Alonso Astona Martina/Mercedesa 50 -25,964
10 81 Oskar Piastri McLarena/Mercedesa 50 -29.496
11 10 Pierre’a Gasly’ego Alpine/Renault 50 -34,270
12 23 Aleksander Albon Williamsa/Mercedesa 50 -43.398
13 20 Kevina Magnussena Haasa/Ferrari 50 -44,825
14 3 Daniela Ricardo AlphaTauri/Honda RBPT 50 -48,525
15 24 Chu Guanyu Alfa Romeo/Ferrari 50 -50.162
16 2 Logana Sargenta Williamsa/Mercedesa 50 -50,882
17 77 Valtteriego Bottasa Alfa Romeo/Ferrari 50 -1’25.350
18 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri/Honda RBPT 46
19 27 Nico Hulkenberga Haasa/Ferrari 45
4 Lando Norrisa McLarena/Mercedesa 2
READ  Matt Ryan po siadaniu – You Should Embrace Being a Backup Colts

Jak ewoluowało Grand Prix Brazylii 2023 F1

Polesitter Leclerc nie był w stanie utrzymać przewagi podczas krótkiego wyścigu do pierwszego zakrętu, a Verstappen wypchnął go szeroko w pierwszym zakręcie i objął prowadzenie. Chwilę później Fernando Alonso (Aston Martin) i Carlos Sainz (Ferrari) obrócili się, a Perez potrzebował nowego przedniego skrzydła w swoim Red Bullu, podobnie jak Alonso po presji w drugiej rundzie przez Valtteriego Bottasa (którego miejsce Alfa Romeo zajmowało zwolniony). . za Perezem). Sainz spadł na 17. miejscey.

Russell zajął trzecie miejsce, przed Pierrem Gaslym (Alpine) i Alexem Albonem (Williams). Logan Sargeant (Williams) wyprzedził Kevina Magnussena (Haas) i zajął szóste miejsce na torze Strip na pierwszym okrążeniu, przed wirtualnym samochodem bezpieczeństwa, który zbierał śmieci.

Wyścig ponownie zmienił kolor na zielony na trzecim okrążeniu, a Verstappen prowadził o 1,8 sekundy nad Leclercem, ale tylko do zakrętu 12, kiedy Norris rozbił się, mijając jedynie kolegę z zespołu McLarena, Oscara Piastriego, ponieważ jego lewe tylne koło zdawało się zawodzić. Spowodowało to pojawienie się samochodu bezpieczeństwa, podczas którego Sainz i Lance Stroll (Aston) odbyli „darmowe” postoje w pit stopach w celu zakupu twardych opon.

Wyścig został wznowiony na siódmym okrążeniu, a Verstappen wyprzedził Leclerca, który skarżył się, że został wyprzedzony przez Red Bulla, zanim wskoczył na gaz, przed duetem Russellem, Gaslym i Williamsem. Następnie Verstappen otrzymał 5 sekund kary za zepchnięcie Leclerca z toru.

Esteban Ocon z Alpine wyrwał Magnussenowi siódme miejsce, a za nim uplasował się Piastri, który zajął ósme miejsce na 11. okrążeniu. Lewis Hamilton (Mercedes), który podobnie jak Piastri jechał na twardych oponach, następnie wyprzedził Magnussena i zajął dziewiąte miejsce. Ocon, Piastri i Hamilton wyprzedzili Sargeanta na 15 okrążeniu.

Leclerc dotarł do zasięgu DRS Verstappena tuż przed trzecim dystansem, a Russell był pierwszym zawodnikiem, który zjechał do boksów na 16. okrążeniu.

READ  Bohaterska postawa Jalena Bronsona zapewniła Knicks piąte zwycięstwo z rzędu

Leclerc DRS wyprzedził Verstappena w zakręcie 14 na 17 okrążeniu, zanim Verstappen wykonał pierwszy przystanek i odbył karę pięciu punktów. Leclerc przejechał długi dystans na swoich średnich oponach, a Perez, który od wczesnego zatrzymania używał nowych, twardych opon, wyprzedził Ocona i zajął drugie miejsce.

Verstappen spadł na dziewiąte miejsce za Russellem. Hamilton i Piastri uderzyli w koła, wpychając je do boksów z powodu przebić.

Leclerc zatrzymał się na 22. okrążeniu, dając Perezowi prowadzenie, a Strollowi drugie miejsce. Następni byli Sainz i Alonso, przed Russellem i Verstappenem.

Russell DRS wyprzedził Alonso, podobnie jak Verstappen podczas hamowania w pierwszym zakręcie. Russell i Verstappen szybko dogonili Sainza i obaj przesunęli się do przodu na pasie o połowę dystansu.

Leclerc wyprzedził Strolla i zajął drugie miejsce, podczas gdy Verstappen i Russell zderzyli się, pozostawiając Holendra na czwartym miejscu, a do usunięcia gruzu z jego przedniego skrzydła potrzebny był drugi samochód bezpieczeństwa. Russell otrzymał 5 sekund kary za spowodowanie walki wręcz.

Perez, Stroll, Verstappen, Russell, Sainz i Alonso zjechali na drugie miejsce, a Verstappen nie zmienił przedniego skrzydła i późno zajął miejsce Strolla.

Wyścig ponownie stał się zielony na 29 okrążeniu, a Leclerc wyprzedził Pereza, Gasly’ego, Piastri, Verstappena, Ocona, Strolla, Albona i Russella. Piastri wyprzedził Gasly’ego i zajął trzecie miejsce w piątym zakręcie.

Perez wyprzedził Leclerca na 14. zakręcie na 17 okrążeń przed końcem, Verstappen wyprzedził Gasly’ego i zajął czwarte miejsce, a następnie wyprzedził Piastriego i zajął trzecie miejsce. Gasly i Ocon zamienili się na piątym miejscu, zanim Ocon je przypiął, mimo że zespół poprosił ich o pozostanie na swoich pozycjach.

Leclerc odzyskał prowadzenie w 14. zakręcie po odważnym doskoku na 36. okrążeniu, gdy Verstappen ich dogonił. Verstappen wyprzedził Pereza i gonił Leclerca, aby wygrać.

Verstappen wyprzedził Leclerca na 12 okrążeń przed końcem i odjechał. Leclerc zwyciężył na siedem okrążeń przed końcem, dając Perezowi drugie miejsce.

READ  Podział liderów British Open 2022: Cameron Smith wystrzeliwuje rakiety, gdy Rory McIlroy pozostaje gorący w drugiej rundzie

Verstappen cofnął się, próbując pomóc Perezowi, ale Leclerc odebrał Perezowi drugie miejsce zaledwie kilka zakrętów przed metą.

Ukarany Russell był 4. na wyjeździe, przed Oconem, Strollem i Sainzem, ale spadł na 8. z powodu dodatkowych 5.

Najszybsze okrążenia Grand Prix Brazylii 2023 F1

Zarówno numer kierowca Silnik samochodowy czas opóźnienie Ile godzin
1 81 Oskar Piastri McLarena/Mercedesa 1’35.490 233,779
2 1 Maxa Verstappena Red Bull/Honda RBT 1’35.614 0,124 233.476
3 16 Charlesa Leclerca Ferrari 1’35.669 0,179 233.342
4 44 Lewis hamilton Mercedesa 1’35.716 0,226 233.227
5 11 Sergio Pereza Red Bull/Honda RBT 1’35.939 0,449 232,685
6 55 Carlosa Sainza Jr Ferrari 1’35.984 0,494 232.576
7 63 Jerzego Russella Mercedesa 1’36.071 0,581 232.365
8 14 Fernando Alonso Astona Martina/Mercedesa 1’36.559 1,069 231.191
9 18 Wycieczka z Lancem Astona Martina/Mercedesa 1’36.584 1,094 231.131
10 31 Estebana Ocona Alpine/Renault 1’36.637 1,147 231.004
11 10 Pierre’a Gasly’ego Alpine/Renault 1’36.913 1,423 230.346
12 3 Daniela Ricardo AlphaTauri/Honda RBPT 1’37.108 1,618 229.884
13 23 Aleksander Albon Williamsa/Mercedesa 1’37.357 1,867 229.296
14 24 Chu Guanyu Alfa Romeo/Ferrari 1’37.375 1,885 229.253
15 20 Kevina Magnussena Haasa/Ferrari 1’37,455 1,965 229.065
16 77 Valtteriego Bottasa Alfa Romeo/Ferrari 1’37.562 2.072 228.814
17 27 Nico Hulkenberga Haasa/Ferrari 1’37,565 2,075 228.807
18 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri/Honda RBPT 1’37.587 2.097 228,755
19 2 Logana Sargenta Williamsa/Mercedesa 1’37,740 2.250 228.397
20 4 Lando Norrisa McLarena/Mercedesa 1’59.327 23.837 187.079
Przeczytaj także: