6 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

CEO Take-Two sceptycznie nastawiony do Metaverses, bezwartościowej cyfrowej krainy

CEO Take-Two sceptycznie nastawiony do Metaverses, bezwartościowej cyfrowej krainy

Zdjęcie prezesa Take-Two Straussa Zelnicka w garniturze i uśmiechniętego.

obrazek: Jonathan Lipson (Obrazy Getty)

Metaverse szybko stał się popularnym tematem spekulacji wśród firm technologicznych i bogatych prezesów, którzy starają się nie pozostać w tyle, gdy ludzie szukają sposobów na ucieczkę z piekielnego cyfrowego krajobrazu współczesności. Ale metaverse to (prawdopodobnie) gigantyczne popiersie, a Strauss Zelnick, dyrektor generalny GT A Kresy Wydawca Take-Two przewiduje, że firmy inwestujące w metawersy oparte na blockchain są pełne cyfrowych krain, które tak naprawdę nie mają żadnej wartości, która może nie istnieć na długo.

Jak to zauważyłem VGCw spotkanie z Gamesindustry.biz Wczorajprezes mówił o swoich wątpliwościach w okolicy Więcej starych i nowych firmskakać, by przyczepić się do metawersów, Co sugeruje, że prawdopodobnie nie jest dobrym pomysłem inwestowanie w modne słowa„Ludzie, którzy inwestują w modne hasła, mogą nie osiągnąć świetnych wyników” – wyjaśnił.

Szybko jednak zwrócił uwagę, że nie jest sceptycznie nastawiony do idei produktu podobnego do metawersu — który definiuje jako coś „masowego, interaktywnego, dynamicznego, rozrywkowego” — odnosząc się do popularnych gier Take-Two, takich jak GTA Online A NBA 2K Jako przykłady udanych światów podobnych do metawersu.

„Więc jestem zagorzałym zwolennikiem tego, że ludzie idą do cyfrowych królestw rozrywki” – wyjaśnił Zelnick. „A jeśli zapewnisz super zabawne wrażenia, myślę, że ludzie będą się do niego przyciągać”.

Jednak Zelnick jest sceptyczny wobec nagłego napływu nowych i starych firm, które próbują budować metawersy. Widzieliśmy, co dzieje się na Facebooku Oraz inne firmy zajmujące się tworzeniem wielkich światów cyfrowych. Efekty końcowe są często nudne, pozbawione życia i tylko istniejąceRzadko daje graczom powód, by zostać lub odwiedzić ponownie. Zelnick zauważa, że ​​tworzenie dużych, wspaniałych, popularnych gier wideo i światów online jest „naprawdę trudne”, kosztuje dużo pieniędzy i wymaga lat ciężkiej pracy.

“So when a company that didn’t exist two years ago launches with a white paper, a blockchain-based metaverse and sells hundreds of millions of dollars of digital real estate in a two-day period, sure, I’m a little skeptical,” admitted Zelnick.

It seems that to him, it doesn’t really make sense why these new digital worlds are worth so much money, when there is no entertainment being offered in most metaverses.

“I have a healthy respect for how hard it is to entertain people within [digital worlds]„Bez podania powodu wizyty nie wiem, dlaczego lek ma jakąkolwiek wartość” – powiedział Zelnick. „I wydaje się, że zostało to utracone w przetasowaniu”.

Czytaj więcej: Metaverse już istnieje dla krów, co jest bardzo smutne

Jeśli mówisz, że ten argument z pewnością pomaga pozycjonować własną firmę i już istniejące gry, które są bardzo popularne w Internecie, takie jak GTA Online Jako liderzy przyszłej gospodarki cyfrowej, powiedziałbym, że macie bardzo poprawny pogląd. Ale jego pogląd też ma sens. Żaden z tych nowych metawersów stworzonych przez firmę Pełne technologii blockchain i NFT to fajne miejsca. Jak dotąd ludzie nie gromadzą się, by spędzać czas w tych miejscach – cóż, poza ludźmi, którzy wydali tysiące dolarów na cyfrowe przedmioty, światy i Kto naprawdę potrzebuje ciebie i twoich przyjaciół, żeby kupić to wszystko?.

I oczywiście Zelnick ma nadzieję, że tak dla niego Firma będzie jedną z najbardziej udanych w przyszłości, ponieważ zapotrzebowanie na rozrywkę w cyfrowych światach wciąż rośnie. Przewiduje jednak, że wiele firm inwestujących w to wszystko nie będzie miało szczęśliwej przyszłości, zauważając, że „samo nazwanie czegoś „metawersem” nie gwarantuje, że to, co robisz, będzie wartościowe lub pożądane.

Ale oczywiście w końcu wszystkie spekulacje się kończą. Zelnick powiedział, że pytanie nie brzmi, czy pytanie brzmi: kiedy. „A kiedy w jednym słowie wrzuci się dużo pieniędzy, a część z tego się dzieje, prawdopodobnie można się domyślić, jak to się potoczy dla wielu ludzi, i myślę, że odpowiedź brzmi: „Niedobrze.

READ  iMessage nie spowodował katastrofy bezpieczeństwa, został usunięty w ciągu 24 godzin – Ars Technica