- Napisane przez Lishę Chi Santorelli
- Kultura wiadomości BBC
Produkcja Slave Play na West Endzie, w ramach której planuje się organizować występy wyłącznie dla czarnej publiczności, została skrytykowana przez Downing Street jako „niewłaściwa i powodująca podziały”.
the Teatr Noela Cowarda Dwa występy „Black Out” odbędą się wyłącznie dla „publiczności identyfikującej się wyłącznie z Czarnymi”.
Akcja rozgrywająca się na plantacji na południu Ameryki kontrowersyjna sztuka bada „rasę, tożsamość i płeć”.
Napisany przez amerykańskiego aktora i dramaturga Jeremy’ego O. Harrisa, otrzymał więcej nominacji do nagrody Tony niż jakakolwiek inna sztuka.
Oficjalny rzecznik premiera Rishi Sunaka powiedział, że doniesienia mediów mówią, że niektóre oferty „pozbawione białego spojrzenia” są „niepokojące” i nr 10 domaga się dodatkowych informacji.
Rzecznik powiedział: „Premier jest wielkim zwolennikiem sztuki i uważa, że sztuka powinna mieć charakter włączający i otwarty dla wszystkich, zwłaszcza gdy te obiekty artystyczne otrzymują fundusze publiczne”.
„Ograniczanie odbiorców ze względu na rasę byłoby niewłaściwe i powodowałoby podziały”.
Producenci Slave Play powiedzieli BBC News: „Celem jest uczczenie zabawy przed jak najszerszą publicznością.
„Chcemy zwiększyć dostęp do teatru dla wszystkich.
„Produkcja na Broadwayu przewidywała Black Out Nights i dokładnie zastanawiamy się, jak włączyć to przedsięwzięcie do dwóch przedstawień w ramach naszego 13-tygodniowego cyklu.
„Wkrótce ujawnimy więcej szczegółów. Żeby było całkowicie jasne, nikomu nie zostanie zakazane ani ograniczone uczestnictwo w żadnym występie Slave Play”.
„Idea Black Out Night polega na powiedzeniu: To noc, podczas której specjalnie zapraszamy Czarnych ludzi, aby wypełnili przestrzeń i poczuli się bezpiecznie z wieloma innymi Czarnymi ludźmi w przestrzeni, w której często nie czują się bezpiecznie. ”
„Myślę, że jedną z rzeczy, o których musimy pamiętać, jest to, że ludzi należy radykalnie zaprosić do miejsca, aby wiedzieli, że przynależą. W większości miejsc na Zachodzie powiedziano biednym i czarnym ludziom, że nie należą. Należą do wnętrza teatru.
„W Ameryce Jim Crow istniał po to, by dosłownie powiedzieć im, że nie mogą siedzieć na tej samej scenie co biali ludzie.
„Jako ktoś, kto chce i tęskni za obecnością w teatrze osób czarnych i kolorowych, kto wywodzi się z klasy robotniczej, a jednocześnie chce, aby ludzie zarabiający nie więcej niż sześciocyfrową kwotę rocznie czuli, że teatr jest miejscem dla nich konieczne jest ich radykalne zaproszenie poprzez inicjatywy, które mówią: „Jesteście zaproszeni”. – Konkretnie ty.
Harris w czwartek bronił także decyzji Black Out w mediach społecznościowych po tym, jak niektórzy użytkownicy X (dawniej Twittera) skrytykowali go za rzekome „rasizm wobec białych ludzi”.
„Nie muszę sobie wyobrażać, że w życiu moich dziadków role się odwróciły i było jeszcze gorzej” – napisał w X.
„Nie mówię nawet tylko o czarnych, mówię, że najpierw zapraszam czarnych! Jeśli chcą, mogą przyprowadzić swoich białych przyjaciół lub kochanków. Nie ma kolorowego paska. Ale ostatnio w Wielkiej Brytanii pojawił się kolorowy pasek!”
Ten artykuł zawiera treść udostępnioną przez Twittera. Przed przesłaniem czegokolwiek prosimy o Twoją zgodę, ponieważ mogą one używać plików cookie i innych technologii. Może warto poczytać Twittera Polityka Cookie I Polityka prywatności Przed akceptacją. Aby wyświetlić tę zawartość, wybierz opcję Zaakceptuj i kontynuuj.
Koniec treści na Twitterze, 1
34-letni aktor powiedział, że „nie lekceważy faktu, że jest to jedna z nielicznych sztuk czarnego autora, która trafiła na West End”.
„Jestem bardzo wdzięczna za ścieżki przetarte ostatnio przez niezliczoną liczbę czarnoskórych pisarzy brytyjskich, którzy utorowali drogę czarnoskórym pisarzom i publiczności na West Endzie, takim jak Arinze Kane, Kwame Kwei Armah, Tyrell Williams, Ryan Calais Cameron i Natasha Gordon.
„Mam nadzieję, że dzięki tej produkcji więcej dzieł pisarzy kolorowych znajdzie wsparcie na naszych największych platformach komercyjnych”.
W wywiadzie dla BBC z gospodarzem World at One Sarah Montagu przyznał, że kontrowersje wywołało Slave Play, w tym petycje o niepokazywanie go.
„Myślę, że to wszystko jest naprawdę piękne i potrzebne” – powiedział BBC. „Trudne pytania powinny wywoływać głośne odpowiedzi, zarówno radość, jak i cenzurę, prawda?”
Zapytany, czy jego zdaniem reakcja na sztukę w Wielkiej Brytanii będzie inna niż w Stanach Zjednoczonych, zwłaszcza w kwestiach rasowych, Harris odpowiedział, że „nie jest pewien”.
„Istnieje bardzo wyraźny powód, dla którego brytyjska publiczność lub brytyjscy twórcy teatralni mogą mieć wrażenie, że rasistowska retoryka jest zlecana amerykańskim pisarzom” – powiedział po chwili BBC.
„Sztuki rasowe, które się tu dzieją, lub sztuki, w których rasa jest centralnym tematem, są często pisane przez czarnych pisarzy. Wiem, że wielu czarnych brytyjskich pisarzy, z którymi się przyjaźnię, czuje się z tego powodu sfrustrowani i wyobcowani.
„Mam więc nadzieję, że jest to zaproszenie do kolejnych przedstawień czarnych Brytyjczyków, którzy przyjdą i odbędą takie rozmowy”.
Playing Slaves otrzymało 12 nominacji na 74. ceremonii rozdania nagród Tony, pobijając rekord ustanowiony wcześniej przez odrodzenie Angels in America. Nie odniósł żadnych zwycięstw.
W obsadzie znaleźli się gwiazda „Gry o tron” Kit Harington i córka Denzela Washingtona, Olivia Washington.
W Wywiad z Guardianem W jednej z gazet Harris skrytykował teatr komercyjny oparty na obsadzie gwiazd, ponieważ sprawiał, że ludzie traktowali teatr „jak atrakcję Disney World, gdzie przedstawienie jest tłem dla zabawy, jaką jest oglądanie przed nimi ulubionych gwiazd”.
Harris uważa jednak, że Harrington nie będzie „odwracał uwagi”, ponieważ nie jest główną postacią w sztuce i był pod wrażeniem jego gry aktorskiej.
„To bardzo drogie” – powiedział BBC.
Swoją pierwszą sztukę widziałem na Broadwayu dopiero rok przed wystawieniem jej na Broadwayu. Widziałem to tylko dlatego, że szedłem do Yale i ktoś inny kupił mi bilet. Ale nie jestem osobą, która dorastała na przedstawieniu. „Dlatego tak bardzo kocham teatr brytyjski, ponieważ znałem sztuki z ich czytania”.
Wygląda na to, że producenci Harrisa przydzielili ponad 200 biletów tygodniowo, zaczynając od 1 funta, a niektóre miejsca w cenie 20 funtów.
Premiera Slave Play zaplanowana jest na 29 czerwca w Wielkiej Brytanii. Potrwa do 21 września. Zaplanowane dwa wieczory Black Out to 17 lipca i 17 września.
. „Adwokat kawy. Ninja bekonu. Przyjazny czytelnik. Rozwiązujący problemy. Wielokrotnie nagradzany miłośnik jedzenia”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
Ojciec gwiazdy „Austina Powersa”, Heather Graham, ostrzega, że Hollywood „zabierze mi duszę”