19 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Nastolatki z Florydy przylatują do Polski – General Aviation News

Nastolatki z Florydy przylatują do Polski – General Aviation News

Po raz pierwszy drużyna amerykańska weźmie udział w Szybowcowych Mistrzostwach Świata Juniorów FAI.

Po kilku letnich wyjazdach do EAA AirVenture Oshkosh w stanie Wisconsin członkowie Aeroklub Lakeland Odległy cel podróży Astro skupił się na Polsce.

Częściowo Klub Latający Deana Najlepsze centrum kosmiczne w kompleksie SUN 'n FUN na międzynarodowym lotnisku Lakeland Linder (KLAL) na Florydzie przygotowuje się do zapisania się do historii jako pierwsza amerykańska drużyna szybowcowa ze szkoły średniej, która weźmie udział w Mistrzostwach Świata Juniorów FAI w szybownictwie.

Podczas zawodów odbywających się w dniach 13–27 lipca 2024 r. nastolatki z Florydy będą rywalizować z innymi pilotami szybowcowymi z Francji, Austrii, Belgii, Włoch, Czech i nie tylko.

Mając na celu zbiórkę pieniędzy wynoszącą 20 000 dolarów, nastolatki skorzystały z okazji do 2024 roku. Targi lotnicze SUN 'n FUN Zorganizuj zbiórkę pieniędzy, która obejmuje loterię.

Mike „Pan Z” Zidziunas, dyrektor Aeroklubu Lakeland.

Ponieważ wysyłanie szybowców za granicę jest drogie i trudne logistycznie, zespół wynajmuje szybowce na zawody, powiedział.

W wycieczce uczestniczyli dorośli Zidziunas i Eric Dellman oraz studenci Steven Dellman, Quest Hibbs, Kenny Durbeville, Matthew Durbeville i Dallas Hurt. Kapitanem i pilotem zespołu jest Steven Dellman. Hibbs będzie współkapitanem i będzie służył w zespole naziemnym/rekonwalescencji wraz z Kennym Durbevillem, Matthew Durbevillem i Dallasem Hurdem. Eric Telman jest instruktorem szybowcowym, ATP i ojcem Stevena Telmana.

W skład szybującego zespołu Lakeland Aero Club wchodzą Quest Hibbs, Steven Dellman, Kenny Durbeville, Matthew Durbeville i Dallas Hurd. (Zdjęcie dzięki uprzejmości Lakeland Aeroklubu)

Hibbs (16 lat), nowy członek klubu, zaczął latać kilka lat temu, kiedy podczas swojej pierwszej podróży zabrał ojca do Melbourne w Australii.

„W samolocie miałem okazję spotkać się z pilotem i zajrzeć do kokpitu” – wspomina. „Powiedziałem, że to jest to, co chcę robić. Od tamtej pory nie mogę o tym zapomnieć.

Nikt inny w jego rodzinie nie był związany z przemysłem lotniczym. Przyjaciel jego ojca uczęszczał do Central Florida Aerospace Academy – szkoły średniej w KLAL – i pomógł Hibbsowi przenieść się do tej szkoły. Od razu dołączył do Aeroklubu Lakeland.

READ  Sportowiec-Polski Top 4x400 Hybrid Relay Heat USA Bez kwalifikacji

„Eric Dellman spotkał się ze mną pierwszego dnia, kiedy tu byłem, kiedy pracowałem przy jednym z samolotów przy piaskowaniu skrzydła, a następnego dnia Mike wezwał mnie do swojego biura” – wspomina. „Myślałem, że mam kłopoty, ale Mike załatwił mi stypendium szybowcowe. Nawet nie wiedziałem, co to szybownictwo. Powiedziałem: «Tak, jasne».KZPH), a z Erikiem odbyłem swój pierwszy lot szybowcem. Od tamtej pory to uwielbiam. Od razu zacząłem trenować. Grałem solo w moje 16. urodziny i odbyłem podróż czekową w styczniu 2024 r.

Dwa tygodnie przed SUN 'n FUN 2024 zdobył srebrną odznakę, która wymagała od niego wystrzelenia szybowca na wysokość 2000 stóp i pozostania w powietrzu przez pięć godzin.

„Dotarłem na wysokość około 400 metrów (próbka znajduje się na wysokości 1200 metrów) i już miałem się poddać, zejść na dół i spróbować jeszcze raz, ale wylądowałem w termice plus sześć. To było super dobre. Doszedłem do około 4000 metrów. stóp i to był mój najwyższy czas w ciągu dnia. Wtedy nie zeszłem poniżej 4000 stóp. Dotarłem kilka razy do podstawy chmur i było to około 6500 stóp, więc cały czas pozostawałem u podstawy chmur.

„Miałem przy sobie telefon, ale rozładował się” – powiedział. „I nie mogli mnie namierzyć. Mam Oudie, ale go nie zakładaliśmy. Myśleli, że gdzieś jestem, mój telefon padł i nie mogli mnie znaleźć. Zadzwonili do mojego taty. Moi rodzice Kiedy wysiadłem, mój instruktor był na mnie trochę zły, ale jednocześnie był szczęśliwy.

Oudie to komputer pokładowy wielkości telefonu komórkowego, przeznaczony dla pilotów szybowcowych.

W czerwcu Steven Dellman and the Hips polecą na Regionalnych Zawodach Szybowcowych w Cordell w stanie Georgia. Był to pierwszy solowy mecz Hibbsa.

READ  Czy Dying Light jest produkowane w Polsce?

Młody pilot poleca latanie na szybowcach, bo to „znacznie tańszy sposób na naukę latania”.

„Lina kosztuje około 60 dolarów do 2000 stóp” – powiedział. „Możesz na tym zyskać około pięciu godzin, więc czas szybowania będzie wliczany do całkowitej sumy. Jeśli pracujesz nad swoim ATP, wlicza się to do twoich 1500 godzin. Możesz też zdobyć szybowiec w wieku 14 lat. Możesz też zdobyć jazdę próbną w wieku 16 lat. Jeśli więc ktoś młodszy chce zostać pilotem, ale nie może zacząć pilotować samolotów z napędem, powie, że obserwowanie mojego szybowania to najlepszy sposób, aby przygotować go na całe życie”.

Członkowie Aeroklubu Lakeland sprzedają trofea, naszywki i pączki, aby zebrać pieniądze na wyjazd do Polski. (Zdjęcie – Joni M. Fisher)

Gdy członkowie podniebnego zespołu Lakeland Aeroklubu przygotowują się do podróży do Polski, pobierają na swoje telefony obcojęzyczną aplikację Duolingo, aby przed podróżą nauczyć się podstaw języka polskiego.

Mileco Latania. (Miłego latania!)

Po więcej informacji: LakelandAeroClub.org