6 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Chandrayaan-3: Łazik Pragyan pokonuje swoją pierwszą księżycową przeszkodę, krater o głębokości 100 mm |  Wiadomości z Indii

Chandrayaan-3: Łazik Pragyan pokonuje swoją pierwszą księżycową przeszkodę, krater o głębokości 100 mm | Wiadomości z Indii

Bengaluru: BragyanaChandrayaan-3 wędrowiecNegocjował swój pierwszy pokład przeszkoda – księżycowy Jama O głębokości około 100 mm – dla wygody isro Kontroler domu, który będzie musiał w dalszym ciągu kierować nim i monitorować go w obliczu wielu z tych wyzwań.
W swojej pierwszej pełnej reakcji od lądowania VikramaPrecyzyjne lądowanie i rozmieszczenie łazika, Chandrayaan-3 Kierownik projektu P. Viramuthuvil powiedział TOI, że dotychczasowy postęp badań naukowych wzbudził pewność, że możliwe jest osiągnięcie dobrych wyników.

„Żadne z tych osiągnięć nie byłoby możliwe bez nieustannych wysiłków setek kolegów z Isro, szczególnie tych pracujących nad podsystemami – wyznaczanie trasy i sterowanie nawigacją, napęd, czujniki, wszystkie podsystemy centralne) – oraz wskazówek dyrektora URSC M. Sankarana i Isro wyższa kadra kierownicza”.

Wskazując, że działania łazika nie są całkowicie niezależne, Veeramothuvil powiedział, że ruchy Bragyana wiązały się z wieloma wyzwaniami, z których każde należało pokonać pojedynczo, angażując zespoły naziemne.

03:01

Chandrayaan-3 udostępnia materiał filmowy przedstawiający wygląd Księżyca przed lądowaniem

Czas pomiędzy każdym ruchem łazika wynosi 5 godzin.
Dotarcie łazika z punktu A do punktu B obejmuje kilka etapów. W przypadku planowania każdej trajektorii dane pokładowej kamery nawigacyjnej muszą zostać pobrane na ziemię w celu wygenerowania cyfrowego modelu wysokości (DEM). „Następnie zespół naziemny i przyrządy zadecydują, którą ścieżkę wybrać i wyślą polecenie, aby pojazd jechał” – powiedział. Jeśli chodzi o ograniczenia pojazdu, maksymalny DEM, jaki może wygenerować, wynosi pięć metrów za każdym razem, gdy kamera nawigacyjna wysyła obrazy. „Oznacza to, że za każdym razem, gdy pojazd musi się poruszać, może w najlepszym przypadku pokonać pięć metrów. Nawet tam występują przeszkody w postaci przeszkód itp.” – powiedział Veeramuthuvil. Bardzo martwiliśmy się pierwszym dołkiem, ale przeszkoda została pokonana”.
Isro wykonał już wiele ruchów łazikiem. „Jeśli widzisz, to nie jest taki duży łazik. W ramach ograniczonych zasobów umieściliśmy najnowocześniejsze miniaturowe systemy. Ale istnieją ograniczenia, takie jak niedostępność telemetrii i komunikacji 24/7 oraz potrzeba śledzenia słońce” – powiedział kierownik projektu. w sposób ciągły, więc czas pomiędzy każdym ruchem wynosi około pięciu godzin.

READ  Przekształcanie niewidzialnej ciemnej materii w światło widzialne

Czas między jednym łazikiem a drugim wynosi około pięciu godzin. „Słońce nie jest tam nieruchome. Każdego dnia następuje obrót o 12 stopni, co należy wziąć pod uwagę, ponieważ w przeciwieństwie do lądownika, który ma panele słoneczne zakryte z trzech stron, łazik ma wysuwany panel słoneczny, na którym można Jedna strona jest wyposażona w ogniwa słoneczne, ale z drugiej strony „tylko połowa dostępnej przestrzeni” – powiedział.
Szybkość transmisji danych z łazika jest również ograniczona, ponieważ może on komunikować się jedynie z lądownikiem, który sterownia Isro musi pobrać na ziemię. Jest to również czasochłonne, ponieważ naukowcy muszą uwzględnić dane naukowe pochodzące z ładunków. „Dlatego każdy ruch pojazdu jest planowany bardzo dokładnie i mamy pewność, że zostanie wykonany dobrze” – powiedział Vairamuthuvel.