7 października, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

100 dni później pierwszy ludzki pacjent Neuralink używa teraz swojego implantu mózgowego do gry w Slay the Spire

100 dni później pierwszy ludzki pacjent Neuralink używa teraz swojego implantu mózgowego do gry w Slay the Spire

Pierwszy ludzki implant Neuralink gra w Slay the Spire, Old School RuneScape i wiele innych popularnych gier wykorzystujących implant do tłumaczenia jego sygnałów neuronowych.

Firma neurotechnologiczna Elona Muska ujawniła również w nowej aktualizacji, że wiele nici przenoszących wszczepioną elektrodę wycofało się z mózgu pacjenta, co spowodowało przejściowy spadek wydajności interfejsu mózg-komputer (BCI).

W styczniu ubiegłego roku Elon Musk, współzałożyciel Neuralink, ogłosił, że firma wszczepiła pierwszy chip mózgowy „N1” w głowę pacjenta jako część wszczepialnego robota interfejsu mózg-komputer (premier) Zostań. Później okazało się, że pacjentem był 29-letni Amerykanin z porażeniem czterokończynowym Noland Arbaugh, który doznał paraliżu poniżej ramion po urazie kręgosłupa podczas wypadku nurkowego około osiem lat wcześniej.

Podczas operacji usunięto okrągłą część czaszki, aby umożliwić specjalistycznemu robotowi dostęp do części mózgu Arbaugha. Robot użył igły cieńszej od ludzkiego włosa, aby wprowadzić do istoty szarej układ 64 bardzo cienkich nici przenoszących elektrody. Te nowo zainstalowane czujniki mają za zadanie wykrywać sygnały nerwowe pacjenta i przesyłać uzyskane dane za pomocą nici do głównego korpusu implantu N1, który jest mocowany w szczelinie czaszkowej powstałej podczas zabiegu chirurgicznego. Sygnały z implantu są następnie przesyłane do aplikacji Neuralink, która jest szkolona w zakresie dekodowania intencji kryjących się za informacjami i przekształcania ich w możliwe do wykonania działania, takie jak ruch kursora komputera.

„Pokonuję moich przyjaciół w grach, w których jako osoba z porażeniem czterokończynowym nie powinienem ich pokonywać.

Przed operacją Arbo musiała korzystać z różdżki do jamy ustnej – urządzenia wspomagającego, które pozwala użytkownikowi nacisnąć ekran dotykowy po umieszczeniu w ustach – aby grać w gry i wchodzić w interakcję ze światem cyfrowym. Chociaż umożliwiło to firmie Arbo korzystanie z iPada, wiązało się to z szeregiem wad. Na przykład, aby móc używać sztyftu, musiał siedzieć prosto i mieć narzędzie pod ręką opiekuna. Co więcej, podczas jego używania nie był w stanie poprawnie mówić, a długotrwałe używanie powodowało skurcze i odleżyny.

READ  Jak dotąd nikomu nie udało się pokonać ostatecznej formy Destiny 2 i jest ona obecnie najwyższą w historii (aktualizacja: komuś się to udało)

„Miesiąc temu myślałem, że Mouthstick jest znacznie lepszy niż BCI, a kiedy go porównaliśmy, zauważyłem, że BCI jest równie dobry, jeśli nie lepszy, i wciąż jest coraz lepszy, gry, w które mogę teraz grać, są znacznie lepsze niż wcześniej. ” Aktualizacja bloga Neuralink Z okazji 100. dnia od operacji. „Pokonuję moich przyjaciół w grach, w których jako osoba z porażeniem czterokończynowym nie powinienem ich pokonywać”.

Neuralink ujawnił, że Arbo ostatnio korzystało z interfejsu mózg-komputer przez 69 godzin w tygodniu, w tym 34 godziny w celach rekreacyjnych. W tym czasie Arbaugh korzystał z technologii wspomagających, aby surfować po Internecie, uczyć się nowych języków i grać w szereg gier wideo, w tym w grę typu rogue-like Slay the Spire, Old School RuneScape, Mario Kart 8 Deluxe i Sid Meier’s Cywilizacja. 6, a wszystko to poprzez manipulowanie kursorem za pomocą umysłu. Naukowcy pracują również nad niestandardową funkcją gier w aplikacji Neuralink, która ma zapewnić Arbaughowi większą swobodę w zakresie sposobu i czasu łączenia się i grania w gry.

W ciągu 100 dni po operacji Arbo ustanowił, jak określił to Neuralink, „nowy rekord świata w kontroli wskaźnika interfejsu ludzkiego mózgu”. Obecnie jest w stanie używać interfejsu do rejestrowania wartości 8,0 bitów na sekundę (BPS), co jest miarą stosowaną przez społeczność naukową do oceny dokładności i szybkości ruchów kursora komputera. Dla kontekstu inżynierowie Neuralink zarejestrowali około 10 bitów na sekundę przy użyciu rzeczywistej myszy, a wynik, który Arbaugh planuje poprawić w nadchodzących miesiącach.

Firma ujawniła również, że nieokreślona liczba przewodów z elektrodami wprowadzonych do głowy Arbaugha podczas wszczepiania implantu N1 „wycofała się” z jego mózgu w ciągu kilku tygodni po operacji. Ruch nici zmusił naukowców Neuralink do modyfikacji algorytmu odpowiedzialnego za zbieranie i tłumaczenie danych neuronowych, co według firmy zrekompensowało spadek wydajności.

READ  Samsung ogłasza „nową erę Galaxy AI”, zaczynając od AI Live Translate Call

Arbaud nazwał implant Ewą. Źródło zdjęcia: Noland Arbo/X.

IGN skontaktował się z firmą Neuralink z prośbą o komentarz na temat tego, czy wyrywanie nici jest oczekiwanym powikłaniem i czy takie rozwiązanie może w jakikolwiek sposób wpłynąć na zdrowie pacjenta, a także zaktualizuje ten artykuł, aby uwzględnić wszelkie późniejsze reakcje.

W przyszłości Neuralink zamierza zwiększyć możliwości Arbaugh w zakresie kontrolowania kursora — częściowo poprzez rozwiązanie znanego problemu zwanego „dryfem kursora”, który można rozwiązać poprzez opracowanie systemu „korekty odchylenia” — oraz poprzez dodanie nowych funkcji. Mówiąc dokładniej, badacze mają nadzieję umożliwić użytkownikom kontrolowanie fizycznych pomocy zewnętrznych, takich jak ramiona robotyczne i wózki inwalidzkie, za pomocą samego łącza, co z kolei może pomóc pacjentom z porażeniem czterokończynowym uzyskać większy stopień niezależności.

Śledź nasze poprzednie relacje, aby uzyskać najnowsze informacje na temat Neuralink do testów na ludziach i wcześniejszych kontrowersji związanych ze skargami dotyczącymi testów na zwierzętach.

Anthony jest niezależnym współpracownikiem, piszącym dla IGN o nowościach naukowych i grach wideo. Ma ponad ośmioletnie doświadczenie w zakresie przełomowych osiągnięć w wielu dziedzinach nauki i nie ma czasu, aby Cię oszukać. Śledź go na Twitterze @BeardConGamer