12 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Wonder Group, start-up zajmujący się dostawą żywności, zabezpieczył inwestycję o wartości 100 milionów dolarów w Nestle

Wonder Group, start-up zajmujący się dostawą żywności, zabezpieczył inwestycję o wartości 100 milionów dolarów w Nestle

Wonder Group nabyła prawa do tworzenia dań od znanych restauracji i sławnych szefów kuchni, takich jak Bobby Flay i José Andrés. Opracowała także najnowocześniejszy sprzęt kuchenny, który przyspiesza i upraszcza proces gotowania.

Kolekcja cudów

Wonder Group, firma dostarczająca żywność, otrzymała zastrzyk gotówki od Nestle, ponieważ startup chce sprzedawać zaawansowany technologicznie sprzęt kuchenny i gotowe składniki firmom takim jak hotele, szpitale i obiekty sportowe.

Jak podają źródła zaznajomione ze sprawą, które poprosiły o anonimowość, ponieważ warunki finansowe transakcji nie są publiczne, transakcja obejmuje inwestycję o wartości 100 milionów dolarów od Nestlé oraz strategiczne partnerstwo.

Nestlé i Wonder potwierdziły transakcję, ale odmówiły ujawnienia szczegółów umowy.

Dofinansowanie mogłoby przybliżyć firmę Wonder o krok do realizacji jej ambicji, aby zapracowanym rodzinom uzyskanie wysokiej jakości posiłków w domu było łatwiejsze, szybsze i tańsze. Startup, którego wartość w momencie zamknięcia rundy finansowania na kwotę 350 mln dolarów w czerwcu wyceniano na około 3,5 miliarda dolarów, został założony w 2018 roku przez seryjnego przedsiębiorcę i byłego szefa handlu elektronicznego Walmart, Marca Lore’a.

Wonder niedawno sfinalizował transakcję nabycia firmy Blue Apron zajmującej się zestawami posiłków za 103 miliony dolarów. Opracowała także sprzęt kuchenny, który upraszcza i przyspiesza gotowanie potraw o jakości restauracyjnej.

Przed utworzeniem Wonder Lore założył startup zajmujący się handlem elektronicznym Jet.com i sprzedał go firmie Walmart za 3,3 miliarda dolarów w 2016 roku. Walmart ostatecznie zamknął Jet, ale Lore nadzorował agresywne wejście dużego sprzedawcy detalicznego w świat online i jego wyścig w celu wypełnienia luki. Ze swoim konkurentem Amazonem. Opuścił Walmart prawie trzy lata temu.

Lore sprzedał Amazonowi Quidsi, kolejną firmę, której był współzałożycielem i spółkę-matkę Diapers.com.

Marc Lore, były dyrektor generalny firmy zajmującej się handlem elektronicznym Walmart

READ  Właściciele F-150 Lightning i Mach-E otrzymają bezpłatny adapter do ładowania Tesli

Scotta Milina | CNBC

W wywiadzie dla CNBC Lore powiedziała, że ​​współpraca z Nestlé pomoże Wonderowi szybciej się rozwijać.

Nestlé, gigant branży spożywczej i napojów, produkuje składniki, przekąski i mrożonki, które oferują sklepy spożywcze, ale jest także właścicielem dużej firmy świadczącej usługi gastronomiczne i sprzedaje ją klientom, w tym kampusom uniwersyteckim i liniom wycieczkowym. Lore powiedziała, że ​​niektóre z tych firm mogą również chcieć nabyć sprzęt kuchenny Wonder.

Współpraca rozpocznie się od produkcji przez Nestlé pizzy i makaronu zaprojektowanych specjalnie dla sprzętu kuchennego Wonder, a także sprzedaży tego sprzętu klientom.

Wielu klientów Nestlé starało się dotrzymać kroku klientom poszukującym wygodnych posiłków i odważniejszych smaków, ale firmom brakuje personelu, który mógłby je wyprodukować, powiedziała Melissa Henshaw, szefowa działu produktów outdoorowych Nestlé. W wielu przypadkach doprowadziło to do zmian ograniczających możliwości sprzedaży i rozczarowujących klientów, takich jak zmniejszone menu obsługi pokoju w hotelach, ograniczone godziny pracy w kawiarniach czy jedzenie pozbawione smaku, rozmoczone lub zimne.

„Dzięki naszej współpracy z firmą Wonder istnieje możliwość pomocy operatorom z wielu segmentów produktów poza domem w poprawie jakości ich żywności, osiągnięciu spójności i otwarciu dodatkowych źródeł przychodów, które zostały poważnie zagrożone po pandemii”. Powiedziała.

Firma Wonder zaczęła od zupełnie innego modelu biznesowego: floty ciężarówek wyposażonych w mobilne kuchnie, które parkowały i gotowały posiłki przed domami klientów na przedmieściach New Jersey i Nowego Jorku. W styczniu porzuciła to podejście i zwolniła setki pracowników, próbując szybciej osiągnąć zyski.

Zamiast tego startup skupił się na otwarciu rosnącej sieci kuchni stacjonarnych, w których może przygotowywać pozycje z menu z różnych kuchni, które klienci mogą znaleźć w restauracjach cieszących się dużą popularnością lub u znanych szefów kuchni, takich jak José Andrés, Bobby Flay i Michael Symon. . Nabywał prawa od coraz większej liczby Ci szefowie kuchni i restauracje pozwalają klientom mieszać i dopasowywać dania – goście mogą otrzymać przystawki z czterech różnych restauracji dla czterech różnych członków rodziny w jednym zamówieniu.

READ  Robotnicy walczą o naprawę Millennium Tower w San Fran, ponieważ luksusowy budynek wciąż tonie

Obecnie firma zatrudnia około 1100 pracowników.

Do końca roku Wonder planuje mieć 10 lokalizacji na obszarze trzech stanów: Nowy Jork, New Jersey i Connecticut. W każdej z tych lokalizacji znajduje się kilkanaście miejsc, w których klienci mogą zjeść, ale większość zamówień jest dostarczana lub odbierana w celu zjedzenia posiłku w domu, powiedziała Lore. Dodał, że w przyszłym roku planuje otworzyć co najmniej 20 dodatkowych lokalizacji.

Dzięki nowemu impulsowi startupu Wonder sprzedaje swoją technologię białej etykiety oraz składniki posiłków – robione na zamówienie i przygotowane – innym firmom. Oferta B2B o nazwie WonderWorks została już wdrożona w 50 lokalizacjach, w tym w centrach kongresowych, teatrach i na lotniskach.

Ostatecznie Lore powiedział, że chce, aby Wonder był „aplikacją premium do posiłków” z różnymi wielopoziomowymi opcjami, które odpowiadają budżetom klientów, preferencjom żywieniowym i harmonogramom. Do wyboru będą zestawy Blue Apron i gorące posiłki z własnej kuchni.

Wonder konkuruje z różnymi graczami w przestrzeni żywnościowej. Obejmują one firmy dostawcze, takie jak Uber Eats i DoorDash, restauracje szybkiej obsługi, w tym SweetGreen i Chipotle, a nawet sklepy spożywcze, takie jak Kroger i Whole Foods należący do Amazona, które rozszerzyły swoją ofertę dań gotowych.

Firma Wonder chce się wyróżniać sposobem wytwarzania tego jedzenia, dzięki czemu może przygotowywać długie menu posiłków i podnosić smak pozycji menu, nawet w kuchni o powierzchni 2800 stóp kwadratowych z niewielkim wyposażeniem i niewielką ilością pracy.

– Żadnego gazu – powiedziała Lore. „Bez kuchenki. Bez ognia. Żadnych pokryw. Żadnych łapaczy tłuszczu. Można tego używać w sklepie obuwniczym, studiu jogi lub w LensCrafters. Można go używać wszędzie. Dzięki temu można go bardzo dostosować do kuchni”.