7 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Starcie z Wielką Trójką producentów samochodów pokazuje bardziej konfrontacyjny związek pracowników branży motoryzacyjnej w obliczu zbliżającego się terminu strajku

Starcie z Wielką Trójką producentów samochodów pokazuje bardziej konfrontacyjny związek pracowników branży motoryzacyjnej w obliczu zbliżającego się terminu strajku

DETROIT (AP) – Wzrost wynagrodzenia o 46%. 32 godziny tygodniowo, 40 godzin wynagrodzenia. Przywrócenie tradycyjnych emerytur

Żądania, jakie bardziej waleczny UAW postawiło GM, Stillants i Fordowi – żądania, które prezydent UAW nazwał „odważnymi” – przybliżają ją do strajku po wygaśnięciu kontraktu 14 września.

Producent samochodów, który zarabia miliardy dolarów, nie znalazł się na liście życzeń UAW. Twierdzą, że jego żądania są nierealne w czasach ostrej konkurencji ze strony Tesli i niżej płacących zagranicznych producentów samochodów, gdy świat przechodzi z silników spalinowych na rzecz samochodów elektrycznych. Duża przepaść między obiema stronami może oznaczać strajk przeciwko jednemu lub większej liczbie producentów samochodów, co może spowodować wzrost i tak już zawyżonych cen samochodów.

Potencjalny strajk 146 000 członków UAW ma miejsce w tle W coraz większym stopniu zachęcał do tworzenia wszelkiego rodzaju amerykańskich związków zawodowych. Liczba strajków i groźby strajków stale rośnie Z udziałem hollywoodzkich aktorów i pisarzy, Duże osady z kolejami i duże koncesje gigantycznych korporacji, takich jak UPS.

Sean Fenn, który Wiosną tego roku zdobył stanowisko prezydenta UAW w pierwszych bezpośrednich wyborach Ze strony członków wiązał wysokie oczekiwania i zapewnił członków gildii, że mogą osiągnąć duże zyski, jeśli zechcą pójść za linią pikiet.

W poniedziałkowym przemówieniu do publiczności z okazji Święta Pracy w Detroit Fine powiedział, że jeśli firmy nie przedstawią uczciwej umowy, „do 14 września podejmiemy działania, aby ją uzyskać wszelkimi niezbędnymi środkami”. „.

Fine określił rozmowy kontraktowe z producentami samochodów z Detroit jako formę wojny między miliarderami a zwykłymi pracownikami z klasy średniej. W zeszłym miesiącu w ramach pokazu podczas wydarzenia na żywo na Facebooku Fine potępił ofertę kontraktową Stellantis jako „śmieci” i wyrzucił kopię do kosza, „tam, gdzie jej miejsce”, powiedział.

W ciągu ostatniej dekady Trójka z Detroit stała się źródłem solidnych zysków. W ciągu ostatniej dekady wygenerowały one łącznie dochód netto w wysokości 164 miliardów dolarów, w tym 20 miliardów dolarów w tym roku. Dyrektorzy generalni Wielkiej Trójki producentów samochodów zarabiają kilka milionów rocznie.

W zeszłym miesiącu rozmawiając z pracownikami Forda w fabryce w Louisville w stanie Kentucky, Fine skarżył się na jeden standard dla klasy korporacyjnej, a inny dla zwykłych pracowników.

READ  Rosnące rentowności stawiają S&P 500 na drodze do największej miesięcznej straty w 2023 r., gdy inwestorzy przygotowują się na przemówienie prezesa Fed Paula Jacksona Hole'a.

„Zarabiają w sposób wymykający się spod kontroli” – dodał. „Otrzymują emerytury, których nawet nie potrzebują. Otrzymują najwyższej klasy opiekę zdrowotną. Pracują według własnego harmonogramu. Większość naszych członków nie otrzymuje obecnie emerytury. To szaleństwo. Otrzymujemy opiekę zdrowotną na niskim poziomie. Nie, możemy pracować zdalnie.”

Członkowie UAW przeważającą większością głosów głosowali za zezwoleniem swoim przywódcom na wezwanie strajku. Podobnie robią kanadyjscy pracownicy branży motoryzacyjnej, których umowy wygasają za cztery dni i którzy jako swój cel wskazali Forda.

UAW nie powiedziało, czy wybierze jednego docelowego producenta samochodów. Mógł uderzyć wszystkich trzech, choć mogłoby to wyczerpać fundusz uderzeniowy gildii w ciągu zaledwie trzech miesięcy.

Z drugiej strony, według obliczeń Anderson Economics Group, jeśli strajk potrwa tylko 10 dni, będzie kosztować trzech producentów samochodów prawie 1 miliard dolarów. Podczas 40-dniowego strajku UAW w 2019 r. sam GM stracił 3,6 miliarda dolarów.

W zeszłym tygodniu związek wniósł oskarżenie o nieuczciwe praktyki pracownicze przeciwko Stellantisowi i GM, które, jak stwierdził, nie przedstawiły jeszcze kontrpropozycji. Jeśli chodzi o Forda, Vine zapewniła, że ​​jej odpowiedź, odrzucając większość żądań związku, „obraża naszą wartość”.

Trzej producenci samochodów odpowiedzieli, że oskarżenia związku są bezpodstawne i że szukają uczciwego porozumienia, które pozwoliłoby im inwestować w przyszłość.

Marek Masters, profesor administracji biznesowej na Wayne State University w Detroit, zauważył, że silny amerykański rynek pracy i ogromne zyski przedsiębiorstw dały Fine przewagę w negocjacjach. Ponadto zauważył, że producenci samochodów przygotowują się do wprowadzenia na rynek dużej liczby nowych samochodów elektrycznych, co może zostać opóźnione przez strajk. Mają też ograniczoną liczbę pojazdów, które są w stanie wytrzymać atak przez długi czas.

„Są zagrożeni” – powiedział Masters.

„Prawdziwe pytanie brzmi: czy strony są skłonne poruszyć niektóre z omawianych kwestii? Nie jest to jeszcze jasne” – powiedział.

Nawet Fine określił propozycje związku jako „odważne”, żądając przywrócenia tradycyjnych emerytur o zdefiniowanym świadczeniu dla nowych pracowników. ograniczyć poziom wynagrodzeń; podwyższyć emerytury dla emerytów; I być może najbardziej śmiały ze wszystkich – 32 godziny tygodniowo za 40 godzin pracy.

Obecnie pracownicy UAW zatrudnieni po 2007 roku nie otrzymują określonych świadczeń emerytalnych. Ich korzyści zdrowotne są również mniej hojne. Przez lata związek porzucał ogólne podwyżki płac i podwyżki kosztów utrzymania, aby pomóc firmom kontrolować koszty. Chociaż pracownicy montażu wysokiego szczebla zarabiają 32,32 dolara za godzinę, pracownicy tymczasowi zaczynają od nieco poniżej 17 dolarów. Jednakże pracownicy zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy otrzymali w tym roku czeki z tytułu udziału w zyskach w wysokości od 9 716 dolarów w firmie Ford do 14 760 dolarów w firmie Stellantis.

READ  Jak Hongkong przygotowuje się do regulacji stablecoinów?

Podczas parady z okazji Święta Pracy w Detroit pracownicy stwierdzili, że strajk wydaje się teraz prawdopodobny.

Jason Craig, pracownik magazynu części Stellantis pod Detroit, powiedział, że jego firma wydaje się najbardziej prawdopodobnym celem strajku, ale powiedział, że związek może zwrócić się do Forda, ponieważ wydaje się bardziej zorientowany na rodzinę. W poniedziałek Fine potwierdziła, że ​​te trzy firmy nadal są celem ataku.

Być może największym problemem wstrzymującym zawarcie umowy jest reprezentacja związków zawodowych w 10 zaproponowanych przez firmy fabrykach akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Większość z tych fabryk to spółki joint venture z producentami akumulatorów z Korei Południowej, którzy chcą płacić mniej.

„Pracownicy akumulatorów zasługują na takie same standardy płac i wynagrodzeń, o jakie walczyły pokolenia pracowników branży samochodowej” – powiedziała Fine członkom.

Związek obawia się, że ponieważ pojazdy elektryczne są łatwiejsze w budowie i mają mniej ruchomych części, do ich montażu potrzeba będzie mniej pracowników. Ponadto pracownicy zakładów produkujących silniki spalinowe i skrzynie biegów prawdopodobnie stracą pracę w okresie przejściowym; Będą potrzebować miejsca, do którego mogą się udać.

Fine, 54-letni elektryk, który opuścił fabrykę Chryslera w Kokomo w stanie Indiana, należy do wielu liderów związkowych w całej gospodarce, którzy zaostrzają swoje wymagania i napinają mięśnie. Jak dotąd w tym roku odbyło się 247 strajków, w których wzięło udział 341 000 pracowników – najwięcej od czasu, gdy Uniwersytet Cornell zaczął monitorować strajki w 2021 r., choć nadal znacznie poniżej liczb z lat 70. i 80. XX wieku.

Masters zasugerował, że producenci samochodów nie będą w stanie szybko zastąpić strajkujących pracowników. Wąski rynek pracy, malejące zainteresowanie stanowiskami pracy w przemyśle i stosunkowo skromne płace utrudniałyby zatrudnienie wystarczającej liczby pracowników.

Niektórzy pracownicy samochodowi uważają umowę z UPS, która przewiduje wyższą stawkę 49 dolarów za godzinę dla doświadczonych kierowców, za punkt odniesienia w negocjacjach. Inni twierdzą, że po prostu mają nadzieję zbliżyć się do tej liczby.

READ  Elon Musk składa ofertę zakupu Twittera: aktualizacje na żywo

Jednak producenci samochodów twierdzą, że hojna ugoda zmusi ich do poniesienia znacznie wyższych kosztów niż ich rywale, gdy zaczną produkować więcej samochodów elektrycznych. Harry Katz, profesor pracy na Uniwersytecie Cornell, powiedział, że niemożność połączenia fabryk Hyundai-Kia, Nissana, Volkswagena, Hondy i Toyoty osłabiła wpływy UAW.

Jeśli uwzględnisz wartość ich świadczeń, producenci samochodów z Detroit 3 zarabiają około 60 dolarów na godzinę. Katz powiedział, że analogiczna kwota dla zagranicznych producentów samochodów posiadających amerykańskie fabryki wynosi tylko 40–45 dolarów. Duża część tych dysproporcji dotyczy emerytur i opieki zdrowotnej.

Jeśli firmy z Detroit poniosą wyższe koszty pracy, przerzucą je na konsumentów, co spowoduje, że pojazdy będą droższe, powiedział Sam Fiorani, analityk w firmie konsultingowej AutoForecast Solutions.

„Ponad połowa pojazdów wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych znajduje się w fabrykach nienależących do związków zawodowych” – powiedział. „Jeśli więc podniesiesz cenę budowy pojazdu unijnego, możesz wycenić siebie poza konkurencją z pojazdami już wyprodukowanymi w Ameryce Północnej”.

Strajk trwający ponad dwa tygodnie zmniejszyłby dostawy pojazdów, które są nadal ograniczone u dealerów producentów samochodów w Detroit. Przy utrzymującym się silnym popycie ceny będą rosły.

Członkowie UAW „przypominają administracji, że administracja nie może obsługiwać tych elektrowni bez porozumienia” – powiedział Katz.

Masters i Katz twierdzą, że wciąż jest czas na ustatkowanie się bez strajku. Katz spodziewa się niższego rozliczenia numerów UPS, prawdopodobnie przy 3% ogólnej podwyżce płac i korektach kosztów utrzymania, większych składkach firmy na konta 401(k) dla nowych pracowników i szybszym przejściu na wyższe płace.

Jednak Katz zasugerował, że Fine powinien poprzeć jego twardą przemowę: „Musi się wykazać”.

____

Do powstania tego raportu wnieśli swój wkład autorzy Associated Press, Bruce Schreiner z Louisville w stanie Kentucky i Christopher Rugaber w Waszyngtonie.