7 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Europejscy producenci samochodów celują w przewagę tanich samochodów elektrycznych w Chinach podczas Salonu Samochodowego w Monachium

Europejscy producenci samochodów celują w przewagę tanich samochodów elektrycznych w Chinach podczas Salonu Samochodowego w Monachium

Stacja ładowania Renault Wallbox jest używana przez samochód hybrydowy typu plug-in Renault Captur u dealera w Les Sorinieres, niedaleko Nantes, Francja, 23 października 2020 r. Zdjęcie zrobione 23 października 2020 r. REUTERS/Stephane Mahe/zdjęcie do pliku Uzyskaj prawa licencyjne

  • Wyzwanie obniżenia kosztów produkcji samochodów elektrycznych w Europie
  • Niższe koszty, aby wypełnić lukę cenową w porównaniu z chińskimi samochodami elektrycznymi
  • Do lipca sprzedaż pojazdów elektrycznych w Chinach stanowiła 8% całkowitej sprzedaży pojazdów elektrycznych w Europie
  • Renault R5 EV będzie o 25-30% tańsze od Scenica/Megane

MONACHIUM, 4 września (Reuters) – Europejscy producenci samochodów stoją przed żmudną batalią o produkcję tanich pojazdów elektrycznych i odwrócenie wiodącej pozycji Chin w opracowywaniu tańszych, bardziej przyjaznych konsumentom modeli, stwierdzili analitycy i dyrektorzy branży na targach IAA Mobility w Monachium. .

„Musimy zniwelować różnicę w kosztach z niektórymi chińskimi graczami, którzy rozpoczęli produkcję samochodów elektrycznych pokolenie temu” – powiedział Reuterowi Luca de Meo, dyrektor generalny Renault (RENA.PA), dodając, że gdy spadną koszty produkcji , podobnie jak ceny. .

De Meo powiedział, że w ramach dążenia francuskiego producenta samochodów do parytetu cenowego z Chińczykami, R5 EV, który ma się pojawić w przyszłym roku, będzie o 25–30% tańszy niż elektryczne modele Scenic i Megane.

Chińscy producenci pojazdów elektrycznych, w tym BYD (002594.SZ), Nio (9866.HK) i Xpeng (9868.HK), obierają za cel rynek pojazdów elektrycznych w Europie, gdzie sprzedaż wzrosła o prawie 55% do około 820 000 pojazdów w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy rok 2023. Stanowią około 13% całej sprzedaży samochodów.

Według motoryzacyjnej firmy konsultingowej Inovev 8% nowych samochodów elektrycznych sprzedanych dotychczas w Europie w tym roku to marki chińskie, w porównaniu z 6% w zeszłym roku i 4% w 2021 roku.

Około 41% wystawców tegorocznej imprezy w Monachium ma swoje siedziby w Azji, a uczestniczy w niej dwukrotnie więcej chińskich firm, w tym producenci pojazdów elektrycznych BYD i Xpeng oraz producent akumulatorów CATL (300750.SZ).

READ  Nowy prezes BoJ trzyma się ujemnych stóp procentowych, ogłasza przegląd polityki

„To, co kiedyś było dla niemieckiego przemysłu samochodowego występem mającym na celu pokazanie jego bardzo silnej pozycji, stało się teraz równym spotkaniem postępowych graczy z całego świata, zwłaszcza z Chin” – powiedział Fabian Brandt z firmy doradczej Oliver Wyman.

Pojawienie się chińskich producentów pojazdów elektrycznych w Europie wywołało obawy, że osłabią one pozycję lokalnych producentów samochodów i zdominują sprzedaż pojazdów elektrycznych.

Według badaczy z Jato Dynamics średnia cena pojazdu elektrycznego w Chinach wyniosła niecałe 32 000 euro (35 000 dolarów) w pierwszej połowie 2022 r. w porównaniu z około 56 000 euro w Europie.

„Europa musi przestać być naiwna z makroekonomicznego punktu widzenia w stosunku do Chin” – powiedział w niedzielę dziennikarzom Gilles Le Burney, szef inżynierii Renault, odnosząc się do kontroli kraju nad całym łańcuchem dostaw akumulatorów.

Mercedes-Benz (MBGn.DE) zaoferuje kompaktową klasę CLA, a BMW (BMWG.DE) klasę Neue Klasse, oba skupiając się na większym zasięgu i wydajności, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów produkcji o połowę.

Oliver Blume, dyrektor generalny Volkswagena (VOWG_p.DE), powiedział reporterom, że dzięki partnerstwu w Chinach producent samochodów zamierza obniżyć koszty ogniw akumulatorowych o 50%.

„Będziemy musieli naprawdę ciężko pracować nad kosztami” – powiedział Blum.

Podczas gdy producenci samochodów biorący udział w programie opowiadali o swoich ekologicznych samochodach, działacze Greenpeace protestowali przeciwko emisji z ich wciąż produkowanych samochodów napędzanych paliwami kopalnymi.

Demonstranci wrzucili trzy górne sekcje samochodów do sztucznego jeziora przed salonem samochodowym i trzymali tablice z napisami: „Przemysł samochodowy marnuje ochronę klimatu” i „Skurcz się teraz albo utoniesz później”.

(1 dolar = 0,9273 euro)

Tekst autorstwa Nicka Careya. (Raport: Victoria Valdersee, Jill Gillum i Christina Amann; Reportaż Mohameda dla The Arabic Bulletin) Redakcja: Frederick Hein, Clarence Fernandez i Sharon Singleton

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskaj prawa licencyjneotwiera nową kartę

Korespondent motoryzacyjny w Niemczech, relacjonujący przejście branży na pojazdy elektryczne. O wpływie pandemii Covid-19 na sektor detaliczny w Azji Południowej, Chinach i Europie informowaliśmy już wcześniej, a także szerzej szerzej. Wcześniej pracował dla YouGov i Economy, organizacji charytatywnej zapewniającej dostępne informacje ekonomiczne.

READ  Ponad 200 cięć jest warte twoich pieniędzy