2 grudnia, 2022

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

George Lewis zmienił magazyny – i popkulturę – na zawsze

George Lewis zmienił magazyny – i popkulturę – na zawsze

osłona kierownik do Szanowany W latach 60. George Louis zaatakował strzałami Muhammada Alego, utopił Andy’ego Warhola w puszce zupy i udawał Richarda Nixona na zbliżeniu. Zadziwiał umysły, by zwrócić na siebie uwagę, tworząc pilne okładki czasopism, wyciszając wartość odważnych nagłówków w kioskach. Dzięki pracy Lewisa historia została odnowiona.

Nie żyłem w latach sześćdziesiątych, ale mogę powiedzieć, że wiele widocznych znaków epoki, które przyszły mi do głowy, zostało stworzonych przez Lewisa. (I na pewno nie jestem w tym osamotniony — Muzeum Sztuki Nowoczesnej zabezpieczyło kilka jego prac do swojej stałej kolekcji). Był zaciekłym i bezkompromisowym wizualnym wizjonerem, prowokatorem, którego cichy komentarz na temat łamania Ameryki został poprzecinany dziesiątkami około 8 na 10 cali płócien. Posiadał niesamowitą zdolność kierowania zbiorowymi uczuciami w czasach głębokiego podziału politycznego, ale co więcej, przekazywał wiadomości, których Ameryka nie zdawała sobie sprawy, że jest gotowa na przyjęcie. Aż do swojej śmierci w zeszły weekend w wieku 91 lat, George Lewis był największym żyjącym dyrektorem artystycznym w magazynie. Zostanie zapamiętany jako czołowy grafik XX wieku.

Zanim SzanowanyLewis dorobił się jako specjalista od reklamy, opracowując kampanie dla kampanii prezydenckiej Xeroxa i Johna F. Kennedy’ego. Pochodził z Bronxu — był odważny, pełen pasji i chętny do podjęcia wyzwania, aby stanąć w obronie swoich pomysłów. Podobno inspiracją dla Szaleni ludzieDona Drapera, Louis wprost odrzucił to porównanie (Co jest sprawiedliwe, ponieważ Draper nie miał tak silnej kontroli nad kontrkulturą jak Lewis.) Dzięki reklamom Lewis doskonalił swoją elegancką, odważną wrażliwość, która poprowadziła go przez dekadę w magazynach, a potem do MTV, gdzie uratował niestabilną markę i przekształcił ją w podmiot definiujący ducha czasu.

READ  Historia Ferrisa Buellera opowiada o służących, którzy kradną jego samochód

W 2019 roku, kiedy Peter Mendelsund i ja rozpoczęliśmy przebudowę Ocean AtlantyckiŻaden projektant nie miał na nas większego wpływu. Prace Lewisa nie pozostawiają nam innego wyboru, jak tylko stawić temu czoła, zajmując dominujące miejsce w kulturowej wyobraźni, jak to się dzieje. Przestudiowaliśmy jego okładki, starając się przekazać podobną wrażliwość Ocean Atlantycki, co oznacza, że ​​bardzo staraliśmy się go naśladować. Wspólnym wątkiem w najbardziej efektownych projektach Lois jest relacja między drukiem a obrazem. W dużej mierze opierał się na centralnym, przyciągającym wzrok elemencie wizualnym, który utrzymywał pokrywę, podczas gdy pozostałe elementy pozostały stonowane. Wymagało to odwagi – a także wielkiego zaufania do publiczności – i odciążenia języka. Zredukował okładkę do skali liliputów, aby wykorzystać ogromną siłę obrazu.

W 1968 roku Louis Ali poddał się losowi św. Sebastiana, używając strzał do męczeństwa obrazoburcy. W prawym dolnym rogu okładki znajduje się mały, pięciowyrazowy nagłówek. Okładka tego magazynu, jedna z najsłynniejszych w historii Ameryki, konfrontuje rasę, religię i wojnę w Wietnamie w jednym koncepcyjnym obrazie, który jest równie twardy, co genialny.

Dwie okładki zaprojektowane przez George’a Lewisa dla Esquire. Po lewej: numer 413, kwiecień 1968. Po prawej: numer 367, czerwiec 1964

Więcej niż dziesiątki Szanowany problemów, nie tylko tworzył ikoniczne obrazy; Spopularyzował istniejące symbole, aby je obalić, przeformułować i przerobić. Weźmy jego okładkę Kennedy’ego z 1964 roku, na której z przodu ramki widać dłoń, ocierającą wyimaginowaną łzę. Ten ruch wizualny od góry dodaje tarcia do nieruchomego obrazu; Zmusza nas do konfrontacji z tragedią i przetworzenia jej w nowy sposób. Przekształca czasopismo, kiosk za 60 centów, w coś poza formą – w coś bardziej przypominającego sztukę.

Od reklam Jiffy Lube, przez kampanię „I Want My MTV”, po boksera Sonny’ego Listona w czapce Świętego Mikołaja na okładce SzanowanyWspółczesna kultura amerykańska wygląda i czuje się tak, jak wygląda, po części dzięki geniuszowi Lewisa. Jeśli kiedykolwiek byłeś zszokowany projektem na naszych stronach, możesz teraz rozpoznać konsekwencje jego wpływu. Nawet jeśli nie, mogę ci powiedzieć, że istnieje (mamy grudzień 2019 r i Okładki z listopada 2021 r Obie są odważnymi próbami lojalności). Historia nie ma innego wyjścia, jak tylko pamiętać o George’u Lewisie. Stanowiła integralną część maszyny pamięci.

READ  William Shatner opisuje podróże kosmiczne w nowej książce „Boldly Go”