29 lutego, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Awaria uszczelki drzwi Alaska Airlines wyprodukowanej przez dostawcę Boeinga w Malezji

Awaria uszczelki drzwi Alaska Airlines wyprodukowanej przez dostawcę Boeinga w Malezji

Śledczy zidentyfikowali malezyjską fabrykę obsługiwaną przez dostawcę Boeinga, firmę Boeing AeroSystems, jako źródło uszkodzonej zatyczki drzwiowej samolotu Alaska Airlines Flight 1282. Shelby Tauber – Bloomberg/Getty Images

Śledczy tryskałem Aby dowiedzieć się, dlaczego część kadłuba została oderwana 5 stycznia podczas lotu Alaska Airlines nr 1282. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu ujawniła w środę jedno ze swoich ustaleń – nie ułatwia to jednak uzyskania większej liczby odpowiedzi.

Fabryka w Malezji, obsługiwana przez dostawcę Boeinga Spirit AeroSystems, wyprodukowała wadliwą zaślepkę drzwi w samolocie 737 Max 9, który uległ katastrofie. Ogłaszać W środę przewodnicząca NTSB Jennifer Homendy. (Zatyczki do drzwi zastępują niepotrzebne drzwi ewakuacyjne.) Oznacza to, że awaria może nastąpić gdziekolwiek pomiędzy Malezją, zakładem Spirit w Wichita lub fabryką Boeinga w pobliżu Seattle.

„W tej chwili nie mamy żadnych wskazówek, gdzie to się stanie w tym procesie” – powiedział Homendy reporterom po przesłuchaniu w Senacie. dziennik „Wall Street. „To może mieć miejsce w dowolnym miejscu” – powiedziała, dodając, że NTSB nie skupiała się wyłącznie na produkcji.

Boeing ma uzyskanie pomocy ze źródeł zewnętrznych Duża część produkcji trafia do dostawców zewnętrznych, takich jak Spirit, który zbudował rozległe globalne łańcuchy dostaw, obejmujące kraje takie jak Malezja.

Według danych tego kraju Azji Południowo-Wschodniej jest drugim co do wielkości węzłem lotniczym w regionie, a tamtejsza branża wygenerowała w 2019 roku przychody o wartości 3,4 miliarda dolarów. dokumenty Z Malezyjskiego Urzędu ds. Rozwoju Inwestycji. Dostawcy z siedzibą w Malezji współpracują zarówno z głównymi producentami samolotów, Boeingiem, jak i Airbusa.

Spirit ma fabrykę w Subang, niedaleko Kuala Lumpur, stolicy kraju. Dostawca Boeinga otworzył obiekt o powierzchni 242 000 stóp kwadratowych w 2009 roku.

„Chociaż Spirit to linia lotnicza, to także firma oparta na ludziach i to ludzie w Malezji przekonali mnie, że jest to świetne miejsce dla Spirit do globalnego rozwoju” – powiedział Jeff Turner, ówczesny dyrektor generalny Spirit. Powiedział wtedy.

READ  „Oczekiwania inflacyjne nie są warte papieru, na którym jest napisane”: chodzi o reakcję Banku Kanady na inflację, ale tak samo jest w Stanach Zjednoczonych i wszędzie

Oprócz Malezji i Stanów Zjednoczonych Spirit Posiada również udogodnienia W Wielkiej Brytanii, Francji i Maroku.

Duch nie odpowiedział Szczęście Prośba o komentarz poza godzinami pracy w USA. Potwierdził to rzecznik spółki Powiązana prasa Wtyczka została wyprodukowana w Malezji.

Rzecznik Boeinga powiedział, że firma skontaktuje się ze Spiritem w celu uzyskania dalszych informacji na temat pochodzenia zatyczki do drzwi.

„Będzie lepiej”

Dyrektor generalny Boeinga Dave Calhoun zobowiązał się do pogłębienia współpracy między swoją firmą a Spirit. „Będziemy lepsi” – powiedział Calhoun. Ratusz W siedzibie Spirit w Wichita. Dodał, że inżynierowie, mechanicy i inżynierowie Boeinga i Spirit „będą mówić w tej sprawie tym samym językiem pod każdym względem i w każdej formie”.

Zarówno Boeing, jak i Spirit wciąż nie mogą się otrząsnąć po incydencie z liniami lotniczymi Alaska Airlines.

Około 170 samolotów, w większości należących do Alaska Airlines i United Airlines, nadal jest uziemionych. Czekam na instrukcje dotyczące kontroli Od Boeinga i Federalnej Administracji Lotniczej. W środę urzędnicy FAA oświadczyli, że właśnie to zrobili Inspekcja 40 samolotów Podobny do tego, który miał miejsce podczas lotu liniami Alaska Airlines.

Akcje Boeinga spadły o 18% od 5 stycznia, czyli daty incydentu Alaska Airlines. Akcje Spirit spadły w tym samym okresie o 15%.

Powrót Boeinga do Azji

Ten incydent komplikuje powrót Boeinga do Azji, a konkretnie do Chin. W pewnym momencie Chiny były jednym z najbardziej obiecujących rynków dla Boeinga dzięki dynamicznie rozwijającemu się sektorowi lotniczemu. Jednak chińscy urzędnicy zamrozili zamówienia na samoloty Boeinga w 2019 r. po dwóch śmiertelnych katastrofach 737 MAX 8.

Boeing na palcach wraca na rynek: producent dostarczył chińskiemu przewoźnikowi swój pierwszy samolot od ponad czterech lat. W zeszłym roku w grudniu.

Jednak teraz chińskie organy regulacyjne i linie lotnicze przeprowadzają dodatkowe kontrole samolotów Boeing w następstwie incydentu Alaska Airlines dziennik „Wall Street Zgłosiłem to na początku tego tygodnia. (Badanym samolotem nie jest 737 MAX 9)

READ  Kontrakty terminowe na akcje wzrosły w czwartek rano

Inne linie lotnicze pracują nad wypełnieniem luki powstałej po nieobecności Boeinga. Chińskie linie lotnicze przechodzą na serię Airbus A320 w związku z uziemieniem Boeinga: według danych do końca 2022 r. w Chinach latało ponad tysiąc A320 w porównaniu z nieco ponad 940 Boeingami 737. Bloomberga. Chiny mają również krajowego konkurenta 737: C919 wyprodukowany przez państwową firmę COMAC.