16 czerwca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Większość Amerykanów w restauracjach daje napiwki w wysokości 15% lub mniej, a niektórzy w ogóle nie dają napiwków

Większość Amerykanów w restauracjach daje napiwki w wysokości 15% lub mniej, a niektórzy w ogóle nie dają napiwków

  • Według sondażu Pew Research Center, pięćdziesiąt siedem procent ludzi pozostaje na posiłku w restauracji nie więcej niż 15%.
  • Spośród nich 37% stwierdziło, że 15% to standardowy napiwek, a 18% – mniej niż 15%. Pew stwierdził, że nie ma dodatkowego napiwku w wysokości 2%.
  • Posiłki restauracyjne są najczęstszą usługą. Jeden z ekspertów stwierdził, że gdy dajemy napiwki, często dzieje się tak ze względu na aprobatę społeczną, a nie z powodu jakości usług.

Tomasz Barwick | Cyfrowa wizja | Obrazy Getty’ego

Jeśli chodzi o posiłki, eksperci twierdzą, że standardową etykietą jest napiwek w wysokości co najmniej 15–20%.

Wydaje się, że wielu Amerykanów nie zgadza się z tą opinią.

Według Pew Research Center prawie 1 na 5 osób, czyli 18% osób, daje napiwek mniej niż 15% za przeciętny posiłek w restauracji na świeżym powietrzu, a dodatkowe 2% nie daje żadnego napiwku. rekonesans, w którym wzięło udział 11 945 dorosłych Amerykanów. Ponad jedna trzecia, 37%, stwierdziła, że ​​15% to standardowy napiwek.

„To mnie zaskoczyło” – stwierdził Drew D. Silver, współautor badania, z którego wynika, że ​​ponad połowa osób, czyli 57%, daje napiwek 15% lub mniej.

Dodał: „Stany Zjednoczone mają bardziej rozwiniętą kulturę dawania napiwków niż większość innych krajów”. „Ale nie ma zgody co do tego [it]„.

Pew nie przeprowadził historycznego badania na temat napiwków, więc nie jest jasne, jak kształtowały się trendy tych akcji na przestrzeni czasu.

Więcej finansów osobistych:
Oto, jak zaoszczędzić na kosztach Święta Dziękczynienia pomimo inflacji
Na dzisiejszym rynku coraz więcej osób zwraca się do rodziców z prośbą o zakup domu
100-letni mężczyzna wyjaśnia, dlaczego nadal ma 1 milion dolarów oszczędności

Amerykanie częściej dają napiwki w przypadku posiłku zasiadanego niż w przypadku jakiejkolwiek innej usługi: dwie trzecie dorosłych Amerykanów zawsze daje napiwek kelnerowi podczas posiłku, Według Do Bankrate. Badanie Pew wykazało, że 81% osób zawsze daje napiwek za posiłek w restauracji, co stanowi wyższy odsetek niż w przypadku osób, które dają napiwek na przykład za strzyżenie, dostawę jedzenia, kupno drinka w barze lub skorzystanie z taksówki lub transportu.

READ  Samsung publikuje prognozy na czwarty kwartał 2023 roku, spodziewa się 35% spadku zysków

Ekspert ds. etykiety Diane Gottesman polecić Napiwki od 15% do 20% za usługi restauracyjne w 2023 r.

Jednakże badania pokazują, że „zmęczenie napiwkami” doprowadziło w ostatnim czasie do spadku ilości napiwków. Na przykład średni napiwek w restauracjach oferujących pełen zakres usług w całym kraju spadł do 19,4% wszystkich kontroli w drugim kwartale 2023 r. – według Toast to najniższa kwota od początku pandemii Covid-19. Dane.

Według Bankrate odsetek osób, które zawsze dają napiwki pracownikom restauracji, spadł o 4 punkty procentowe w latach 2019–2022.

„Skłonność ludzi do dawania napiwków, nawet w restauracjach, spada” – powiedział Michael Lin, profesor w Szkole Administracji Hoteli na Uniwersytecie Cornell i ekspert ds. zachowań konsumentów i napiwków.

Na początku pandemii Amerykanie okazali się bardziej hojni, przyjmując tę ​​praktykę jako sposób pomocy pracownikom usług i pracodawcom. „Mają już dość” – powiedziała Lynn.

„Możecie zrozumieć dlaczego: proszeni są o dawanie napiwków w przypadku okoliczności i usług, które tradycyjnie nie są dawane napiwków” – powiedział. „A kwoty napiwków, które jesteśmy proszeni o napiwki, są wyższe”.

Rozpowszechnianie podpowiedzi stało się znane jako „pełzanie podpowiedzi”. Dzieje się to w czasie, gdy inflacja ery pandemii – która osiągnęła w zeszłym roku najwyższy poziom na wysokim poziomie nienotowanym od czterdziestu lat – wywarła presję na budżety gospodarstw domowych.

Jednym z wyzwań związanych z kwotami napiwków jest brak „organu centralnego”, który wyznaczałby standardy, powiedział Lin.

Według Pew większość osób – 77% – podaje jakość obsługi jako „główny czynnik” przy podejmowaniu decyzji o daniu napiwku.