24 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Warner Bros. Inc.  Discovery osiąga 50 milionów dolarów zysków z transmisji strumieniowej, mówi, że biznes streamingowy w USA będzie rentowny w 2023 r. – The Hollywood Reporter

Warner Bros. Inc. Discovery osiąga 50 milionów dolarów zysków z transmisji strumieniowej, mówi, że biznes streamingowy w USA będzie rentowny w 2023 r. – The Hollywood Reporter

Warner Bros. zakończył Discovery w marcu miał 97,6 miliona abonentów transmisji strumieniowych na całym świecie, w porównaniu do około 96,1 miliona na koniec 2022 roku i przed szacunkami, gigant rozrywki ujawnił w swoim raporcie o zyskach za pierwszy kwartał w piątek. Co ważniejsze, jego jednostka nadawcza przyniosła zysk w wysokości 50 mln USD, w porównaniu do straty w wysokości 654 USD w okresie rok temu i straty w wysokości 217 mln USD w czwartym kwartale. Wall Street odnotuje ten strumień sukcesów jako dowód ciągłego postępu w realizacji obietnicy kierownictwa, aby uczynić biznes trwale rentownym i wywiązać się z obietnicy nieścigania abonentów za wszelką cenę.

„Czujemy się bardzo dobrze z trajektorii, na której się znajdujemy” — powiedział dyrektor generalny Warner Bros. Discovery, David Zaslav, o tym, że jest pierwszym hollywoodzkim gigantem, który opublikował zyskowny kwartał dla swojego działu nadawczego, podczas gdy dyrektorzy generalni ds. operacji konsumenckich w celu osiągnięcia zysku. Mówił o „znaczącym zwrocie”, dodając: „W rzeczywistości oczekujemy teraz, że nasza działalność skierowana bezpośrednio do konsumentów w Stanach Zjednoczonych będzie rentowna w 2023 r. – rok przed naszymi wytycznymi”.

Analityk Wells Fargo, Stephen Cahal, w swoim przeglądzie zysków przewidywał stratę w wysokości 76 mln USD, „chociaż spodziewamy się, że straty wzrosną do 344 mln USD w drugim kwartale z powodu wyższych ogólnych i administracyjnych wyprzedaży (wydatków) związanych z ponownym uruchomieniem Maxa ”.

Warner Bros. Discovery odnotowało w piątek kwartalne przychody w wysokości 10,7 mld USD, co oznacza spadek o 6 procent i mniej więcej zgodne z oczekiwaniami analityków, podczas gdy zysk netto spadł poniżej szacunków. Strata firmy w pierwszym kwartale wyniosła 44 centy na akcję, w porównaniu z konsensusem z Wall Street, który przewidywał stratę 5 centów na akcję i zmianę w stosunku do zeszłorocznego zysku na poziomie 69 centów na akcję. Jednak eliminując wydatki związane z fuzją Discovery i WarnerMedia należącą do AT&T, która stworzyła siłę segmentu, firma przebiłaby uzgodnione szacunki zysków.

Firma podała, że ​​kwartalna strata firmy w wysokości 1,07 mld USD obejmowała 1,81 mld USD „amortyzacji przed opodatkowaniem wartości niematerialnych i prawnych związanych z przejęciem oraz 95 mln USD wydatków na restrukturyzację przed opodatkowaniem”.

Zwiększenie wolnych przepływów pieniężnych, miara rentowności, która pokazuje, ile pieniędzy pozostało firmie po wypełnieniu zobowiązań finansowych, było głównym celem zespołu Zaslava. Jednak w pierwszym kwartale Warner Bros. Discovery w piątek zgłosiło ujemne wolne przepływy pieniężne w wysokości 930 mln USD z powodu płatności odsetek i praw sportowych.

READ  Najwyższy zysk kwartalny od 2008 r. dzięki wysokim cenom ropy

Akcje WBD spadły o ponad 4 procent w obrocie przedsesyjnym o 8:30 ET.

Mega transakcja, która doprowadziła do powstania firmy, została zamknięta nieco ponad rok temu, w kwietniu 2022 r. „Przeszliśmy przez poważną restrukturyzację i przestawiliśmy nasze firmy z większą precyzją i skupieniem” – powiedział Zaslav w piątek. „I zauważamy, że pojawiło się wiele pozytywnych dowodów, z których być może najważniejszym jest bezpośredni kontakt z konsumentem”.

Podczas piątkowej telekonferencji dotyczącej zysków Zaslav dodał: „Skręciliśmy w naszą działalność nadawczą. Mieliśmy na to inny pogląd”. Kontynuował: „Biznes nadawczy w Stanach Zjednoczonych nie jest już krwotokiem. Trudno jest prowadzić firmę, gdy ma się tak duży krwotok”.

Kierownictwo powtórzyło również apel, że międzynarodowa działalność nadawcza firmy stanie się później rentowna, ponieważ jest mniej dojrzała i musi stawić czoła wydatkom na wejście na nowe rynki.

Wielu analityków z Wall Street zaczęło optymistycznie patrzeć na odkrycie Warner Brothers w tym roku, ponieważ kierownictwo koncentruje się na wolnych przepływach pieniężnych, delewarowaniu i przepływach rentowności.

Firma ujawniła w połowie kwietnia, że ​​połączy swoje usługi przesyłania strumieniowego HBO Max i Discovery + w przemianowaną markę Max, która ma zostać uruchomiona w USA 23 maja. Jego celem jest uczynienie z Maxa miejsca docelowego transmisji strumieniowej dla wszystkich w domu, z nowym hasłem „The One to Watch”. Max przedstawi produkt biblioteczny firmy i nową własność intelektualną, ale także podwoi swoje ukochane franczyzy, takie jak akcja na żywo Harry’ego Pottera Napisane seriale telewizyjne i nowe raty Teoria Wielkiego Wybuchu I gra o tron.

Przychody z transmisji strumieniowych w pierwszym kwartale wyniosły 2,46 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 1 procent, z wyłączeniem różnic kursowych, „ponieważ globalny wzrost liczby abonentów detalicznych został z nawiązką zrównoważony spadkiem przychodów hurtowych”, podczas gdy przychody z reklam wzrosły o 29 procent, „głównie napędzane wzrostem liczby abonentów na poziomach wspierane przez reklamy kierowane bezpośrednio do konsumenta (DTC). Przychody z treści spadły o 16 procent, co było spowodowane niższymi licencjami stron trzecich na treści HBO. Firma podała, że ​​koszty operacyjne jej jednostki nadawczej spadły o 24 procent do 2,41 miliarda dolarów z powodu niższej konsumpcji treści, zamknięcia CNN + i „bardziej efektywnych wydatków marketingowych”.

Skorygowany zysk studia przed odliczeniem odsetek, amortyzacji i amortyzacji (EBITDA) spadł do 607 mln USD w pierwszym kwartale, co oznacza spadek o 23 procent z wyłączeniem różnic kursowych, spowodowany niższymi przychodami. Firma podała, że ​​przychody studia w wysokości 3,21 miliarda dolarów spadły o 7 procent z powodu „zmniejszonych licencji telewizyjnych, wypożyczeń filmów kinowych i, w mniejszym stopniu, przychodów z rozrywki domowej”. Odmowa koncesji telewizyjnej głównie z powodu pewnych dużych umów licencyjnych w poprzednim kwartale, a także braku przedstawień teatralnych
dostępność. Wypożyczanie filmów kinowych było niższe ze względu na dobrą wydajność Ordynans W kwartale poprzedniego roku”. Jednak „Inne przychody” wzrosły o 30 procent dzięki wyższym usługom produkcyjnym w studiu i „utrzymującej się dużej frekwencji na wycieczkach studyjnych Warner Bros. w Londynie i Hollywood”. Dziedzictwo Hogwartu Była to największa premiera w historii gry Warner Bros. , co czyni ją „najlepiej sprzedającą się grą firmy z ponad 1 miliardem dolarów sprzedaży detalicznej”.

READ  Kontrakty terminowe Dow rosną, ponieważ rynek czeka na ogromną podwyżkę stóp Fed

Dział sieci WBD w pierwszym kwartale odnotował EBITDA w wysokości 2,29 miliarda USD, co oznacza spadek o 10 procent z wyłączeniem czynników walutowych, ponieważ przychody spadły o 10 procent do 5,58 miliarda USD, podczas gdy koszty operacyjne spadły o 10 procent z powodu takich czynników, jak koszty związane z Igrzyskami Olimpijskimi 2022 we wcześniejszych – okres roczny i „mniej”.
Krajowe ogólne wydatki na treści rozrywkowe, częściowo skompensowane wyższymi prawami do sportów krajowych i kosztami związanymi z nieskonsolidowanym wspólnym przedsięwzięciem BT Sport w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Przychody spadły z powodu 3-procentowego spadku przychodów z dystrybucji, „głównie spowodowanego wzrostem umownych stawek afiliacyjnych w Stanach Zjednoczonych, które zostały z nawiązką zrównoważone spadkiem liczby abonentów płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych”.
Przychody z reklam spadły o 14 procent, „napędzane głównie spadkiem oglądalności w ogólnych lokalnych sieciach rozrywkowych i informacyjnych oraz elastycznych rynkach reklamowych, głównie w Stanach Zjednoczonych i, w mniejszym stopniu, na niektórych rynkach międzynarodowych”.

Firma zauważyła również, że transmisja Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2022 w Europie negatywnie wpłynęła na roczny wzrost w ostatnim kwartale, „częściowo zrekompensowany przez wzrost lokalnych reklam sportowych, na czele z NCAA March Madness”.

Podczas piątkowej telekonferencji zarobkowej Zaslav powiedział, że WBD „aktywnie pracuje” nad dodaniem programów sportowych i informacyjnych do Maxa z czasem, mówiąc, że takie programy na żywo mogą „sprawić, że konsumenci będą wracać po więcej i pozostawać dłużej”. Później ogłosił też, że Max da swojemu zespołowi szansę na zmniejszenie liczby abonentów.

Omawiając Warner Bros., Zaslav zachwalał swoje stulecie w tym roku i zapewnił: „To studio było historycznie klejnotem w koronie branży i ciężko pracujemy, aby odbudować je do dawnej świetności”. Opisał „znaczący rozmach twórczy, w którym coraz więcej utalentowanych gawędziarzy w branży decyduje się na współpracę z nami”.

„Po trudnym roku w kasie”, Zaslav opisał nadchodzące premiery filmowe jako Wydma: część drugaI lalka BarbieI niebieski chrząszcz I światło. Powiedział: „Jesteśmy zobowiązani nie tylko do zwiększenia rozmiarów naszej listy filmów w przyszłym roku, ale co ważniejsze, jesteśmy zobowiązani do tworzenia wspaniałych, wysokiej jakości filmów, które wywierają wpływ”. Powtórzył swój wcześniejszy komentarz, że „nie chodzi o to, ile, chodzi o to, jak dobrze”.

READ  BlackRock argumentuje, że SEC nie ma powodów, aby inaczej traktować kontrakty terminowe na kryptowaluty i definiować fundusze ETF.

Zaslav powiedział później podczas rozmowy, że Warner Bros. miał „dwa najgorsze lata”, ale kierownictwo jest optymistycznie nastawione do odbudowy studia. „Mamy Jamesa Gunna i Petera[Safran]ciężko pracujących w DC, co będzie bardzo dużym motorem wzrostu dla tej firmy. Jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do DC. The Nadczłowiek Pierwsza wersja scenariusza została ukończona. Gunn z misją od Boga. To naprawdę dobry moment, aby udowodnić, co mamy w stolicy i jak silna jest globalnie dla długoterminowego, zrównoważonego wzrostu”.

Dyrektor generalny WBD kontynuował: „Mamy więcej lepszych filmów; ciężko pracowaliśmy, aby to naprawić, ulepszyć i zainwestować. Powiedzieliśmy, że żaden film nie wyprzedza swoich czasów”. lalka Barbie I błysk Mamy dwa bardzo dobre filmy. Myślę, że lista, która zostanie teraz opublikowana, zrobi ogromną różnicę. Straciliśmy dużo pieniędzy w branży filmowej i ważne jest, aby odgrywać tę rolę”.

Zaslav powiedział również, że jego zespół koncentruje się na „ożywieniu naszej działalności w zakresie animacji fabularnych”, odnosząc się do niedawnego zatrudnienia byłego starszego dyrektora DreamWorks Animation, Billa Damashki, który „ciężko pracuje (z kierownictwem studia) nad opracowaniem nowego planu”.

Omawiając międzynarodową strategię nadawczą WBD, powiedział, że firma spodziewa się obsługiwać lub uruchamiać własne usługi nadawcze „na większości rynków”, ale będzie licencjonować swoje treści na rynkach, na których nie oczekuje krótkoterminowych zysków od swoich nadawców, takich jak Indie . Dodał, że po zakończeniu tych umów licencyjnych firma rozważy, czy ma większe szanse na prowadzenie własnej, dochodowej usługi przesyłania strumieniowego.

Dyrektor finansowy WBD, Gunnar Wiedenfels, zażartował w piątkowej rozmowie telefonicznej, że rok po mega fuzji „wydaje się, że to trzy lata”, ale powiedział, że zespół zarządzający „jest jeszcze na bardzo wczesnym etapie”, aby „uwolnić pełny potencjał” firmy.