2 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Agencja Ochrony Środowiska Bidena chce, aby pojazdy elektryczne stanowiły dwie trzecie sprzedaży nowych samochodów w Stanach Zjednoczonych do 2032 r.

Agencja Ochrony Środowiska Bidena chce, aby pojazdy elektryczne stanowiły dwie trzecie sprzedaży nowych samochodów w Stanach Zjednoczonych do 2032 r.



CNN

Agencja Ochrony Środowiska zaproponowała w środę ambitne nowe przepisy dotyczące zanieczyszczeń samochodowych, które mogą wymagać, aby samochody elektryczne stanowiły do ​​2/3 nowych samochodów sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych do 2032 r., w ramach jednej z najbardziej agresywnych polityk administracji Bidena w zakresie zmian klimatycznych. Do teraz.

Normy dotyczące rur wydechowych będą miały również wpływ na zmniejszenie o połowę zanieczyszczenia powodowanego przez globalne ocieplenie pochodzącego z samochodów. Według Agencji Ochrony Środowiska transport odpowiada za prawie 30% wszystkich emisji gazów cieplarnianych w Stanach Zjednoczonych.

Administrator EPA, Michael Regan, nazwał przepisy „najostrzejszymi federalnymi normami dotyczącymi zanieczyszczeń w historii samochodów i ciężarówek”.

„Działania te razem przyspieszą dalsze przechodzenie na ekologiczną przyszłość samochodów, zajmą się kryzysem klimatycznym i poprawią jakość powietrza dla społeczności w całym kraju” – dodał Reagan.

Urzędnicy EPA powiedzieli, że rozważają kilka różnych propozycji emisji, które mogą doprowadzić do wskaźnika adopcji pojazdów elektrycznych od 64% do 69% na początku przyszłej dekady. Jeśli zostanie to zatwierdzone, normy emisji zaczną obowiązywać w 2027 r. od samochodów.

Agencja przewiduje, że nowa zasada oznacza, że ​​pojazdy elektryczne mogą stanowić prawie połowę wszystkich nowych pojazdów o średniej ładowności, takich jak samochody dostawcze, do roku modelowego 2032. Urzędnicy proponują również ostrzejsze normy dla ciężkich pojazdów, w tym wywrotek, ciężarówki użytkowe i autobusy tranzytowe oraz szkoły.

Jeden z ekspertów powiedział CNN, że propozycja administracji Bidena to przełomowy moment dla amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego i konsumentów.

„To całkiem poważna sprawa”, powiedział Thomas Boylan, były urzędnik i dyrektor regulacyjny EPA w grupie e-commerce Zero Emissions Transportation Association. „To naprawdę nada ton na resztę dekady i do lat 30. XX wieku, jeśli chodzi o to, czego ta administracja szuka w przemyśle motoryzacyjnym, jeśli chodzi o dekarbonizację i ostatecznie elektryfikację”.

READ  Tesla przyspiesza do 70 mil na godzinę i rozbija się w Greater Columbus Convention Center w Ohio

Reagan i doradca ds. klimatu w Białym Domu, Ali Zaidi, okrzyknęli proponowane przepisy wielkim zwycięstwem klimatycznym, które pozwoliłoby również zaoszczędzić pieniądze amerykańskich konsumentów w nadchodzących latach.

Al-Zaidi powiedział, że w pierwszych latach administracji Bidena liczba pojazdów elektrycznych na amerykańskich drogach już się potroiła, a liczba publicznych stacji ładowania podwoiła się. Al-Zaidi obiecał więcej, z finansowaniem z ustawy o infrastrukturze Biden na sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych wraz z ulgami podatkowymi dla konsumentów.

„Niezależnie od tego, czy mierzysz dzisiejszą reklamę w zaoszczędzonych dolarach, zmniejszonych galonach, czy zanieczyszczeniach, które nie są już pompowane do powietrza, jest to zwycięstwo narodu amerykańskiego” – powiedział Zaidi.

Jednak nawet gdy administracja pisze surowe przepisy, aby popchnąć rynek w kierunku pojazdów elektrycznych, A.J Ankieta Gallupa została opublikowana w środę Zaznacza, że ​​Amerykanie nie są jeszcze przekonani do tego pomysłu. Gallup przeprowadził ankietę wśród ponad 1000 dorosłych w Stanach Zjednoczonych w zeszłym miesiącu i stwierdził, że 41% stwierdziło, że nie kupiłoby samochodu elektrycznego.

Badanie wykazało, że pojazdy elektryczne są nie tylko droższe niż samochody napędzane gazem, ale konsumenci jeszcze nie zdali sobie sprawy z korzyści klimatycznych płynących z przejścia na pojazdy bezemisyjne. Sześciu na 10 respondentów stwierdziło, że wierzy, że pojazdy elektryczne pomagają środowisku „tylko trochę” lub „w ogóle nie pomagają” – podał Gallup.

Transport jest największym źródłem zanieczyszczenia spowodowanego globalnym ociepleniem w Stanach Zjednoczonych, a lekkie pojazdy — którymi jeżdżą przeciętni Amerykanie — odpowiadają za 58% tych emisji. Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu ONZ poinformował w zeszłym roku, że drastyczne i związane z zanieczyszczeniem zmiany w globalnym sektorze transportu – w tym przejście na pojazdy elektryczne – mogą zmniejszyć emisje w tym sektorze o ponad 80%.

„To właśnie mamy na myśli, gdy mówimy, że walka z kryzysem klimatycznym polega na stworzeniu możliwości – możliwości postawienia Stanów Zjednoczonych na jasnej ścieżce do zdobycia miejsc pracy i przemysłu XXI wieku” – powiedział Reagan.

READ  Dow Jones Futures: wzrost rynku usuwa opór; Wielka zmiana w Tesli

Inne kraje, w tym Unia Europejska i Chiny, szybciej wprowadzają pojazdy elektryczne. W Stanach Zjednoczonych Kalifornia już zaproponowała, aby pojazdy bezemisyjne stanowiły 70% sprzedaży nowych samochodów do 2030 r., a 17 kolejnych stanów planuje pójść w jej ślady.

Oznacza to, że znaczna część amerykańskiego przemysłu samochodowego faktycznie przejdzie transformację przed proponowanym prawem federalnym.

„Myślę, że jest to bardzo osiągalne” – powiedziała Margo Augie, prezes Międzynarodowej Rady ds. Czystego Transportu i były urzędnik Obamy EPA, o śmiałym przejściu na pojazdy elektryczne. „Przemysł tam jest. Europa wyprzedza Stany Zjednoczone, Chiny wyprzedzają Europę – a te firmy to firmy globalne.”

Nowe federalne ulgi podatkowe zostaną wydane w przyszłym tygodniu, aby pomóc amerykańskim konsumentom zaoszczędzić do 7500 USD na pojazdach elektrycznych. Ale mają niezwykle złożone wymagania dla przemysłu samochodowego — w tym akumulatory samochodowe i komponenty pochodzą ze Stanów Zjednoczonych lub krajów, z którymi ma umowę o wolnym handlu.

Jednak Boylan powiedział, że przepisy mają działać stopniowo w ciągu następnej dekady, kiedy to konsumenci powinni mieć o wiele więcej opcji do wyboru pojazdów elektrycznych.

„Ulgi podatkowe to marchewka” – powiedział Boylan. Proponowane rozporządzenie w sprawie rury wydechowej zapewnia „kij wspierający te zachęty i posuwający branżę do przodu”.

EPA otrzyma publiczne komentarze na temat propozycji przed sfinalizowaniem reguły w nadchodzących miesiącach.