16 czerwca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

W porcie na Zachodnim Wybrzeżu nadal trwają problemy biznesowe, a niektóre przewozy kolejowe zmierzające do Los Angeles zostały tymczasowo wstrzymane

W porcie na Zachodnim Wybrzeżu nadal trwają problemy biznesowe, a niektóre przewozy kolejowe zmierzające do Los Angeles zostały tymczasowo wstrzymane

  • W portach zachodniego wybrzeża pojawiło się kilka przeszkód w łańcuchu dostaw w związku z bieżącymi problemami biznesowymi.
  • Union Pacific wstrzymał teraz transport kolejowy z Denver do portów w Los Angeles, ponieważ związkowcy specjalizujący się w transporcie kolejowym nie docierają do zakładów pracy.
  • Port w Los Angeles jest najbardziej ruchliwym portem w kraju, obsługującym ładunki o wartości 440 miliardów dolarów rocznie i jest ważnym punktem wysyłkowym dla amerykańskiego przemysłu rolnego.
  • Negocjacje między Związkiem Dokerów ILWU a Stowarzyszeniem Morskim Pacyfiku są kontynuowane zgodnie z planem w tym tygodniu.

Widok z lotu ptaka na kontenery i statki towarowe w porcie w Los Angeles, 19 stycznia 2022 r. W San Pedro w Kalifornii.

Qian Weizhong | Chińska Grupa Optyczna | Obrazy Getty’ego

Union Pacific nie będzie już akceptować eksportu ani pustych kontenerów na swoim terminalu kolejowym w Denver, przeznaczonych dla portu w Los Angeles, co jest posunięciem zapobiegawczym, które odzwierciedla problemy z łańcuchem dostaw, które powstały w wyniku bieżących problemów pracowniczych w porcie na Zachodnim Wybrzeżu.

Wstrzymując przesyłki kolejowe, spedytorzy mogą znaleźć inne porty, w których mogą wysyłać towary, zamiast pozostawiać je przez długi czas w kontenerach przed dotarciem do zamierzonych miejsc. Ma to kluczowe znaczenie w przypadku przesyłek żywności i produktów rolnych, ponieważ produkty mogą się zepsuć – przemysł rolny w USA wykorzystuje głównie Zachodnie Wybrzeże jako swoje towary.

Port w Los Angeles jest najbardziej ruchliwym portem w kraju, obsługującym ładunki o wartości 440 miliardów dolarów rocznie. Ten udział w rynku spadł, ponieważ w ciągu ostatniego roku więcej handlu przeniosło się na wschodnie wybrzeże, przynajmniej częściowo z powodu problemów pracowniczych na zachodnim wybrzeżu, które menedżerowie łańcucha dostaw martwili się o niezawodność usług.

Te ostatnie problemy pojawiły się, ponieważ wykwalifikowani pracownicy związków zawodowych, którzy pracują w transporcie kolejowym, nie docierają do hal roboczych, według źródeł CNBC.

Przewoźnik oceaniczny CMA wysłał dziś klientom wiadomość e-mail, którą otrzymała CNBC, aby powiadomić ich o decyzji Union Pacific. Union Pacific nie odpowiedział natychmiast na prośbę CNBC o komentarz.

READ  Z dokumentów sądu antymonopolowego wynika, że ​​w 2022 roku płatności Google na rzecz Apple osiągnęły kwotę 20 miliardów dolarów

BNSF i Union Pacific, spółka zależna Berkshire Hathaway, to linie kolejowe obsługujące porty zachodniego wybrzeża.

„To jest efekt falowania, o który się martwimy” – powiedział Paul Brashire, wiceprezes Drayage i intermodalny w ITS Logistics. „Eksport białka i innych produktów z USA zacznie rosnąć w portach śródlądowych. Doprowadzi to do spadku wydajności kolei w wyniku rosnącego przepełnienia kontenerów”.

CNBC dowiedziało się, że negocjacje między związkiem pracowników offshore ILWU a Pacific Maritime Association (PMA) są kontynuowane zgodnie z planem w tym tygodniu. Kwestia wynagrodzeń jest wciąż przedmiotem dyskusji. Rozmowy toczą się pod chmurą powolnej produktywności portów. MZDM i PMA nie komentują sprawy, powołując się na awarię mediów.

Porty na Zachodnim Wybrzeżu zostały otwarte w poniedziałek po wielu zamknięciach, które rozpoczęły się w porcie w Oakland w zeszły piątek, kiedy niektórzy związkowcy odmówili stawienia się na przydziały.Jednak problemy pozostały w wybranych terminalach w portach od Los Angeles do Seattle, z wolniejszym zatrudnieniem i zamykaniem zmian. .

Kierowcy ciężarówek mówią CNBC, że na stacjach wciąż napotykają „produktywne tempo ślimaka”. Dane od różnych dostawców danych CNBC Supply Chain Heat Map również pokazują opóźnienia.

ITS Logistics powiedział CNBC, że operator terminalu Fenix ​​​​Marine Services, którego właścicielem jest firma żeglugowa CMA-CGM, zawrócił kierowców ciężarówek w porcie w Los Angeles podczas pierwszej poniedziałkowej zmiany. Wybierali kontenery od różnych przewoźników oceanicznych. Kontenery obsługiwane przez terminal obejmują kontenery należące do Maersk, OOCL, COSCO Shipping, Sealand (firma Maersk) i Evergreen.

45 dużych statków handlowych jest obecnie w drodze do Los Angeles, które mają przybyć w ciągu najbliższych dwóch tygodni, zgodnie z danymi śledzącymi z MarineTraffic, a 18 z tych statków ma przybyć w ciągu najbliższych pięciu dni. Adel Ashiq, szef działu ruchu morskiego w Ameryce Północnej Powiedział CNBC, że decyzja o zmniejszeniu przepustowości portów musi zostać rozwiązana, co ma kluczowe znaczenie dla uniknięcia narastających problemów z łańcuchem dostaw, które wpłyną zarówno na konsumentów, jak i przedsiębiorstwa.

READ  Kontrakty terminowe na akcje rosły, ponieważ inwestorzy oczekują na środową decyzję Rezerwy Federalnej w sprawie stóp procentowych

„Spadek siły roboczej oznacza spadek zdolności obsługi statków i zwracania ich na morze” – powiedział Ashiq.W miarę rozwoju obecnej sytuacji port w Los Angeles doświadczy kryzysu przypominającego epidemię, ponieważ statki zapełniają nabrzeża, czekając na przejście do terminalu w celu załadunku/rozładunku, co ponownie powoduje poważne zatory w jednym z największych portów w Stanach Zjednoczonych Stany”.

Jest powolny, firmy logistyczne z kierowcami ciężarówek na ziemi mówią CNBC w niektórych portach.

„Dzisiaj nadal obserwujemy duże korki na większości stacji w Los Angeles” – powiedział Brashear. „Kierowcy muszą długo czekać, aby wjechać na stację i zostać obsłużonym na stacji.

„Kiedy nasze porty na Zachodnim Wybrzeżu są niewiarygodne, eksporterzy produktów rolnych stają się niewiarygodnymi dostawcami, ponieważ nasze środki eksportu z centrum kraju na Zachodnie Wybrzeże muszą przestać działać” – powiedział Peter Friedman, dyrektor wykonawczy Koalicji ds. Transportu Rolnego (AGTC).

Ogólnie rzecz biorąc, porty Zachodniego Wybrzeża straciły handel z portami Wschodniego Wybrzeża i Zatoki Perskiej. CNBC śledzi wolumen kontenerów w portach Los Angeles, Long Beach, Houston, Nowy Jork i Savannah.

Czas oczekiwania kontenerów poza portami w Los Angeles, Long Beach i Oakland wciąż rośnie. Jest to kolejny fizyczny wskaźnik wolno poruszającego się handlu.

„Oczekuje się, że zaległości towarowe w portach spowodują wydłużenie czasu jazdy koleją i zakłócenia w branży transportowej, ponieważ kierowcy poruszają się między usuwaniem starego ładunku a priorytetyzacją ładunków o wyższym priorytecie” – powiedziała Gina Slagle, starszy analityk ds. danych i marketingu w Project44. . „Ponadto, gdy stacje ponownie otwierają się po zakłóceniach w pracy, istnieje możliwość niedoborów sprzętu, w szczególności ograniczeń w zakresie struktury i pojemności stoczni, gdy pracują nad nadrobieniem zaległości”.

Pokazując przykład zatorów wpływających na łańcuch dostaw, Ashiq zwrócił uwagę na kontenerowiec MSC JEONGMIN, który został rozładowany w Auckland 31 maja. W zależności od czasu oczekiwania na opuszczenie portu przez kontenery, produkty w tych kontenerach nadal znajdują się w porcie.

READ  Tesla dostarcza rekordowe samochody w pierwszym kwartale; Produkcja spada podczas blokady w Chinach

Według danych celnych przeanalizowanych przez ImportGenius większość pozycji wymienionych w 320 przywiezionych kontenerach pochodziła z Kanady, co obejmuje świeże jabłka i soczewicę, a także mrożone ryby, drób i mięso.

Ten statek rozładowywał produkty w portach Los Angeles, Seattle i Oakland. Produkty obejmowały opony Tesla, meble IKEA i groszek Trader Joe’s Petite z Portugalii. Znajdowały się w nim także setki pojemników wypełnionych winami z Europy, a także gres porcelanowy i płyty granitowe.

„Sytuacja w porcie w Auckland nie wygląda dobrze” – powiedział Ashiq. „W porcie obowiązuje zasada „kto pierwszy, ten lepszy”, co oznacza, że ​​statki są umieszczane w kolejce priorytetowej w zależności od tego, kiedy przypływają. Widzimy przystań, która nie była tak zatłoczona co najmniej od marca tego roku , z prawie dwukrotnie większą liczbą statków oczekujących na cumowanie w porównaniu z tamtym czasem”.

Według danych MarineTraffic na chwilę obecną sześć statków czeka na morzu, a siedem obecnie cumuje. Raporty o płynności portów wśród kierowców ciężarówek to dobra wiadomość dla firm logistycznych zwanych 3PL, które zarządzają przesyłkami dla firm.

„W Auckland warunki znacznie się poprawiły od czasu zamknięcia w zeszłym tygodniu, co jest dobre, ponieważ mamy zaległości w importowaniu kontenerów do przewożenia i eksportowania do naszych klientów” – powiedział Brashire.

Robert Bernardo, dyrektor ds. komunikacji w porcie w Oakland, powiedział CNBC, że jego terminale morskie wróciły do ​​pełnej sprawności i że port „robi ogromne postępy w zakresie zaległości biznesowych od weekendowego zamknięcia”.