Wieloplatformowa gra wideo, w której gracze stają się „bohaterami polskiej inteligencji”, ma zostać włączona do krajowego programu nauczania, aby uatrakcyjnić polską historię dla młodego odbiorcy.
Osadzona w czasie wojny polsko-bolszewickiej i opracowana przez Biuro Nowych Technologii w Instytucie Pamięci Narodowej (IPN), Kira Cifro rzuca wyzwanie użytkownikom złamania bolszewickich szyfrów, zabezpieczenia łączności radiowej i zneutralizowania pociągu pancernego.
Zanurzony w dramacie tekst wprowadzający ustawia scenę: „Jest koniec lat dwudziestych. Wojna polsko-bolszewicka trwała prawie dwa lata. Trwa walka o Korosteń, kluczowy węzeł kolejowy i bazę technologiczno-zaopatrzeniową.
Dostępna za darmo i grywalna na komputerach PC, urządzeniach mobilnych i okularach VR, gra jest opisywana jako ekscytujący projekt, który można wykorzystać „jako narzędzie dydaktyczne podczas zajęć”.
Gra, która składa się z trzech misji, została zaprojektowana tak, aby jak najwierniej oddawać historię, opierając się na materiałach źródłowych i historycznych eksponatach, aby zapewnić dokładność.
Rozpoczynająca się w Cytadeli Warszawskiej gra przenosi graczy do Korosztejna (dzisiejsza Ukraina), gdzie zadaniem jest odcięcie wojsk sowieckich od stacjonującego tam wojskowego centrum logistycznego.
Ukradnij poufne dokumenty z przedziału oficerskiego pociągu, zanim wybije zegar, aby uniknąć wykrycia i wykoleić pociąg pancerny przez tunel kolejowy.
Wydana w kwietniu, zarówno po polsku, jak i po angielsku (ta ostatnia pod tytułem „Cypher’s Game – War for Everything”), wymownie opisuje przebieg wojny i „wpływ polskiej kryptologii na jej pomyślny wynik”. .
Spotkał się z w dużej mierze pozytywnymi recenzjami, a międzynarodowi użytkownicy chwalili jego „niesamowitą fabułę i oszałamiające efekty wizualne” oraz „zaskakująco wysokie wartości produkcji jak na grę free-to-play”.
„Mógłbym rozmawiać o muzyce godzinami”, pisze inny recenzent, „To nie tylko gra, to spojrzenie w przeszłość”.
Ogłaszając w miniony weekend decyzję o włączeniu sportu do programu nauczania, minister edukacji i nauki Przemysław Zarneck powiedział: „To kolejny krok w modernizacji polskich szkół”.
Magdalena Hajduk, dyrektor Biura Nowych Technologii IPN, dodała: „Kultura nanosekundowa oraz potrzeby i styl życia młodego pokolenia – a także dynamiczny rozwój technologii – sprawiają, że konieczne jest tworzenie nowych modeli edukacyjnych, które są autentyczne i inkluzywne. Świat cyfrowy.
„Jesteśmy dumni, że Cyphers Game będzie służyć nauczycielom i inspirować młodych ludzi do inspirowania się bohaterami polskiej historii. Nie chcemy odpowiadać na współczesne potrzeby młodych ludzi, ale chcemy uczyć i pokazywać, że historia jest najlepszy nauczyciel wartości życiowych – tworzone przez nas technologie pomogą nam wyciągnąć z niego wnioski.
W ramach szerszej inicjatywy zatytułowanej Gry w edukacji Skarneck skorzystał z okazji, by wprowadzić do szkolnego programu nauczania kolejną grę, This War of Mine.
Stworzona w 2014 roku przez warszawską firmę 11 Bit Studio gra – dostępna dla absolwentów – od tego czasu zdobyła kilka nagród za swoją wyjątkową wizję.
Justyna Orłowska, dyrektor projektu GovTech Poland, skorzystała z okazji, by obiecać, że rząd będzie badał ideę finansowania rozwijającej się polskiej branży gier wideo, dopóki studia deweloperskie będą przedstawiać projekty o „wysokiej wartości akademickiej”. opłata.
„Przyjazny praktyk podróży. Miłośnik jedzenia. Bezkompromisowy rozwiązywacz problemów. Komunikator”.
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com