28 marca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

„Szpiegowska gra wideo” zostanie włączona do krajowego programu nauczania — pierwsze wiadomości

„Szpiegowska gra wideo” zostanie włączona do krajowego programu nauczania — pierwsze wiadomości

Akcja Kira Cifro, której akcja toczy się w czasie wojny polsko-bolszewickiej, rzuca wyzwanie użytkownikom, by stali się „bohaterami polskiego wywiadu”, łamiąc bolszewickie szyfry, zabezpieczając linie łączności radiowej i neutralizując pociąg pancerny.
IPN

Wieloplatformowa gra wideo, w której gracze stają się „bohaterami polskiej inteligencji”, ma zostać włączona do krajowego programu nauczania, aby uatrakcyjnić polską historię dla młodego odbiorcy.

Osadzona w czasie wojny polsko-bolszewickiej i opracowana przez Biuro Nowych Technologii w Instytucie Pamięci Narodowej (IPN), Kira Cifro rzuca wyzwanie użytkownikom złamania bolszewickich szyfrów, zabezpieczenia łączności radiowej i zneutralizowania pociągu pancernego.

Rozpoczynająca się w Cytadeli Warszawskiej gra przenosi graczy do Korosztejna (dzisiejsza Ukraina), gdzie zadaniem jest odcięcie wojsk sowieckich od stacjonującego tam wojskowego centrum logistycznego.IPN

Zanurzony w dramacie tekst wprowadzający ustawia scenę: „Jest koniec lat dwudziestych. Wojna polsko-bolszewicka trwała prawie dwa lata. Trwa walka o Korosteń, kluczowy węzeł kolejowy i bazę technologiczno-zaopatrzeniową.

Dostępna za darmo i grywalna na komputerach PC, urządzeniach mobilnych i okularach VR, gra jest opisywana jako ekscytujący projekt, który można wykorzystać „jako narzędzie dydaktyczne podczas zajęć”.

Aby uniknąć wykrycia, gracze muszą ukraść tajne dokumenty z przedziału kolejowego oficera, zanim uderzą w zegar, aby wykoleić pociąg pancerny przez tunel kolejowy.IPN

Gra, która składa się z trzech misji, została zaprojektowana tak, aby jak najwierniej oddawać historię, opierając się na materiałach źródłowych i historycznych eksponatach, aby zapewnić dokładność.

Rozpoczynająca się w Cytadeli Warszawskiej gra przenosi graczy do Korosztejna (dzisiejsza Ukraina), gdzie zadaniem jest odcięcie wojsk sowieckich od stacjonującego tam wojskowego centrum logistycznego.

domena publiczna

Gra, która składa się z trzech misji, została zaprojektowana tak, aby jak najwierniej oddawać historię, opierając się na materiałach źródłowych i historycznych eksponatach, aby zapewnić dokładność.domena publiczna

Ukradnij poufne dokumenty z przedziału oficerskiego pociągu, zanim wybije zegar, aby uniknąć wykrycia i wykoleić pociąg pancerny przez tunel kolejowy.

Wydana w kwietniu, zarówno po polsku, jak i po angielsku (ta ostatnia pod tytułem „Cypher’s Game – War for Everything”), wymownie opisuje przebieg wojny i „wpływ polskiej kryptologii na jej pomyślny wynik”. .

Spotkał się z w dużej mierze pozytywnymi recenzjami, a międzynarodowi użytkownicy chwalili jego „niesamowitą fabułę i oszałamiające efekty wizualne” oraz „zaskakująco wysokie wartości produkcji jak na grę free-to-play”.

„Mógłbym rozmawiać o muzyce godzinami”, pisze inny recenzent, „To nie tylko gra, to spojrzenie w przeszłość”.

Dostępna za darmo i grywalna na komputerach PC, urządzeniach mobilnych i okularach VR, gra jest opisywana jako ekscytujący projekt, który można wykorzystać „jako narzędzie dydaktyczne podczas zajęć”.IPN

Ogłaszając w miniony weekend decyzję o włączeniu sportu do programu nauczania, minister edukacji i nauki Przemysław Zarneck powiedział: „To kolejny krok w modernizacji polskich szkół”.

Magdalena Hajduk, dyrektor Biura Nowych Technologii IPN, dodała: „Kultura nanosekundowa oraz potrzeby i styl życia młodego pokolenia – a także dynamiczny rozwój technologii – sprawiają, że konieczne jest tworzenie nowych modeli edukacyjnych, które są autentyczne i inkluzywne. Świat cyfrowy.

IPN

Wydana w kwietniu, zarówno po polsku, jak i po angielsku, gra wymownie opowiada historię wojny i jej „ostateczny wpływ na sukces polskiej kryptologii”.IPN

Jan Kowalewski był pierwszym szefem Polskiego CyberBiura, który złamał sowieckie wojskowe szyfry i szyfry podczas wojny polsko-bolszewickiej.domena publiczna

„Jesteśmy dumni, że Cyphers Game będzie służyć nauczycielom i inspirować młodych ludzi do inspirowania się bohaterami polskiej historii. Nie chcemy odpowiadać na współczesne potrzeby młodych ludzi, ale chcemy uczyć i pokazywać, że historia jest najlepszy nauczyciel wartości życiowych – tworzone przez nas technologie pomogą nam wyciągnąć z niego wnioski.

W ramach szerszej inicjatywy zatytułowanej Gry w edukacji Skarneck skorzystał z okazji, by wprowadzić do szkolnego programu nauczania kolejną grę, This War of Mine.

Magdalena Hajduk, dyrektor Biura Nowych Technologii IPN, dodała: „Kultura nanosekundowa oraz potrzeby i styl życia młodego pokolenia – a także dynamiczny rozwój technologii – sprawiają, że konieczne jest tworzenie nowych modeli edukacyjnych, które są autentyczne i inkluzywne. Cyfrowy świat”.Albert Zawada/PAB

Stworzona w 2014 roku przez warszawską firmę 11 Bit Studio gra – dostępna dla absolwentów – od tego czasu zdobyła kilka nagród za swoją wyjątkową wizję.

Justyna Orłowska, dyrektor projektu GovTech Poland, skorzystała z okazji, by obiecać, że rząd będzie badał ideę finansowania rozwijającej się polskiej branży gier wideo, dopóki studia deweloperskie będą przedstawiać projekty o „wysokiej wartości akademickiej”. opłata.

READ  W niedzielę do głosowania w bliskich wyborach zarejestrowało się ponad pół miliona Polaków za granicą