5 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Para straciła firmę produkującą lody o wartości 40 milionów dolarów – jak się odbudowują

Para straciła firmę produkującą lody o wartości 40 milionów dolarów – jak się odbudowują

Dla Briana Smitha i Jackie Cuscony, współzałożycieli Ample Hills Creamery, budowanie biznesu lodziarskiego było trudną drogą.

Duet męża i żony zaczynał od wózka do lodów, zanim w 2011 roku otworzył swój pierwszy sklep w Ample Hills na Brooklynie w Nowym Jorku. W szczytowym okresie Ample Hills było warte 40 milionów dolarówz 13 sklepami z gałkami i sklepem internetowym oferującym dostawę lodów na terenie całego kraju.

Po ośmiu latach sukces przygasł. W marcu 2020 roku Smith i Coscona ogłosiły upadłość. Sześć miesięcy później ogłosili osobiste bankructwo. W czerwcu 2020 roku firma Ample Hills Creamery została zakupiona przez Schmitt Industries, producenta części maszyn chcącego wejść do branży spożywczej, za 1 milion dolarów.

Kosztowne decyzje biznesowe i błędy strategiczne sprawiły, że Amble Hills krwawiło, mimo że jego sprzedaż i popularność rosły. „Para straciła wszystko” – powiedział CNBC 53-letni Smith.

Ale rok później otworzyli nową lodziarnię na Brooklynie o nazwie The Social. W czerwcu nawiązali współpracę z kilkoma inwestorami, aby ponownie przejąć markę Ample Hills za jedyne 150 000 dolarów.

Oto jak Smith i Coscona zbudowali wartą 40 milionów dolarów firmę produkującą lody, a potem powoli wszystko stracili i szybko rozpoczęli odbudowę.

Otwarcie lodziarni było ryzykownym przedsięwzięciem. Coscona (54 lata) jest nauczycielką od ponad 20 lat. Smith był scenarzystą w Syfy, a także wyprodukował i wyreżyserował audiobooki.

Ale kiedy Smith nie pracował, robił lody dla swojej rodziny i przyjaciół.

„Prawdziwą motywacją była radość, jaką niesiesz, robiąc lody i dzieląc się nimi z ludźmi” – powiedział Smith. „I tak naprawdę nie miałem tego samego poczucia więzi i spełnienia, pisząc te filmy o potworach”.

Brian Smith robi lody.

Zachary Green

Coscona mówi, że widząc pasję męża, „zachęciła Briana do pracy nad założeniem sklepu”. W 2010 roku para wypuściła na rynek wózek, który zawiera wysokiej jakości lody w smakach, które „przemówią do 7-latka w 47-latku” – mówi Smith.

READ  Mario Strikers: Battle League będzie wspierany darmowymi aktualizacjami po premierze

W następnym roku swoje oszczędności w wysokości 225 000 dolarów wydali na otwarcie lodziarni zawierającej ciasteczka, płatki zbożowe i chipsy ziemniaczane. Do Ample Hills „przyciągały kolejki przez całe lato” – wspomina Cuscona.

Gwiazdy, od Stevena Spielberga po Oprah Winfrey, zachwycały się ich lodami. Dyrektor generalny Disneya, Bob Iger, zaprosił ich do otwarcia sklepu w Walt Disney World w Orlando na Florydzie. Popularność była początkiem ich upadku.

W 2014 roku Smith i Coscona wpadli na rozwiązanie wysokiego popytu. „Musieliśmy zbudować fabrykę” – mówi Smith. „No cóż, z perspektywy czasu pomyśleliśmy, że musimy zbudować fabrykę”.

W wielu rundach finansowania typu venture capital zebrali 19 milionów dolarów, zbudowali więcej lokalizacji i otworzyli swoją gigantyczną fabrykę – „Taj Mahal” wśród fabryk lodów, jak mówi Smith – w 2018 roku. W następnym roku Amble Hills miało 13 sklepów, począwszy od Nowego Jorku od Kalifornii po Florydę, z roczną sprzedażą na poziomie 10 milionów dolarów.

Para była w błogiej nieświadomości narastających problemów. Ich ogromna fabryka zapewniała, że ​​podaż zawsze przewyższała popyt, ich unikalne składniki zatykały sprzęt, a firma wydawała za dużo na niestandardowe prostokątne kufle – „kilkaset tysięcy dolarów” na zaprojektowanie pojemników i około 450 000 dolarów na maszynę potrzebną do ich napełniania, mówi Smith .

Dodaje, że maszyna zapełnia lub przepełnia pojemniki, co skutkuje dużym marnotrawstwem produktu.

„CFO przyszedł do nas i powiedział, że według niego nie będziemy mieli dość pieniędzy, aby przetrwać zimę 2019 r. i 2020 r.” – mówi Smith. „Natychmiast zaczęliśmy dzwonić do naszych inwestorów i powiedzieliśmy: «Musimy zebrać więcej pieniędzy». Odpowiedź brzmiała: nie”.

Po tym, jak Ample Hills ogłosiło upadłość, a duet ogłosił upadłość osobistą, większość z 1 miliona dolarów ze sprzedaży firmie Schmitt Industries trafiła bezpośrednio do wierzycieli.

READ  Seria aktualizacji anomalii pikseli

„Czuliśmy, że zawodzimy nasze dzieci” – mówi Smith. „Społeczność nas zawiodła”

Po bankructwie Coscona przeszła „kurs zwrotny” dla przedsiębiorców chcących ponownie rozpocząć działalność. Tam poznała konsultanta biznesowego, który ostatecznie został inwestorem w nowej lodziarni duetu, The Social.

Tym razem para ma tylko „małą garstkę” inwestorów, którzy mają wiedzę na temat żywności i są „laserowo skupieni” na rentowności. Smith twierdzi, że obecnie posiada 20% udziałów w firmie i żadna osoba nie posiada większościowego pakietu akcji.

Według Business Insider zrzekli się także funkcji dyrektora generalnego na rzecz Lisy Teach, członkini zarządu firmy z doświadczeniem w coachingu biznesowym i nauczaniu przedsiębiorczości. Jej profil znajduje się na LinkedIn. Smith i Coscona nadzorują działania marketingowe i kreatywne.

Brian Smith i Jackie Cuscona, współzałożyciele Ample Hills Creamery.

Zachary Green

W grudniu 2022 r. firma Schmitt Industries zmieniła kurs, zamykając sklepy i wysyłając pracowników na tymczasowy urlop, aby obniżyć koszty. Ample Hills powraca na aukcję. Pięć miesięcy później Smith, Coscona i ich inwestorzy wygrali aukcję za 150 000 dolarów, odbierając markę i umowy najmu w czterech lokalizacjach sklepów.

„To było coś w rodzaju pełnego koła, szalony moment” – powiedział Cuscona. „To było surrealistyczne.”

Teraz ich celem jest przekształcenie The Social i Ample Hills w dobrze prosperujące firmy. Smith twierdzi, że w lipcu, który był Narodowym Miesiącem Lodów, sklepy wygenerowały łączny przychód w wysokości około 350 000 dolarów. Każdy sklep przynosi zyski – dodaje Coscona.

„Jeśli chodzi o wzrost, mam na myśli, że będziemy go realizować bardzo powoli” – mówi Smith. „Tak naprawdę skupiamy się na zniszczeniu tych systemów [and those] Operacje są napięte, więc możemy ponownie skupić się na budowaniu marki”.

Ujawnienie: Syfy i CNBC to oddziały NBCUniversal.

Nie przegap: Chcesz być mądrzejszy i odnosić większe sukcesy w swoich pieniądzach, pracy i życiu? Zapisz się na nasz nowy newsletter!

Chcesz zarabiać więcej i zdobyć wymarzoną pracę? Dołącz do bezpłatnego wirtualnego wydarzenia CNBC Make It: Your Money 17 października o 13:00 czasu wschodniego, aby dowiedzieć się, jak udoskonalić swoje umiejętności podczas rozmów kwalifikacyjnych i negocjacji, zbudować idealną karierę, zwiększyć swoje dochody i pomnożyć swój majątek. Rejestr Dziś wolne.