7 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Oficjalna prezentacja Tesli Model 3 Highland z nowym designem i większą liczbą funkcji

Oficjalna prezentacja Tesli Model 3 Highland z nowym designem i większą liczbą funkcji

Zaledwie kilka godzin po wycieku zdjęć przedstawiających nadchodzącą aktualizację Tesli Model 3 o kryptonimie „Project Highland”, Tesla oficjalnie ujawniła długo oczekiwany lifting w Europie.

Aktualizacja obejmuje „ulepszoną” konstrukcję przodu i zmiany wewnętrzne, takie jak więcej miejsca na ekranie (w tym nowy wyświetlacz tylny) i zwiększony zasięg. Tesla twierdzi, że aktualizacja zastępuje ponad połowę części w samochodzie, choć nie jesteśmy do końca pewni, jak to się mierzy.

Oczywiście najbardziej uderzającą zmianą jest nowy projekt, który zachowuje ten sam wygląd, co obecny Model 3, ale zmienia przedni pas, aby wyglądał bardziej elegancko, usuwając nieco wybrzuszony guzek z przodu obecnego Modelu 3.

Widzieliśmy ten przód na obrazie, który wyciekł w kwietniu i wygląda na to, że przez cały czas był prawdziwy. Teraz mamy realne zdjęcia Tesli, dzięki czemu możecie zobaczyć zmiany w pełnej krasie.

Na tych zdjęciach widać nowy kolor „Ultra Red”, który zastępuje obecną warstwę wieloczerwoną. Ale ten kolor może być dostępny tylko w Europie i będziemy musieli poczekać na więcej słów od Tesli na temat tego koloru.

Reflektory również stały się węższe i bardziej agresywne, zgodnie z ogólnymi zmianami, które nadały przodowi bardziej elegancki wygląd.

Tesla twierdzi, że zaktualizowany Model 3 będzie miał większy zasięg, wynoszący 544 mil WLTP dla wersji SR RWD i 421 mil WLTP dla LR, oba z 18-calowymi kołami pneumatycznymi. Liczby te oznaczają poprawę o 11–12% w porównaniu z obecnymi ocenami WLTP Modelu 3.

Należy jednak pamiętać, że są to liczby WLTP, więc są większe niż liczby amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska w momencie ich publikacji. Jeśli spodziewamy się podobnej poprawy o 11-12%, zasięg EPA będzie wynosić około 300 mil w przypadku modelu SR i około 370 mil w przypadku modelu LR.

Ten zwiększony zasięg wynika w dużej mierze z ulepszeń aerodynamiki, z niższym wybrzuszeniem przodu, które skuteczniej rozprowadza powietrze wokół samochodu. Spowodowało to CD wynoszące 0,219, najniższy jak dotąd wynik Tesli (spadek z 0,225 w obecnym Modelu 3), poprawiający zasięg sam w sobie o 5-8%.

READ  Dow spadł o 200 punktów wyprzedzając kluczowe dane o inflacji; 6 najlepszych akcji do kupienia i obejrzenia

Kolejnym ulepszeniem są nowe wkładki kołpaków, które stanowią kompromis pomiędzy pragnieniami konsumentów dotyczącymi większych kół o większym zasięgu. Aerodynamiczne wkładki do kół mogą znacznie zwiększyć zasięg, ale wielu uważa, że ​​koła wyglądają lepiej bez klapek (osobiście się z tym nie zgadzam, ale co tam pływa twoją łódką).

Jest też długa lista zmian wewnętrznych:

  • Nowy 8-calowy tylny ekran dotykowy umożliwia pasażerom tylnych siedzeń sterowanie klimatyzacją i rozrywką
  • Usunięte dźwignie na kolumnie kierownicy, jak w S i
  • Wentylowane przednie siedzenia, którymi można sterować z zewnątrz samochodu za pośrednictwem aplikacji na telefon Tesla oraz podgrzewać lub chłodzić przed wejściem do samochodu
  • Wygodniejsze tylne siedzenia (teraz perforowane, ale nie wentylowane jak przednie siedzenia)
  • System dźwiękowy został zwiększony do 17 głośników (z 14)
  • Poprawiona wydajność mikrofonu Bluetooth
  • Ulepszone Wi-Fi i Bluetooth dla lepszej łączności z routerami i przełącznikami
  • Cichsze wnętrze niż w oryginalnym Modelu 3 dzięki kilku zmianom w aerodynamice i materiałach
  • Konfigurowalne oświetlenie wnętrza
  • Większy bagażnik, aż do 594 litrów w porównaniu z 561

zmiany są Teraz dostępne na europejskich stronach internetowych TesliZaktualizowany Model 3 jest już dostępny do zamówienia.

Dostawy rozpoczną się w październiku (zaraz po zakończeniu bezczelnego planu Tesli w zakresie przekładni FSD) na rynki z kierownicą po lewej stronie w Europie i na Bliskim Wschodzie. Tesla nie ogłosiła jeszcze, kiedy rozpoczną się dostawy do Ameryki Północnej (lub na rynki RHD, takie jak Wielka Brytania). Nie mamy jeszcze cen dla Ameryki Północnej, ale na przykład w Norwegii wersja SR ma tę samą cenę bazową co poprzednio, a wersja LR jest o 10 000 NOK (około 941 USD) droższa. Na razie nie ogłoszono wyczynowej wersji Highland.

Weź elektryczny

Oczekiwaliśmy tej aktualizacji od dawna, ale teraz, kiedy ją widzieliśmy, jest ona znacznie bardziej wszechstronna, niż kiedykolwiek sobie wyobrażaliśmy.

READ  Kontrakty terminowe na akcje bez zmian po 400-punktowym wzroście Dow Jones

Zmiany w przodzie zostały dobrze udokumentowane, ale gruntowny remont wnętrza wymagał znacznie więcej, niż sądziliśmy.

Mnie osobiście większość zmian podoba się, jednak fanem nowej kierownicy nie jestem. Chociaż nie próbowałem tego konkretnego koła, „sprzężone” koło w Modelu S nie było przyjemne w użyciu. Jestem pewien, że po przyzwyczajeniu się wszystko będzie w porządku, ale dźwignie kierunkowskazów są tak wygodne i znajome, że nie lubię przesiadać się na przyciski.

To samo dotyczy korzystania z ekranu do wybierania biegu, co wydaje się tandetne – choć nie jest używane tak często jak kierunkowskazy, więc nie jest to dla mnie osobiście obraźliwe.

I żebyście nie pomyśleli, że jestem po prostu dziwakiem, pamiętajcie, że w naszej oryginalnej recenzji Modelu 3 mówiłem o prawie wszystkim na temat tego samochodu, łącznie ze zmianami, które wielu uznało za dziwne. Był i pozostaje pojazdem wyjątkowym, a zmiany wysokości zazwyczaj tego nie zmieniają.

Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, czy zmiana 50% części w samochodzie spowoduje kilka usterek tu i ówdzie we wczesnych modelach, ale Tesla znacznie poprawiła się w produkcji od samego początku, więc miejmy nadzieję, że tak się nie stanie być zbyt źle. Nawet mój wczesny Model 3 (VIN ~2500) był w większości bezproblemowy (z wyjątkiem problemu ze śmierdzącą klimatyzacją – okaże się, czy Tesla w końcu rozwiąże ten problem w Highland, ale mamy nadzieję, że tak).

Co sądzisz o nowej aktualizacji Project Highland Model 3? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich, aby zarabiać. więcej.