3 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Niemieckie reprezentacje kończą długą współpracę Adidasa z Nike

Niemieckie reprezentacje kończą długą współpracę Adidasa z Nike

Niemiecki futbol i Adidas rozstają się.

Niemiecki Związek Piłki Nożnej (DFB) niespodziewanie ogłosił w czwartek, że amerykański gigant odzieży sportowej Nike będzie dostarczał ubrania i sprzęt wszystkim niemieckim drużynom narodowym począwszy od 2027 roku.

– Transmisja na ESPN+: LaLiga, Bundesliga, NWSL i nie tylko (USA)

Nowa umowa obowiązuje do 2034 r. i kończy długotrwałe relacje Niemiec z Adidasem, które sięgają około 70 lat i wydawały się ugruntowane.

Niemiecka reprezentacja mężczyzn wykorzystuje siedzibę Adidasa w Herzogenaurach niedaleko Norymbergi jako bazę swojej drużyny na Mistrzostwa Europy, które Niemcy będą gospodarzami tego lata.

Adidas wydawał się zaskoczony decyzją Niemieckiego Związku Piłki Nożnej o zostaniu jego największym konkurentem, potwierdzając jedynie w krótkim oświadczeniu: „Niemiecki Związek Piłki Nożnej poinformował nas dzisiaj, że związek będzie miał nowego dostawcę od 2027 roku”.

Niemieckie drużyny nosiły sprzęt Adidas podczas wszystkich czterech tytułów mistrza świata mężczyzn, trzech tytułów mistrzów Europy, jednego Pucharu Świata kobiet i ośmiu tytułów Europy.

Niemiecki Związek Piłki Nożnej bronił później swojego przejścia na amerykańskiego dostawcę sprzętu.

„Rozumiemy każde uczucie. Radykalnym wydarzeniem jest także dla nas jako związku, gdy staje się jasne, że po ponad 70 latach partnerstwo, które charakteryzowało i nadal charakteryzuje się wieloma wyjątkowymi chwilami, dobiegło końca. Nie oznacza to, że zostaw nas zimnych.” „, napisał Niemiecki Związek Piłki Nożnej na X, wcześniej na Twitterze.

Powiedziała, że ​​jej najważniejszym priorytetem jest piłka nożna i jej rozwój w Niemczech, ponieważ odpowiada za ponad 24 000 klubów i 2,2 miliona aktywnych zawodników. Stwierdził, że inwestuje pieniądze w kluby członkowskie i bazę amatorską, aby piłka nożna pozostała sportem ludowym.

„Niemiecki Związek Piłki Nożnej musi podejmować decyzje gospodarcze w tej sytuacji. Nike złożyło najlepszą w swojej historii ofertę finansową w przejrzystym i niedyskryminującym procesie przetargowym” – napisał Niemiecki Związek Piłki Nożnej.

READ  Gwiazdy i Phillies w dużej serii? Widzieliśmy to już wcześniej.

Wcześniej Bernd Neuendorf, prezes Niemieckiego Związku Piłki Nożnej, powiedział: „Nie możemy się doczekać współpracy z firmą Nike i zaufania, jakim nas obdarzyła. Przyszłe partnerstwo umożliwi Niemieckiemu Związkowi Piłki Nożnej dalszą realizację kluczowych zadań w nadchodzącej kadencji dekadę w związku z Pucharem Świata FIFA”. Kompleksowy rozwój piłki nożnej w Niemczech.”

Neuendorf zauważył, że Adidas pozostanie dostawcą Niemieckiego Związku Piłki Nożnej do grudnia 2026 roku i „zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby osiągnąć wspólny sukces z naszym starym i obecnym partnerem Adidasem, któremu niemiecka piłka nożna wiele zawdzięcza przez ponad siedem dekad. ”

Adi Dassler, założyciel niemieckiej marki odzieży sportowej, siedział na ławce obok trenera Niemiec Zachodnich Seppa Herbergera, kiedy niemiecka drużyna mężczyzn po raz pierwszy zdobyła Puchar Świata w 1954 roku, mając na sobie firmowe buty z kolcami.

Dassler nie wynalazł butów z wymiennymi kolcami, jak wielu uważa. Został wynaleziony kilka lat wcześniej przez niemieckiego szewca Aleksandra Salota, który 30 sierpnia 1949 roku zarejestrował swój wynalazek w Niemieckim Urzędzie Patentowym.

Ale z pewnością pomogli Niemcom pokonać Węgry w finale Mistrzostw Świata w 1954 r. Od tego czasu Dassler zaopatruje niemiecką piłkę nożną, a zaledwie w zeszłym tygodniu wprowadził nowe koszulki na Euro 2024, które Niemcy będą gospodarzami od 14 czerwca do 14 lipca.

Antonio De Salvo, trener reprezentacji Niemiec do lat 21, powiedział, że decyzja o zmianie dostawcy sprzętu była „dla wszystkich dużym zaskoczeniem… szczególnie teraz, gdy nowa koszulka została wprowadzona na Mistrzostwa Europy. Nie spodziewałem się, że To.”

Wydaje się, że jest to motywowane względami finansowymi i innymi.

„Nike zaprezentowało swoją najlepszą prezentację ekonomiczną w historii i byłem pod wrażeniem jej podstawowej wizji, która obejmuje wyraźne zaangażowanie w promocję sportów amatorskich i amatorskich, a także zrównoważony rozwój kobiecej piłki nożnej w Niemczech” – powiedział Holger Blaske, dyrektor generalny firmy DFB.

READ  Braves podzielili serię 4 gier z Mets

Skarbnik DFB Stefan Grünewald również wskazał na lepszą przyszłość niemieckiego futbolu w wyniku nowej umowy.

„Jesteśmy wdzięczni, że dzięki zaangażowaniu Nike możemy patrzeć w stabilną ekonomicznie przyszłość jako stowarzyszenie” – powiedział Grunwald, nie podając szczegółów, ile zapłaci amerykańska firma.

To wyraźnie więcej, niż Adidas był skłonny zainwestować w przedłużenie obecnej umowy. Jednak decyzja Niemieckiego Związku Piłki Nożnej o zmianie nie spotkała się z powszechną aprobatą w kraju.

Wiceprezydent Niemiec Robert Habeck powiedział: „Nie wyobrażam sobie niemieckiej koszuli bez trzech pasków”. „Adidas oraz czarno-czerwone złoto zawsze były częścią niemieckiej tożsamości. Wolałbym więcej lokalnego patriotyzmu”.