Verstappen pokonał pięciopunktową karę, pokonując kierowcę Ferrari Charlesa Leclerca i jego kolegę z Red Bulla Sergio Pereza.
Verstappen przedarł się przez Leclerca w pierwszym zakręcie, rozgniewając opiekuna pole position, zdobywając pięć sekund kary, ale utrzymując swoją pozycję w czołówce na wczesnych etapach.
Leclerc wyprzedził Verstappena na krótko przed pierwszym zatrzymaniem, podczas gdy Perez po wcześniejszym zatrzymaniu przebiegł przez boisko, aby zmienić przednie skrzydło po kolizji w pierwszym zakręcie.
Wyścig został przerwany, gdy Lando Norris z McLarena uległ poważnemu wypadkowi na trzecim okrążeniu, a także po zderzeniu Verstappena i George’a Russella z Mercedesa tuż po połowie dystansu.
Perez i Leclerc zamienili się miejscami, gdy dogonił ich Verstappen. Następnie Verstappen podał obu, zdobywając 18 brameky Zwycięstwo sezonu. Perez był drugi, gdy Leclerc wypadł z boiska, ale Leclerc ponownie go wyprzedził na ostatnim okrążeniu, pozbawiając Red Bulla zwycięstwa 1-2.
Wyniki Grand Prix Brazylii F1 2023
Zarówno | numer | kierowca | Silnik samochodowy | Rolki | czas |
1 | 1 | Maxa Verstappena | Red Bull/Honda RBT | 50 | – |
2 | 16 | Charlesa Leclerca | Ferrari | 50 | -2,070 |
3 | 11 | Sergio Pereza | Red Bull/Honda RBT | 50 | -2.241 |
4 | 31 | Estebana Ocona | Alpine/Renault | 50 | -18,665 |
5 | 18 | Wycieczka z Lancem | Astona Martina/Mercedesa | 50 | -20.067 |
6 | 55 | Carlosa Sainza Jr | Ferrari | 50 | -20,834 |
7 | 44 | Lewis hamilton | Mercedesa | 50 | -21,755 |
8 | 63 | Jerzego Russella | Mercedesa | 50 | -23.091 |
9 | 14 | Fernando Alonso | Astona Martina/Mercedesa | 50 | -25,964 |
10 | 81 | Oskar Piastri | McLarena/Mercedesa | 50 | -29.496 |
11 | 10 | Pierre’a Gasly’ego | Alpine/Renault | 50 | -34,270 |
12 | 23 | Aleksander Albon | Williamsa/Mercedesa | 50 | -43.398 |
13 | 20 | Kevina Magnussena | Haasa/Ferrari | 50 | -44,825 |
14 | 3 | Daniela Ricardo | AlphaTauri/Honda RBPT | 50 | -48,525 |
15 | 24 | Chu Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 50 | -50.162 |
16 | 2 | Logana Sargenta | Williamsa/Mercedesa | 50 | -50,882 |
17 | 77 | Valtteriego Bottasa | Alfa Romeo/Ferrari | 50 | -1’25.350 |
18 | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda RBPT | 46 | – |
19 | 27 | Nico Hulkenberga | Haasa/Ferrari | 45 | – |
– | 4 | Lando Norrisa | McLarena/Mercedesa | 2 | – |
Jak ewoluowało Grand Prix Brazylii 2023 F1
Polesitter Leclerc nie był w stanie utrzymać przewagi podczas krótkiego wyścigu do pierwszego zakrętu, a Verstappen wypchnął go szeroko w pierwszym zakręcie i objął prowadzenie. Chwilę później Fernando Alonso (Aston Martin) i Carlos Sainz (Ferrari) obrócili się, a Perez potrzebował nowego przedniego skrzydła w swoim Red Bullu, podobnie jak Alonso po presji w drugiej rundzie przez Valtteriego Bottasa (którego miejsce Alfa Romeo zajmowało zwolniony). . za Perezem). Sainz spadł na 17. miejscey.
Russell zajął trzecie miejsce, przed Pierrem Gaslym (Alpine) i Alexem Albonem (Williams). Logan Sargeant (Williams) wyprzedził Kevina Magnussena (Haas) i zajął szóste miejsce na torze Strip na pierwszym okrążeniu, przed wirtualnym samochodem bezpieczeństwa, który zbierał śmieci.
Wyścig ponownie zmienił kolor na zielony na trzecim okrążeniu, a Verstappen prowadził o 1,8 sekundy nad Leclercem, ale tylko do zakrętu 12, kiedy Norris rozbił się, mijając jedynie kolegę z zespołu McLarena, Oscara Piastriego, ponieważ jego lewe tylne koło zdawało się zawodzić. Spowodowało to pojawienie się samochodu bezpieczeństwa, podczas którego Sainz i Lance Stroll (Aston) odbyli „darmowe” postoje w pit stopach w celu zakupu twardych opon.
Wyścig został wznowiony na siódmym okrążeniu, a Verstappen wyprzedził Leclerca, który skarżył się, że został wyprzedzony przez Red Bulla, zanim wskoczył na gaz, przed duetem Russellem, Gaslym i Williamsem. Następnie Verstappen otrzymał 5 sekund kary za zepchnięcie Leclerca z toru.
Esteban Ocon z Alpine wyrwał Magnussenowi siódme miejsce, a za nim uplasował się Piastri, który zajął ósme miejsce na 11. okrążeniu. Lewis Hamilton (Mercedes), który podobnie jak Piastri jechał na twardych oponach, następnie wyprzedził Magnussena i zajął dziewiąte miejsce. Ocon, Piastri i Hamilton wyprzedzili Sargeanta na 15 okrążeniu.
Leclerc dotarł do zasięgu DRS Verstappena tuż przed trzecim dystansem, a Russell był pierwszym zawodnikiem, który zjechał do boksów na 16. okrążeniu.
Leclerc DRS wyprzedził Verstappena w zakręcie 14 na 17 okrążeniu, zanim Verstappen wykonał pierwszy przystanek i odbył karę pięciu punktów. Leclerc przejechał długi dystans na swoich średnich oponach, a Perez, który od wczesnego zatrzymania używał nowych, twardych opon, wyprzedził Ocona i zajął drugie miejsce.
Verstappen spadł na dziewiąte miejsce za Russellem. Hamilton i Piastri uderzyli w koła, wpychając je do boksów z powodu przebić.
Leclerc zatrzymał się na 22. okrążeniu, dając Perezowi prowadzenie, a Strollowi drugie miejsce. Następni byli Sainz i Alonso, przed Russellem i Verstappenem.
Russell DRS wyprzedził Alonso, podobnie jak Verstappen podczas hamowania w pierwszym zakręcie. Russell i Verstappen szybko dogonili Sainza i obaj przesunęli się do przodu na pasie o połowę dystansu.
Leclerc wyprzedził Strolla i zajął drugie miejsce, podczas gdy Verstappen i Russell zderzyli się, pozostawiając Holendra na czwartym miejscu, a do usunięcia gruzu z jego przedniego skrzydła potrzebny był drugi samochód bezpieczeństwa. Russell otrzymał 5 sekund kary za spowodowanie walki wręcz.
Perez, Stroll, Verstappen, Russell, Sainz i Alonso zjechali na drugie miejsce, a Verstappen nie zmienił przedniego skrzydła i późno zajął miejsce Strolla.
Wyścig ponownie stał się zielony na 29 okrążeniu, a Leclerc wyprzedził Pereza, Gasly’ego, Piastri, Verstappena, Ocona, Strolla, Albona i Russella. Piastri wyprzedził Gasly’ego i zajął trzecie miejsce w piątym zakręcie.
Perez wyprzedził Leclerca na 14. zakręcie na 17 okrążeń przed końcem, Verstappen wyprzedził Gasly’ego i zajął czwarte miejsce, a następnie wyprzedził Piastriego i zajął trzecie miejsce. Gasly i Ocon zamienili się na piątym miejscu, zanim Ocon je przypiął, mimo że zespół poprosił ich o pozostanie na swoich pozycjach.
Leclerc odzyskał prowadzenie w 14. zakręcie po odważnym doskoku na 36. okrążeniu, gdy Verstappen ich dogonił. Verstappen wyprzedził Pereza i gonił Leclerca, aby wygrać.
Verstappen wyprzedził Leclerca na 12 okrążeń przed końcem i odjechał. Leclerc zwyciężył na siedem okrążeń przed końcem, dając Perezowi drugie miejsce.
Verstappen cofnął się, próbując pomóc Perezowi, ale Leclerc odebrał Perezowi drugie miejsce zaledwie kilka zakrętów przed metą.
Ukarany Russell był 4. na wyjeździe, przed Oconem, Strollem i Sainzem, ale spadł na 8. z powodu dodatkowych 5.
Najszybsze okrążenia Grand Prix Brazylii 2023 F1
Zarówno | numer | kierowca | Silnik samochodowy | czas | opóźnienie | Ile godzin |
1 | 81 | Oskar Piastri | McLarena/Mercedesa | 1’35.490 | 233,779 | |
2 | 1 | Maxa Verstappena | Red Bull/Honda RBT | 1’35.614 | 0,124 | 233.476 |
3 | 16 | Charlesa Leclerca | Ferrari | 1’35.669 | 0,179 | 233.342 |
4 | 44 | Lewis hamilton | Mercedesa | 1’35.716 | 0,226 | 233.227 |
5 | 11 | Sergio Pereza | Red Bull/Honda RBT | 1’35.939 | 0,449 | 232,685 |
6 | 55 | Carlosa Sainza Jr | Ferrari | 1’35.984 | 0,494 | 232.576 |
7 | 63 | Jerzego Russella | Mercedesa | 1’36.071 | 0,581 | 232.365 |
8 | 14 | Fernando Alonso | Astona Martina/Mercedesa | 1’36.559 | 1,069 | 231.191 |
9 | 18 | Wycieczka z Lancem | Astona Martina/Mercedesa | 1’36.584 | 1,094 | 231.131 |
10 | 31 | Estebana Ocona | Alpine/Renault | 1’36.637 | 1,147 | 231.004 |
11 | 10 | Pierre’a Gasly’ego | Alpine/Renault | 1’36.913 | 1,423 | 230.346 |
12 | 3 | Daniela Ricardo | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’37.108 | 1,618 | 229.884 |
13 | 23 | Aleksander Albon | Williamsa/Mercedesa | 1’37.357 | 1,867 | 229.296 |
14 | 24 | Chu Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 1’37.375 | 1,885 | 229.253 |
15 | 20 | Kevina Magnussena | Haasa/Ferrari | 1’37,455 | 1,965 | 229.065 |
16 | 77 | Valtteriego Bottasa | Alfa Romeo/Ferrari | 1’37.562 | 2.072 | 228.814 |
17 | 27 | Nico Hulkenberga | Haasa/Ferrari | 1’37,565 | 2,075 | 228.807 |
18 | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’37.587 | 2.097 | 228,755 |
19 | 2 | Logana Sargenta | Williamsa/Mercedesa | 1’37,740 | 2.250 | 228.397 |
20 | 4 | Lando Norrisa | McLarena/Mercedesa | 1’59.327 | 23.837 | 187.079 |
„Zagorzały fanatyk podróży. Amatorski praktyk zombie. Badacz żywności. Wielokrotnie nagradzany ekspert popkultury. Internetowy ninja”.
More Stories
Mecze, które trzeba zobaczyć w pierwszym tygodniu rozgrywek College Football Playoff
Caitlin Clark ustanawia nową historię WNBA, pokonując Connecticut Sun w Indiana Fever
Saga kontraktowa Brandona Aiyuka z 49ers osiąga punkt zwrotny w obliczu wstrzymania kontraktu – NBC Sports Bay Area i Kalifornia