15 lipca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Kupujący w Halloween nie panikują, ponieważ spowolnienie gospodarcze jest jeszcze bardzo odległe

Kupujący w Halloween nie panikują, ponieważ spowolnienie gospodarcze jest jeszcze bardzo odległe

Ekonomiści spędzili większą część 2023 r., ostrzegając, że recesja może być nieuchronna, ponieważ Rezerwa Federalna podniosła stopy procentowe do najwyższego poziomu od ponad dwóch dekad. Jednak w przypadku firm takich jak Soergel Orchards w zachodniej Pensylwanii nie widać spowolnienia.

„Ludzie kupują artykuły dekoracyjne” – stwierdziła Amy Sorgel, menadżerka firmy, która wyjaśniła, że ​​na dynie i łodygi kukurydzy jest duży popyt, a klienci przychodzą je zbierać. „Ludzie lubią wybór – ludzie wybiorą wszystko.”

Sprzedaż wzrosła, mimo że seria deszczowych weekendów utrudniła udział w corocznym jesiennym festiwalu w gospodarstwie. Popyt w sklepie z cydrami twardymi jest duży. Właściciele sklepów przygotowują się do mocnego sezonu w swoim sklepie, w którym sprzedawane są ozdoby świąteczne.

Gwarne występy Soergela to mikrokosmos trendu panującego w całym kraju. Popyt konsumencki nieoczekiwanie wzrósł w 2023 r., przeciwstawiając się powszechnym oczekiwaniom spowolnienia i przyczyniając się do napędzania silnego ogólnego wzrostu gospodarczego. W trzecim kwartale gospodarka rozwijała się w zawrotnym tempie 4,9% rocznie, czyli znacznie szybciej niż tempo roczne Około 2 proc Przedstawiciele Rezerwy Federalnej uważają, że jest to rekordowe tempo wzrostu.

To świetna wiadomość dla amerykańskich firm. Ale jest to także źródło zamieszania. Dlaczego gospodarka nadal rośnie tak szybko, mimo że minęło już ponad półtora roku od rozpoczęcia kampanii Fed mającej na celu jej spowolnienie i jak długo może trwać ten wzrost?

Urzędnicy Rezerwy Federalnej podnieśli stopy procentowe powyżej 5,25%, co spowodowało, że zaciągnięcie kredytu hipotecznego, zaciąganie pożyczek na rozwój firmy lub utrzymywanie salda na karcie kredytowej było droższe. Posunięcia te miały na celu rozprzestrzenienie się na rynki w celu uspokojenia realnej gospodarki. Niektóre części gospodarki odczuły presję – istniejącą sprzedaż domów Zwolniłem, Na przykład. Jednak pracodawcy nadal zatrudniają, a rodziny nadal wydają.

READ  NTSB nałożyła sankcje na Boeinga w związku z ujawnieniem śledztwa dotyczącego 737 MAX

Trudno przewidzieć, co będzie dalej, skoro najważniejszy sezon zakupów świątecznych tuż tuż. Silny rynek pracy może w połączeniu z obniżoną inflacją zapewnić konsumentom środki umożliwiające dalszy rozwój gospodarki. Wiele firm jednak uważa, aby nie budować zbyt dużych zapasów ani nie prognozować zbyt agresywnych prognoz sprzedaży, obawiając się, że wyższe koszty finansowania zewnętrznego zderzą się z mniejszymi stosami oszczędności i skumulowanymi skutkami ponad dwóch lat szybkiej inflacji, która sprawi, że Amerykanie będą bardziej oszczędni.

„Nastroje są zdecydowanie niskie” – powiedział Thomas Barkin, prezes Banku Rezerw Federalnych w Richmond podczas wywiadu 19 października. „Ludzie, z którymi rozmawiam, nadal podejmują agresywne działania w ramach przygotowań do roku 2024”.

To, co stanie się z zakupami świątecznymi, może pomóc w ukształtowaniu dalszych działań Fed.

Bank centralny próbuje spowolnić wzrost nie bez powodu: inflacja od 30 miesięcy utrzymuje się na poziomie powyżej 2 procent. Decydenci uważają, że aby kontrolować ceny, muszą zmniejszyć popyt.

Logika jest dość prosta. Jeśli utrzyma się szybkie tempo zatrudniania, a płace szybko wzrosną, osoby zarabiające więcej prawdopodobnie poczują się pewnie i będą nadal wydawać pieniądze. Jeśli kupujący będą chętnie kupować obiady w restauracji, nowe gadżety i unowocześnione garderoby, firmom łatwiej będzie chronić swoje zyski poprzez podnoszenie cen.

Dlatego urzędnicy Fed monitorują siłę konsumentów i rynku pracy, zastanawiając się, co dalej ze stopami procentowymi. Decydenci prawie na pewno pozostawią stopy procentowe na niezmienionym poziomie na posiedzeniu 1 listopada, a wielu z nich sugerowało, że mogą całkowicie zakończyć podnoszenie kosztów finansowania zewnętrznego.

Jednak wyżsi urzędnicy podtrzymali możliwość ostatecznego wzrostu o ćwierć punktu, jeśli dane ekonomiczne pozostaną dobre.

„Uważamy na najnowsze dane pokazujące odporność wzrostu gospodarczego i popytu na pracę” – powiedział prezes Fed Jerome Powell w niedawnym przemówieniu, dodając, że ciągłe niespodzianki „mogą zagrozić dalszemu postępowi w zakresie inflacji i mogą uzasadniać dalsze zacieśnienie polityki”. „Gotówka”.

READ  Źródła podają, że opóźnienia w paczkach wpływające na sortownię w Missouri City mają obecnie wpływ na centrum dystrybucyjne w północnym Houston

Na razie spółki przedstawiają mieszany obraz perspektyw. Wiele osób podkreśla, że ​​zakupy sezonowe rozpoczęły się na dobre. Wydatki na Halloween to ok Oczekuje się, że wzrośnie do rekordowych 12,2 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 15 procent w porównaniu z rekordowymi 10,6 miliardami dolarów w zeszłym roku, jak wynika z corocznego badania Krajowej Federacji Detalistów. Oczekuje się, że w tym tygodniu grupa opublikuje prognozę na wakacje.

Walmart odnotował wysoką sprzedaż w okresie powrotu do szkoły, co zdaniem jego dyrektora generalnego stanowi dobry wskaźnik tego, jak będą wyglądać wydatki w okresie Halloween i Bożego Narodzenia.

„Zazwyczaj powrót do szkoły dobrze wróży temu, co dzieje się z Halloween i Bożym Narodzeniem” – powiedział Doug McMillon, prezes Walmartu, w sierpniu podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych.

Ale niektóre firmy nie są tego pewne. Hal Lawton, dyrektor generalny Tractor Supply, powiedział podczas rozmowy telefonicznej w zeszłym tygodniu, że sprzedawca zaopatrywał się w artykuły dekoracyjne na jesień i zimę, sprzedając na przykład: Szkielet krowy To była „wirusowa sensacja na TikToku”.

„Ale przyznajemy, że istnieje szerszy zakres szacunków dotyczących wakacji i wydatków konsumenckich niż w ciągu ostatnich dwóch lat” – dodał.

Niektórzy analitycy uważają, że zimowe zakupy mogą być słabe. Craig Johnson, założyciel firmy konsultingowej Customer Growth Partners, spodziewa się, że sprzedaż świąteczna wzrośnie o 2,1 procent, najwolniej od 2012 roku, stwierdził w raporcie z 17 października.

„Fakt, że ludzie spędzili udane Halloween, niekoniecznie oznacza, że ​​będą mieli dobre wakacje” – stwierdził Johnson. „To inna mentalność zakupowa i nie ma przeniesienia – nie zobaczysz, jak linie ubrań z Halloween przenoszą się na Boże Narodzenie”.

Częścią wyzwania związanego z prognozowaniem jest to, że konsumenci wydają się być podzieleni na dwie grupy: bogatsi konsumenci w dalszym ciągu wydają pieniądze, nawet gdy niższa grupa kupujących wycofuje się lub szuka okazji.

Sieć domów towarowych Kohl’s twierdzi, że obserwuje tego rodzaju podział w bazie klientów i odpowiednio dostosowuje swoje sklepy.

Kupujących w Kohl’s w Ramsey w stanie New Jersey powitano szeroką gamą przecenionych już artykułów bożonarodzeniowych, takich jak miniaturowe bałwany i ozdoby z przodu sklepu. Ten projekt został wykonany celowo — kadra kierownicza Kohla chce, aby dział przyciągał klientów żądnych okazji.

Jednak na znak, że wyższe dochody mogą napędzać wzrost, firma zaczęła także oferować artykuły z nowych kategorii, takie jak dzbany, kieliszki do wina i przełączniki.

„Chcemy mieć pewność, że mamy odpowiedni zakres asortymentu, który odpowiada naszej bazie klientów” – powiedział Nick Jones, dyrektor ds. marketingu i rozwiązań cyfrowych w firmie Kohl. „To element dbania o to, aby wszystko miało dużą wartość. Jednak duża wartość nie zawsze oznacza niską cenę”.