15 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Inwestowanie w OZE w Polsce

Inwestowanie w OZE w Polsce

Opublikowany 3 godziny wcześniej

Przesłane przez Międzynarodowy Mondelez

W Mondelēz International dążymy do osiągnięcia naszego celu Celem na rok 2050 jest zerowa emisja gazów cieplarnianych netto W całym naszym łańcuchu wartości. Jako nowy krok mamy przyjemność ogłosić znaczącą inwestycję w energię odnawialną wytwarzaną przez elektrownie fotowoltaiczne w Polsce, stanowiącą znaczący wkład w ten długoterminowy cel.

W rzeczywistości podpisaliśmy 12-letnią umowę na zakup wirtualnej energii w Polsce z GoldenPeaks Capital, szwajcarską firmą inwestującą w odnawialne źródła energii w całej Europie. GoldenPeaks Capital będzie dostarczać rocznie około 126 GWh bezemisyjnej, odnawialnej energii elektrycznej o szczytowej mocy 109 MW wytwarzanej przez różne elektrownie słoneczne w Polsce.

Umowa ma na celu zaoszczędzenie 1 miliona ton metrycznych ekwiwalentu CO2 w uzgodnionym okresie. To z grubsza zrekompensuje ślad węglowy związany z energią elektryczną ośmiu międzynarodowych fabryk Mondelēz w Polsce, w tym lokalizacji w Płońsku, Tomaszowie Mazowieckim, Jankowicach, Jarosławiu, Bielanach Wrocławskich, Cieszynie i Skarbimierzu. Rozpoczęcie produkcji energii planowane jest na marzec 2023 r.

Roman CytgoPrezes zarządu Mondelez Polska Production powiedział: „Jesteśmy dumni z inwestycji w energię odnawialną w MDLZ Poland. To nie tylko przyspieszy nasze obecne wysiłki na rzecz zmniejszenia naszego śladu emisyjnego w lokalnym łańcuchu dostaw w ośmiu zakładach, ale także pomoże uczynić z niej bardziej zrównoważoną firmę zajmującą się przekąskami”.

„Współpraca z Goldenpeaks Capital w Polsce jest doskonałym dowodem na to, że przekształcamy sposób prowadzenia działalności w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości” – dodał. Marcina Tobraka, Starszy Dyrektor Zarządzający na Polskę i kraje bałtyckie. „Jestem dumny z tego, że nasi konsumenci, kupując ulubione lokalne marki, takie jak Milka, Prince Polo, Delicje, San czy Lubizzi, robią to z myślą o środowisku”.

To pozytywny, duży krok w realizacji naszych ambicji budowania bardziej zrównoważonej firmy produkującej przekąski.

Logo firmy Mondelez International

Międzynarodowy Mondelez

Międzynarodowy Mondelez

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) umożliwia ludziom spożywanie przekąsek w ponad 150 krajach na całym świecie. Z przychodami netto w 2019 r. w wysokości około 26 miliardów dolarów, MDLZ przewodzi przyszłości przekąsek dzięki kultowym globalnym i lokalnym markom. Oreo, Belvita I LU Biszkopty; Mleko Cadbury Mleko, Milka I Toblerone czekolada; Kwaśne dzieciaki Cukierki i trójząb Glue Mondelēz International jest dumnym członkiem Standard and Poor’s 500, Nasdaq 100 oraz Dow Jones Sustainability Index. przyjazd www.mondelezinternational.com Lub śledź firmę na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.

READ  31 punktów Huntera Gibsona poprowadziło Polskę do zwycięstwa nad Weinblatt

Dalej Międzynarodowy Mondelez