22 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Hugh Grant twierdzi, że otrzymał „ogromną sumę” w ramach rozstrzygnięcia pozwu dotyczącego nielegalnego włamania się gazety The Sun

Hugh Grant twierdzi, że otrzymał „ogromną sumę” w ramach rozstrzygnięcia pozwu dotyczącego nielegalnego włamania się gazety The Sun

Hugh Grant twierdzi, że przyjął „ogromną sumę pieniędzy” w celu rozstrzygnięcia pozwu, w którym oskarża wydawcę gazety The Sun o nielegalne podsłuchiwanie jego telefonu, podłączanie podsłuchu do samochodu i włamanie do domu, aby go podsłuchać.

LONDYN – LONDYN (AP) – Hugh Grant przyjął „ogromną sumę pieniędzy” w celu rozstrzygnięcia pozwu, w którym oskarża się The Sun o nielegalne podsłuchiwanie jego telefonu, podłączanie podsłuchu do samochodu i włamywanie się do jego domu, aby go podsłuchiwać, powiedział aktor w środę po zawarciu porozumienia zostało upublicznione w sądzie.

Grant, który pozwał gazety News Group, wraz z księciem Harrym, powiedział, że niechętnie zgodził się na ugodę, ponieważ groziłby mu ogromny rachunek prawny, nawet gdyby zwyciężył w procesie. Zgodnie z przepisami sądu cywilnego, gdyby otrzymał o grosz mniej niż zaproponowano ugodę, musiałby zapłacić koszty prawne obu stron.

„Jak to zwykle bywa w przypadku całkowicie niewinnych ludzi, oferują mi ogromną sumę pieniędzy, abym nie wpuścił tej sprawy do sądu” – powiedział Grant na platformie mediów społecznościowych X. Nawet jeśli każdy zarzut zostanie udowodniony w sądzie, nadal będę oskarżony”. Odpowiedzialny za koszty sięgające 10 milionów funtów (12,4 miliona dolarów). Obawiam się, że wstydzę się tego płotu.

Kwota rozliczenia nie została ujawniona. NGN oświadczyła w oświadczeniu, że nie przyznaje się do żadnej odpowiedzialności i stwierdziła, że ​​ugoda leży w interesie finansowym obu stron, aby uniknąć kosztownego procesu.

Grant i inni powodowie zarzucili, że NGN, spółka zależna imperium medialnego zbudowanego przez Ruperta Murdocha, naruszyła ich prywatność poprzez szeroko rozpowszechnioną nielegalną działalność, która obejmowała zatrudnianie prywatnych detektywów do przechwytywania poczty głosowej, podsłuchiwania telefonów, monitorowania samochodów i stosowania podstępu w celu uzyskania dostępu do poufnych informacji. informacje z lat 1994-2016.

READ  Argentyński minister gospodarki Sergio Massa dąży do utworzenia szerokiej koalicji po zwycięstwie w pierwszej turze wyborów

Grant zeznał w zeznaniach świadka, że ​​nigdy nie udało mu się ustalić, kto włamał się do jego mieszkania na czwartym piętrze w 2011 roku. Drzwi zostały wyrwane z zawiasów, a wnętrze wyglądało, jakby doszło do bójki, ale niczego nie zginęło. Dwa dni później „The Sun” opublikował artykuł szczegółowo opisujący szczegóły wewnętrzne i „oznaki wewnętrznej niezgody”.

Powiedział, że był zdumiony, gdy śledczy wynajęty przez „The Sun” ujawnił, że ludzie pracujący dla gazety włamali się do jego mieszkania i umieścili w jego samochodzie urządzenie śledzące.

Grant, który wcześniej rozstrzygnął sprawę z gazetą Murdoch News of the World za rzekome włamanie się do jego telefonu, powiedział, że nie odejdzie po cichu.

„Pieniądze z ugody Murdocha śmierdzą i nie chcę, żeby to były tajne pieniądze” – powiedział. „Spędziłem większą część 12 lat walcząc o wolną prasę, która nie zniekształca prawdy, nie obraża zwykłych obywateli ani nie obraża. obrażać ludzi.” „Przetrzymywanie wybranych (członków parlamentu) dla okupu w pogoni za osobistymi korzyściami i władzą polityczną baronów gazetowych”.

Grant powiedział, że przekaże pieniądze grupom takim jak Hacked Off, która powstała po ujawnieniu włamań do telefonów w 2011 r., które doprowadziły do ​​upadku „News of the World” i wszczęcia rządowego śledztwa w sprawie nielegalnych praktyk dziennikarskich. Grant jest członkiem zarządu grupy opowiadającej się za wolną i odpowiedzialną prasą.

Podczas gdy nieistniejący już „News of the World” przeprosił za włamanie do telefonów celebrytów, polityków, rodzin zmarłych żołnierzy i zamordowanej uczennicy, „The Sun” rozstrzygnął sprawę, nie przyznając się do odpowiedzialności.

Grant zgadza się zadośćuczynić swoim roszczeniom Książę Sussex i 41 innych osób ma stanąć przed Wysokim Trybunałem w styczniu.

Ugoda nastąpiła niecały rok po tym, jak sędzia Timothy Fancourt odrzucił próbę NGN odrzucenia pozwu Granta zarzucającego nielegalne gromadzenie informacji.

READ  Większość Amerykanów nie jest pewna, jak chiński Xi poradzi sobie ze sprawami światowymi

„Jeśli to prawda… zarzuty te doprowadziłyby do bardzo poważnych i umyślnych nadużyć w NGN, które miały miejsce na szeroką skalę instytucjonalną” – napisał Fancourt w maju. „Podejmą również wspólne wysiłki, aby ukryć wykroczenia poprzez ukrywanie i niszczenie odpowiednich dokumentów dowodowych, wielokrotne publiczne zaprzeczenia, okłamywanie organów regulacyjnych i władz oraz nieuzasadnione groźby wobec tych, którzy ośmielili się stawiać zarzuty lub powiadamiać o zamierzonych zarzutach wobec The Sun. ”

Adwokat Gideon Benaim, który nie był zaangażowany w sprawę, powiedział, że wydawca mógł posłużyć się „niezwykle surowymi” przepisami sądowymi, składając ofertę, której Grant prawdopodobnie nie odrzucił na rozprawie. Jeśli sędzia przyzna Grantowi kwotę niższą niż oferta ugody, zgodnie z przepisami poniesie on znaczne koszty prawne.

„Hugh Grant bez wątpienia był zadowolony, gdy jego obrońca stwierdził, że oferta została złożona w taki sposób, że istniało realne ryzyko, że nie zwycięży na rozprawie” – powiedział Benaim. „Więc chociaż mógł wolałby walczyć w tej sprawie, ryzyko finansowe było po prostu zbyt duże i w rezultacie nie miał innego wyjścia, jak tylko ugodzić się.