3 października, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Dyrektor szpitala w Gazie ujawnił, że był on wykorzystywany jako kryjówka terrorystów Hamasu

Dyrektor szpitala w Gazie ujawnił, że był on wykorzystywany jako kryjówka terrorystów Hamasu

Według doniesień, w środę przedsiębiorstwa żeglugowe nie miały pojęcia o logistyce ogłoszonej w tym tygodniu koalicji pod przywództwem USA w celu ochrony statków przepływających przez Morze Czerwone, które w ostatnich tygodniach zostały zaatakowane przez wspieranych przez Iran rebeliantów Houthi z Jemenu.

Źródła, w tym urzędnicy ds. żeglugi i bezpieczeństwa morskiego, powiedziały Reuterowi, że niewiele jest znanych szczegółów na temat działania koalicji.

Dodał: „Nadal istnieje wiele niewiadomych dotyczących koalicji. Nie wiemy konkretnie, ile okrętów wojennych będzie w niej uczestniczyć, ile czasu zajmie im dotarcie do tego obszaru, ani też zasady działania i faktyczny plan ochrony, jaki mają zastosować. zapewni.” „Wprowadzimy to w życie” – powiedział agencji Reuters Corey Ranselm, dyrektor generalny brytyjskiej firmy konsultingowej Dryad Global zajmującej się ryzykiem morskim i bezpieczeństwem.

Dodał: „Na poziomie globalnym jest to dość mały obszar, ale zapewnienie ochrony statków handlowych na tym obszarze może być głównym zadaniem w zależności od liczby statków i ewentualnych zmian w taktyce Houthi”.

Sekretarz obrony USA Lloyd Austin oświadczył we wtorkowym oświadczeniu: „Niedawna eskalacja lekkomyślnych ataków Houthi z Jemenu zagraża swobodnemu przepływowi handlu, naraża niewinnych marynarzy na ryzyko i narusza prawo międzynarodowe”.

„Operacja Prosperity Guardian łączy kilka krajów, w tym Wielką Brytanię, Bahrajn, Kanadę, Francję, Włochy, Holandię, Norwegię, Seszele i Hiszpanię, aby wspólnie stawić czoła wyzwaniom związanym z bezpieczeństwem w południowym Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej, a jej celem jest: zapewnienie wolności żeglugi wszystkim narodom oraz promowanie bezpieczeństwa regionalnego i dobrobytu” – dodał Austin.

Reuters zacytował jedno ze źródeł, które powiedziało: „Czy zrobią cokolwiek innego niż wystrzeliwanie rakiet z nieba? Jeśli to wszystko, czy zapewni przedsiębiorstwom spedycyjnym niezbędne gwarancje? Jeszcze nie wiemy.”