30 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Disney jest największym zwycięzcą i przegranym w kasie Święta Dziękczynienia

Disney jest największym zwycięzcą i przegranym w kasie Święta Dziękczynienia

Tegoroczna kasa na Święto Dziękczynienia była ucztą i głodem Walta Disneya.

Podczas gdy Black Panther: Wakanda Forever dodał 64 miliony dolarów do swojego krajowego wyniku w ciągu pięciu dni, najnowszy film animowany Disneya Strange World nie przyciągnął widzów, przynosząc zaledwie 18,6 miliona dolarów między środą a niedzielą. Ponure 11,9 miliona dolarów. Na tradycyjne trzydniowe otwarcie.

To najgorsze trzydniowe otwarcie animowanego filmu Disneya od czasu „The Emperor’s New Groove” z 2000 roku, który według danych Comscore zarobił mniej niż 10 milionów dolarów podczas debiutu.

Podwójny weekend nadchodzi, gdy dyrektor generalny Bob Iger wraca do steru firmy, obiecując restrukturyzację Disneya w sposób, który stawia kreatywność na pierwszym miejscu. Oczekuje się, że Iger rozwinie te plany podczas posiedzenia rady miasta firmy w poniedziałek.

Tydzień Dziękczynienia to zwykle solidny czas w kasie. W ostatniej dekadzie, z wyłączeniem lat 2020 i 2021, pięciodniowe rozłożenie Święta Dziękczynienia – które obejmuje środę przed Świętem Dziękczynienia do niedzieli – zaowocowało sprzedażą biletów o wartości ponad 250 milionów dolarów rocznie.

W tym roku krajowa kasa na Święto Dziękczynienia przyniosła około 121 milionów dolarów. „Czarna Pantera: Wakanda Forever” zwyciężyła w grupie, a „Strange World” zajęło drugie miejsce. Wszystkie inne filmy, m.in Sony „Dedication”, „The Menu” Disneya i Searchlight, Warner Bros.„Czarny Adam” i uniwersalny Fabelmanowie zarobili prawie 10 milionów dolarów każdy.

Nie w mieszance Netflixa „Szklana cebula”. Streamerzy odmówili udostępnienia wpływów z biletów na najnowszy film Riana Johnsona, mimo że uważa się, że zarobił od 13 do 15 milionów dolarów w ciągu pięciu dni.

Podczas gdy Strange World osiągnął lepsze wyniki niż wiele innych filmów w ten weekend, jego wyciszone otwarcie budzi obawy co do strategii animacyjnej Disneya i tego, czy Iger będzie w stanie naprawić statek.

READ  „Wredne dziewczyny” zajmują pierwsze miejsca w rankingach sprzedaży po nadejściu mroźnej zimy – The Hollywood Reporter

Były dyrektor generalny Disneya, Bob Chapek, który przejął Igera, gdy pandemia rozpoczęła się na początku 2020 roku, podjął szereg decyzji, które zraziły kreatywnych liderów firmy po zamknięciu kin.

Na początek zreorganizował firmę, aby kierować kreatywnymi decyzjami przez jednego dyrektora generalnego, a nie przez każde studio, odbierając władzę ludziom odpowiedzialnym za największe przeboje Disneya.

Następnie Chapek zdecydował się wypuścić kilka filmów Pixar i Disney Animation bezpośrednio w serwisie streamingowym firmy zamiast w kinach. Było to częściowo spowodowane tym, że w tamtym czasie dzieci nie były szczepione, a rodziny unikały kin, ale także próba wzmocnienia biblioteki Disney + o nowe treści.

Decyzje te doprowadziły do ​​​​dużego zamieszania wśród widzów, gdy filmy animowane Disneya były pokazywane w kinach. Ci widzowie albo nie są świadomi, że film pojawi się na rynku, albo myślą, że pojawi się na platformie streamingowej Disneya.

Stało się tak, gdy w czerwcu Disney wypuścił „Lightyear” do kin. Podczas gdy poprzednie dwa filmy Toy Story otworzyły się na ponad 100 milionów dolarów w kraju, Lightyear zarobił tylko 50 milionów dolarów ze sprzedaży biletów podczas swojego debiutu.

Dziwny świat Disney Animation opowiada o Clades, rodzinie odkrywców, których różnice zagrażają porażką ich ostatniej – i zdecydowanie najważniejszej – misji.

Disneya

Ta strategiczna decyzja jest spotęgowana faktem, że w następstwie pandemii brakowało filmów familijnych w kasie. Oznacza to, że studia mają mniejsze możliwości sprzedaży zwiastunów filmowych wyznaczonym widzom w kinach i muszą w większym stopniu polegać na reklamie telewizyjnej i cyfrowej.

„Nie ma wątpliwości, że ogólna powolność rynku i brak możliwości budowania świadomości na temat„ Dziwnego świata ”zniszczyły jego potencjał do kontynuacji tradycji animowanych seriali fabularnych Disneya podczas tego niezwykle ważnego weekendu w kinach” – powiedział Senior Paul Degarabedian . Analityk mediów w Comscore.

READ  Hannah Einbender rozważa monolog SNL Dave'a Chappelle'a — Deadline

Disney od dawna dzierży koronę kasową Święta Dziękczynienia, a filmy takie jak „Kraina lodu 2”, „Coco”, „Moana” i „Ralph łamie Internet” wiodą prym w ostatniej dekadzie.

Nawet „Encanto”, które zostało wydane podczas ubiegłorocznego Święta Dziękczynienia, zarobiło ponad 27 milionów dolarów podczas trzydniowego otwarcia i ponad 40 milionów dolarów w ciągu całego pięciodniowego weekendu.

Być może „Strange World” podąży podobną ścieżką do „Encanto” i przyciągnie więcej uwagi rodzin po dodaniu go do Disney +.

Ujawnienie: Comcast jest spółką macierzystą NBCUniversal i CNBC. NBCUniversal dystrybuował The Fabelmans.