2 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Cyberpunk 2077 potrzebuje pewnej podstawowej moralności w swoich drzewach dialogowych

Cyberpunk 2077 potrzebuje pewnej podstawowej moralności w swoich drzewach dialogowych

Obecnie pracuję nad swoją drogą Cyberpunka 2077 Po latach oczekiwania na jasność jej problemy zostały rozwiązane. I choć świetnie radzi sobie z pozwalaniem ci zatracić się w dystopijnym otoczeniu, mam jeden poważny problem z odgrywaniem ról: V, główny bohater, jest w pewnym sensie dupkiem, czasami w sposób, nad którym nawet nie masz kontroli. .

Słuchaj, nie mam nic przeciwko graniu nerdowatej postaci w grach wideo. Większość postaci z gier wideo to idioci! W razie Cyberpunka 2077Jest całkowicie zrozumiałe, dlaczego V nie jest tak miękki i milutki w wielu ich interakcjach. Night City to piekło o biblijnych proporcjach, rozległa metropolia rządzona przez korporacje, w której przeciętny człowiek jest w ciągłym niebezpieczeństwie śmierci w krzyżowym ogniu ciągłych wojen gangów. V jest w dużej mierze wytworem tego środowiska i chociaż potrafią być mili i delikatni, ich pierwszą reakcją na jakąkolwiek sytuację będzie prawdopodobnie sarkastyczny lub dosadny.

Jednak jedną z niezadowalających interakcji, z którą stale się spotykam, jest kwestia mechaniki rozgrywki, a nie pisania.

Afterlife to ekskluzywny bar Night City, będący miejscem spotkań wyłącznie najbardziej szanowanych najemników. Odwiedzałem instytucję regularnie, czy się przeprowadzać Cyberpunka 2077Przekazuj misje głównego wątku fabularnego i podejmuj zadania poboczne. Podczas jednej z takich misji V i jego najlepszy przyjaciel Jackie Welles rozmawiają z barmanką Afterlife, uroczą kobietą o imieniu Claire Russell, o tym, czego potrzeba, aby ktoś mógł otrzymać napój nazwany ich imieniem.

Claire mówi, że jest tylko jeden wymóg: „Wdychaj to w niesamowity i niesamowity sposób”.

Wracając do baru po katastrofalnym wypadku, który zakończył się śmiercią Jackie – co było mniej oszałamiające i bardziej przygnębiające i pozbawione znaczenia – V dowiedział się, że Claire nie tylko przypomniała sobie jego ulubiony (i ostatni) drink, ale także dodała go do listy Afterlife w jego książka. nazwa. I chociaż Claire zostaje powierniczką V w grze, to właśnie w tych godzinach otwarcia tym drobnym aktem dobroci zaskarbia sobie moją sympatię.

Claire jest stworzona, by witać Cyberpunka 2077 Za każdym razem, gdy gracze powracają do zaświatów, wcielają się w handlarza sprzedającego różnorodne napoje alkoholowe. Próbuję się z nią skontaktować od czasu do czasu w ramach osobistego ćwiczenia polegającego na odgrywaniu ról, ale za każdym razem, gdy przypadkowo wpadam przez oświetlone neonami nurkowanie i słyszę jej tępy głos pytający mnie, czy chcę się czegoś napić, czuję się jak śmiecie. I nawet gdybym przestał, gra ogranicza moje interakcje z Claire – przynajmniej podczas wizyt w zaświatach – do siedzenia w barze i angażowania się w ograniczone pogawędki. Dobija mnie to, że nie mogę jej podziękować prostym: „Nie, dziękuję!” W drodze do dowolnego losowego celu, który jest obecnie w moim programie. Próbowała także uniknąć aktywowania powitania Claire, skradając się, ale bliskość drzwi wejściowych uniemożliwia to.

Rozumiem, że jest to problem bardzo „mój”. Nie spodziewam się, że grupa ludzi będzie miała takie same obawy podczas gry Cyberpunka 2077. W końcu Claire jest NPC. Ona nie jest osobą. Myślę jednak, że to, co czuję, jest świadectwem napisania gry, która jest wypełniona podobnie urzekającymi momentami prawdziwego człowieczeństwa.

To nie jest tajemnica Cyberpunka 2077 Miał trudny start. Było tak źle, że Sony całkowicie wycofało grę z PlayStation Network, nie pozwalając na jej ponowną sprzedaż dopiero po sześciu miesiącach poprawek błędów i ulepszeń wydajności. Zagranie w tę grę po raz pierwszy w 2023 roku, z dodatkową korzyścią w postaci mocniejszej konsoli PlayStation 5, otworzyło mi oczy na osiągnięcia gry, która jeszcze kilka lat temu wydawała mi się beznadziejnie zepsuta i wyjątkowo regresywna. Cyberpunka 2077 Nie jest to odkrycie, które pojawiło się podczas cyklu szumu przedpremierowego, ale wyróżnia się – choćby dzięki temu, że sprawia, że ​​czuję się, jakby młody barman NPC był moim przyjacielem.

Czytaj więcej

READ  Zwiastun rozgrywki Elden Ring został potwierdzony na 21 lutego