24 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Ceny żywności spadły, ale rachunki za artykuły spożywcze są nadal wysokie.  Dlatego

Ceny żywności spadły, ale rachunki za artykuły spożywcze są nadal wysokie. Dlatego

Nowy Jork (CNN) Dlaczego ceny w sklepach nie spadają? Kiedy producenci żywności zaczęli podnosić ceny Kilka lat temuobwiniali własne koszty, m.in Wysoka cena komponentów. Ale ceny składników faktycznie spadają od miesięcy, a ludzie wciąż płacą więcej za jedzenie.

Częściowo dzieje się tak dlatego, że producenci żywności mają inne wydatki, które są wciąż droższe, takie jak robocizna i transport, niż kilka lat temu.

Ale krytycy i eksperci branżowi twierdzą, że podwyżki kosztów dały producentom żywności możliwość podniesienia cen powyżej tego, czego wymagały te podwyżki, zwiększenia zysków i skorygowania tego, co uważali za zbyt niskie ceny w poprzednich latach.

Teraz, gdy widzą, że ludzie będą płacić więcej, nie spieszą się z rezygnacją z zysków, pobierając mniej.

„Kiedy zmieniają się koszty, zwłaszcza gdy zmieniają się one w sposób bardzo publiczny”, nie jest niczym niezwykłym, że firmy wykorzystują ten moment do podnoszenia cen.I powiedział Jean-Pierre Duby, profesor marketingu na University of Chicago Booth School of Business. „Firmy postrzegają te możliwości jako spin-offy i nie chcą ich przegapić”.

W okresie od stycznia 2022 r. do stycznia 2023 r. Ceny artykułów spożywczych wzrosły o 11,3%. Wiele firm spożywczych przewiduje, że mogą spowolnić lub wstrzymać wzrost cen – ale ich nie obniży.

Ceny artykułów spożywczych są nadal wysokie

Ceny surowców rolnych spadły po osiągnięciu szczytu w maju, Według amerykańskiego Departamentu Rolnictwa. Trajektoria spadkowa trwa nadal: ceny surowców, pszenicy, kawy i kakao, spadły w ostatnim tygodniu lutego, jak wynika z niedawnego raportu Rabobank. Ale składniki zwykle stanowią niewielką część całkowitych kosztów żywności. Producenci często płacą za inne rzeczy, takie jak transport, opakowanie i płace.

„Wystąpiła presja na łańcuch dostaw i nastąpił wzrost kosztów towarów. Ale [companies] Dla mnie to całkiem niezły zysk” – powiedział Mark Lang, profesor nadzwyczajny marketingu na Uniwersytecie w Tampa, który specjalizuje się w marketingu żywności.

READ  Jako rzeczoznawca antyków zarobił sześciocyfrowe kwoty w JustAnswer – jak to robi ten 51-latek

Konagra (CAG) I Hershey (HSY) Odnotował wyższe zyski w ostatnich kwartałach rok do roku. PepsiCo (ENERGIA) I coca cola (KO) Odnotował wzrost zysków w trzecim kwartale, zanim odnotował spadek zysków w dalszej części roku.

Firmy utrzymują wysokie ceny lub nadal je podnoszą w czasie, gdy wielu Amerykanów już ma trudności z opłaceniem żywności, zwłaszcza od Bony żywnościowe wygasają w dobie pandemii. „Ten rodzaj działalności w dużym skrócie obniża standard życia w kraju” – powiedział Lang.

„przypadkowe okazje”

inflacja ekonomiczna Może dać firmom powód lub pretekst do podniesienia cen, które są do zaakceptowania dla kupujących.

Kilka lat temu producenci żywności „zaczęli bardzo gwałtownie podnosić ceny, a oprócz nagłówków – co… [meant] „Konsumenci nie zamierzali narzekać – wszyscy podnosili ceny”, powiedział Dube. „Konsumentom zajęło trochę czasu zrozumienie, że ceny poszły w górę”.

Niektórzy kupujący mogli nie zauważyć niewielkiego wzrostu cen poszczególnych artykułów lub płacili tyle samo za tańszy produkt, znany jako deflacjachociaż mogli zdawać sobie sprawę, że ich dolary nie poszłyby zbyt daleko w supermarkecie.

Ale nawet jeśli zarejestrują zmiany, ludzie nie mogą przestać kupować żywności. Ograniczył wiele wizyt w restauracjach Lub Został sprzedany tańszym sieciom i witryny. inni Robią zakupy w tanich sklepach spożywczych, takich jak Aldi. Niektórzy wydaliby pieniądze na kupowanie słodyczy w sklepie, aby zastąpić drogie luksusy.

Tak więc ludzie nadal kupują żywność w sklepie spożywczym, pomimo wyższych cen – dając producentom szansę przekonania detalistów, że te wyższe ceny nie odstraszą klientów.

„Cena była bardzo niska.”

Detaliści chcą, aby producenci żywności obniżali ceny. Działa to dobrze dla nich i konsumentów, ale nie dla producentów.

Zapytany podczas konferencji w lutym, w jaki sposób ConAgra była w stanie podnieść ceny bez utraty sprzedaży pod względem wielkości, dyrektor generalny Sean Connolly powiedział, że „cena była bardzo niska w stanie zamrożenia przed pandemią”, dodając: „To, co udało nam się osiągnąć pokazać sprzedawcy, że konsumenci z zadowoleniem przyjmą jednostkę za 4,50 USD”, ponieważ przy tej cenie mrożony posiłek nadal ma dobrą wartość.

Conagra przekonuje, że przed pandemią ceny mrożonek były bardzo niskie.

Conagra, która produkuje pizzę i mrożone miski dla Marie Callender’s, Birds Eye i Healthy Choice, powiedziała, że ​​wyższe ceny pozwoliły jej ulepszyć składniki. W kwartale zakończonym 27 listopada firma odnotowała dochód netto w wysokości 382,2 mld USD – wzrost o około 39% rok do roku.

READ  Wzrost liczby miejsc pracy w USA przekracza oczekiwania – 336 000 nowych miejsc pracy

Podczas rozmowy o wynikach za czwarty kwartał Coca-Cola została zapytana o doniesienia o sprzeciwie sprzedawców detalicznych wobec ustalania cen. „Dogadaliśmy się z konsumentami we właściwej cenie” — powiedział dyrektor generalny James Quincy. Quincy powiedział, że jeśli uda mu się udowodnić, że ludzie zapłacą więcej za Coca-Colę, może przekonać detalistów, że wyższe ceny będą również dla nich dobre. Coca-Cola powiedziała, że ​​planuje nadal podnosić ceny na całym świecie, zauważając, że koszty produkcji pozostają wyższe niż normalnie.

Tom Bailey, główny analityk żywności konsumenckiej w Rabobank, przewiduje, że ceny w końcu spadną. Według danych rządowych niektóre produkty, takie jak sałata i pomidory, już teraz stają się tańsze w sklepach spożywczych.

Jeśli i kiedy firmy dostosują swoje ceny, powiedział Bailey, będą musiały to zrobić ostrożnie.

„Jeśli zaczniesz obniżać ceny, może to podważyć propozycję wartości, którą marki i producenci budowali przez lata z konsumentami” – powiedział Bailey. Niskie ceny mogą na przykład sprawić, że ludzie pomyślą, że jakość żywności się pogorszyła – lub że przede wszystkim zapłacili za dużo.