Nowy Jork (CNN) Federalne organy nadzoru bezpieczeństwa badają SUV Tesli Model Y po co najmniej dwóch przypadkach, w których właściciele powiedzieli, że ich kierownice oddzieliły się podczas jazdy pojazdem.
Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego patrzy na rok 2023. Powiedziała, że w dwóch przypadkach, w których pękła kierownica, samochody zostały dostarczone kupującym bez śruby mocującej, która łączy kierownicę z kolumną kierownicy.
W raporcie agencji nie wspomniano, czy w wyniku problemu doszło do wypadków lub obrażeń.
NHTSA powiedział, że problem może dotyczyć około 120 000 pojazdów na drogach w USA. To jest dochodzenie, krok, który agencja podejmuje przed wnioskiem o wotum nieufności.
Tesla nie jest jedyną firmą, która ma pytania dotyczące bezpieczeństwa związane z kierownicą. Nissan ujawnił również NHTSA, że wycofuje około 1100 Nissanów Ariya, swojego elektrycznego SUV-a, ponieważ może brakować wymaganej śruby na kierownicy.
W zapasach dealerów znaleziono trzy pojazdy, ponieważ na kierownicach było dużo luzu, a po kontroli odkryto, że w każdym z nich brakowało śrub. Ale w żadnym z tych przypadków kierownica nie odpadła podczas jazdy samochodem i nie było doniesień o wypadkach lub obrażeniach spowodowanych brakującymi śrubami.
W lutym Tesla została zobowiązana do wycofania około 363 000 pojazdów wyposażonych w tzw.Pełna samodzielna jazdaprogramów po tym, jak NHTSA ustaliła, że „stwarzają nieuzasadnione ryzyko dla bezpieczeństwa pojazdów na podstawie nieodpowiedniego przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego”. ”
Wśród przepisów ruchu drogowego pojazdy, które zostały naruszone w trybie FSD, miały „przejeżdżać prosto przez skrzyżowanie, będąc na pasie do skrętu, wjeżdżać na skrzyżowanie kontrolowane przez znak stop bez całkowitego zatrzymywania się lub przejeżdżać przez skrzyżowanie na stałym żółtym świetle”. bez Bądź ostrożny”.
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, sprzeciwił się nazwaniu tego „wycofaniem”, twierdząc, że wymaga jedynie bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania, która nie wymaga od właściciela przyniesienia samochodów do centrów serwisowych w celu naprawy.
Ale Tesli się udało prośba o połączenie W zeszłym miesiącu 3470 pojazdów Model Y z lat 2022-2023 zostało dotkniętych nieprawidłowym zamontowaniem śrub w tylnych oponach siedzeń w drugim rzędzie, co mogło spowodować nieprawidłowe działanie pasów bezpieczeństwa na tych siedzeniach w razie wypadku.
Tesla od kilku lat nie zatrudniała personelu ds. public relations, a zapytania e-mailowe kierowane do biura prasowego nie są już akceptowane.
Przyczyniła się do tego raportu Ramisha Marouf z CNN.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów