21 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Acura ZDX to napędzany przez Google samochód elektryczny premium o zasięgu 325 mil i cenie 60 000 USD

Acura ZDX to napędzany przez Google samochód elektryczny premium o zasięgu 325 mil i cenie 60 000 USD

Oto Acura ZDX, samochód elektryczny premium o wartości 60 000 USD z mózgiem napędzanym przez Google i zasięgiem 325 mil. Sygnalizuje powrót modelu ZDX, który został wycofany z produkcji ponad dziesięć lat temu po słabej sprzedaży.

ZDX będzie drugim pojazdem elektrycznym Hondy/Acury, po Hondzie Prologue 2024. Oczekuje się, że dostawy obu samochodów rozpoczną się w przyszłym roku – choć nie jest jasne, który będzie pierwszy. I podobnie jak Prolog, ZDX będzie produktem trzyletniej współpracy z General Motors, z amerykańską baterią Ultium służącą jako podstawa.

Wydaje się, że ZDX ma wiele takich samych stylizacji i motywów, które zostały wprowadzone jako część zeszłorocznego samochodu koncepcyjnego Precision. Będzie to również pierwszy model Acura należący do Hondy, który będzie sprzedawany wyłącznie online.

Wydaje się, że ZDX ma wiele takich samych stylizacji i motywów, które zostały wprowadzone jako część zeszłorocznego samochodu koncepcyjnego Precision.

Acura mówi, że ZDX będzie dostępny w dwóch wersjach, z kilkoma różnicami. Podstawowy model A-Spec, którego cena zaczyna się od 60 000 USD, będzie wyposażony w napęd na tylne koła i wszystkie koła oraz moc 340 koni mechanicznych. Będzie również rozkład masy 50-50 dla lepszego prowadzenia. Wersja RWD będzie miała większy zasięg, z szacunkowym 325 milami na jednym ładowaniu, podczas gdy wersja AWD ma osiągnąć 315 mil.

Type S Sport będzie wyposażony w dwusilnikowy silnik zestrojony pod kątem osiągów i cenę początkową 70 000 USD. Acura nazywa Type S, z jego 500-konnym układem napędowym, „najmocniejszym i najlepiej działającym SUV-em Acury w historii”. Dostępne jest również zawieszenie pneumatyczne z regulacją wysokości i amortyzatorami dostosowanymi do osiągów. Oczywiście poświęcasz zasięg na rzecz wydajności, a Model S uzyskuje tylko szacunkowy zasięg 488 mil na jednym ładowaniu.

Oba modele będą miały akumulator o pojemności 102 kWh, który według Acury może zwiększyć zasięg o około 81 mil po 10 minutach szybkiego ładowania prądem stałym. A dzięki wbudowanym usługom Google, takim jak nawigacja, wstępne przygotowanie baterii może skrócić ogólny czas ładowania. Acura twierdzi, że ZDX będzie w stanie przyjąć do 190 kW szybkiego ładowania.

READ  Dow spadł o 200 punktów, aby zamknąć szalony tydzień rynkowy, ponieważ inwestorzy przygotowują się na przyszłe zyski

Type S Sport będzie wyposażony w dwusilnikowy silnik zestrojony pod kątem osiągów i cenę początkową 70 000 USD

Mówiąc o Google, podczas gdy ZDX będzie wyposażony w natywne funkcje Google, takie jak Mapy Google i strumieniowe przesyłanie muzyki, EV nadal będzie obsługiwał kopie lustrzane telefonu, takie jak Apple CarPlay i Android Auto. Wewnątrz będą dwa ekrany: 11-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i centralny 11,3-calowy ekran dotykowy. Dzięki natywnemu oprogramowaniu Android funkcje nawigacyjne, takie jak Mapy Google, można wyświetlać na dowolnym ekranie.

Ze 121-calowym rozstawem osi, ZDX wydaje się być podobny rozmiarami do Hondy Prologue, a także innych luksusowych SUV-ów, takich jak Cadillac Lyriq i Audi Q8 E-tron. Nadal brakuje nam niektórych specyfikacji, takich jak pojemność ładunkowa pojazdu dwurzędowego.

Dostępnych jest kilka trybów jazdy, w tym tryb sportowy zapewniający maksymalne przyspieszenie i reakcję. Przednie 15,6-calowe hamulce Brembo z żółtymi sześciotłoczkowymi zaciskami pomagają płynnie zatrzymać samochód. Hamulce te są umieszczone w 22-calowych kołach i szerszych, samoblokujących oponach 275/40ZR22.

Acura będzie przyjmować zamówienia wstępne na ZDX jeszcze w tym roku. Oprócz tego, że jest pierwszym pojazdem marki Honda/Acura sprzedawanym online, firma rozwija również rynek produktów dropshippingowych. Celem jest połączenie właścicieli ZDX „z siecią lokalnych instalatorów, którzy zostali wstępnie zweryfikowani przy wsparciu oddanych ekspertów od zasilania, którzy pomogą klientom wybrać domowe rozwiązanie do ładowania, które najlepiej odpowiada ich potrzebom”, mówi Acura.