2 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Autonomiczny samochód utknął w mokrym betonie w San Francisco

Autonomiczny samochód utknął w mokrym betonie w San Francisco

Zwolennicy twierdzą, że pojazdy samojezdne obiecują przyszłość z mniejszym zatłoczeniem i zanieczyszczeniem, mniejszą liczbą wypadków spowodowanych błędami ludzkimi oraz lepszą mobilnością dla osób niepełnosprawnych.

Ale od czasu do czasu samochód wpada w tarapaty w sposób, który poddaje w wątpliwość tę śmiałą wizję.

Tak więc był wtorek w San Francisco, gdzie samojezdny samochód w jakiś sposób wjechał w miejski projekt brukowania i utknął w mokrym betonie.

Paul Harvey, lat 74, emerytowany przedsiębiorca mieszkający w dzielnicy Western Addition, zrobił zdjęcie samochodu z czujnikami zamontowanymi na dachu, pochylonego lekko do przodu, z przednimi kołami zatopionymi w świeżo wylanym betonie.

„Myślałem, że to zabawne” – powiedział pan Harvey w wywiadzie w środę. „Byłem trochę zadowolony, ponieważ pokazało to, jak przerażające i dziwne było dla mnie to wszystko”.

wcześniej wypadek Zgłoszone przez SFgate.comStało się to zaledwie kilka dni po tym, jak kalifornijskie organy regulacyjne zgodziły się rozszerzyć usługi taksówek bez kierowcy w San Francisco, pomimo obaw o bezpieczeństwo lokalnych urzędników i działaczy społecznych.

W głosowaniu 3 do 1 w zeszłym tygodniu California Public Utilities Commission, która reguluje samojezdne samochody w stanie, zezwoliła Cruise i Waymo na oferowanie płatnych przejazdów o każdej porze dnia, w całym mieście.

Cruise, spółka zależna General Motors, oferuje usługi taksówkarskie w jednej trzeciej miasta, a Waymo, którego właścicielem jest Alphabet, matka Google, oferuje pasażerom bezpłatne przejazdy.

Urzędnicy miejscy powiedzieli, że wtorkowy wypadek z udziałem pojazdu Cruise powiedział, że nie jest jasne, w jaki sposób skończył się beton.

Rachel Gordon, rzeczniczka Departamentu Robót Publicznych San Francisco, powiedziała, że ​​projekt nawierzchni na Golden Gate Boulevard został oznaczony stożkami budowlanymi, a na każdym końcu bloku znajdują się pracownicy z flagami.

„Ta część drogi musi zostać odnowiona na koszt Cruise’a” – powiedziała pani Gordon. – Na szczęście nikomu nic się nie stało.

READ  W ciągu najbliższych dwóch lat „tajny” podatek od gazu w Kalifornii wzrośnie o 50 centów

Pani Gordon powiedziała, że ​​urzędnicy miejscy „wyrażali zaniepokojenie” pojazdami, które jeździły na wężach strażackich lub „po prostu zatrzymywały się na środku drogi”. Powiedziała, że ​​miasto jest chętne do współpracy z firmami, ale „sądzimy, że jest jeszcze wiele do zrobienia”.

Rzecznik Cruise Drew Pusateri potwierdził, że jeden z samojezdnych pojazdów firmy „wjechał w strefę budowy i utknął w mokrym betonie”.

Pan Pusatiri powiedział, że firma „odzyskała” samochód, chociaż nie było jasne, czy był w stanie wydostać się z betonu, czy też trzeba go było holować. Dodał, że firma jest w kontakcie z władzami miasta w sprawie incydentu.

Samochody bez kierowcy stały się częstym widokiem w San Francisco, centrum technologicznym, w którym często można je zobaczyć podczas jazd testowych, zbierając dane wykorzystywane do ulepszania autonomicznej technologii.

Chociaż samojezdne samochody nie były obwiniane za żadne poważne obrażenia ani wypadki w San Francisco, brały udział w wielu sprzecznych zdarzeniach.

Według raportu, w piątek wieczorem aż 10 pojazdów wycieczkowych bez kierowcy utknęło w pobliżu festiwalu muzycznego w North Beach w San Francisco, powodując przywrócenie ruchu. Kronika San Franciscow którym stwierdzono, że firma obwiniła „problemy z łącznością bezprzewodową”.

W styczniu pojazd Cruza wjechał w obszar, w którym pracowali strażacy i nie zatrzymał się, dopóki strażak nie zaczął „pukać w maskę pojazdu i wybijać szybę pojazdu”, zgodnie z zapisami miejskimi. W maju Waymo bez kierowcy przechwycił wóz strażacki, gdy ten wracał na stację.

Firmy zajmujące się samojezdnymi samochodami energicznie broniły swoich wyników w zakresie bezpieczeństwa, zwłaszcza w porównaniu z dziesiątkami tysięcy ludzi, którzy giną każdego roku w wypadkach samochodowych w Stanach Zjednoczonych.

Odnosząc się do swoich autonomicznych pojazdów, Cruz powiedział w oświadczeniu oświadczenie w kwietniu, „Podczas pierwszego miliona mil przejechanych bez kierowcy nasze pojazdy brały udział w mniejszej liczbie kolizji, były główną przyczyną mniejszej liczby wypadków i brały udział w mniejszej liczbie poważnych kolizji ze znacznym ryzykiem obrażeń niż kierowcy-ludzie w podobnym środowisku jazdy”.

READ  Akcje, aktualności, dane i zyski

Byłoby głupotą oczekiwać, że samojezdne samochody będą działać idealnie, powiedział Paul Leonardi, profesor zarządzania technologią na Uniwersytecie Kalifornijskim w Santa Barbara. Samochody, podobnie jak każda nowa technologia oparta na uczeniu maszynowym, muszą pracować w rzeczywistych warunkach, aby się poprawić.

„Aby móc się uczyć, musisz doświadczyć różnych przypadków użycia, a jazda po mokrym betonie jest jednym z nich” – powiedział profesor Leonardi. „Możemy umieścić to pod pozytywem, że wszystko, co zrobił, to utknął w betonie”.

Dodał, że kiedy samojezdne samochody napotykają warunki takie jak pachołki i mokry beton, „mogą się od nich uczyć, a maszyny mogą wiedzieć, co następnym razem zrobić lepiej”.

Yuen Lu Współudział w przygotowywaniu raportów.