4 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

US and Europe suspend Airbus-Boeing dispute as they hint threat from China

Boeing opóźnia swój najnowszy samolot w miarę wzrostu strat

Konstruktor poinformował w środę, że tymczasowo wstrzyma rozpoczęcie produkcji pasażerskiego odrzutowca 777X, który planuje dostarczać klientom do końca 2023 roku. do działalności komercyjnych linii lotniczych Boeinga. , nadal boli słaby popyt na loty międzynarodowe podczas pandemii.

Popyt na frachtowce Boeinga utrzymuje się na wysokim poziomie, więc przed rozpoczęciem produkcji pasażerskiego samolotu 777X będzie on kontynuowany z niedawno wprowadzonym na rynek frachtowcem 777X. Boeing będzie nadal budować zarówno poprzednie pasażerskie, jak i frachtowe wersje swojego samolotu 777, znanego jako 777 Classic. Modele te mają zostać zastąpione przez 777X.

Opóźnienie planów dotyczących pasażerskiego odrzutowca 777X spowoduje w sumie 1,5 miliarda dolarów nadzwyczajnych kosztów dla Boeinga, które rozpoczną się w drugim kwartale i będą kontynuowane do wznowienia produkcji.

Firma zaksięgowała również 1,2 miliarda dolarów opłat specjalnych w pierwszym kwartale, w tym 660 milionów dolarów opłat związanych z wyższymi kosztami dostawców, wyższymi kosztami sfinalizowania wymagań technicznych i opóźnień w planowaniu ukończenia samolotu, który będzie używany następnego dnia. Samoloty prezydenckie. Obejmuje również 212 mln USD opłat za przerwanie działalności z powodu Sankcje wobec Rosji z powodu inwazji na Ukrainę i 367 milionów dolarów opłat związanych z ograniczeniami łańcucha dostaw, Covid-19 i presją inflacyjną na samoloty wojskowe Red Hawk.

„To była bardziej chaotyczna dzielnica, niż ktokolwiek z nas by sobie życzył” – powiedział dyrektor generalny David Calhoun w wywiadzie dla CNBC.

Nawet wyłączając te opłaty, firma odnotowała podstawową stratę operacyjną w wysokości 1,5 miliarda dolarów w pierwszym kwartale, znacznie gorszą niż strata operacyjna w wysokości 353 milionów dolarów, którą Boeing odnotował w pierwszym kwartale 2021 roku. Analitycy ankietowani przez Refinitiv spodziewali się bazowej straty operacyjnej To tylko 399 dolarów . milionów na kwartał.

Firma odnotowała również spadek przychodów o 8% do 14 miliardów dolarów w porównaniu z poprzednim rokiem. Analitycy spodziewali się, że przychody wzrosną do 16 miliardów dolarów.

READ  Nio mówi, że ograniczenia chipów Nvidii im nie zaszkodzą

Calhoun powiedział, że firma nadal jest pewna 777X, pomimo problemów. Powiedział, że obecny proces certyfikacji w Federalnej Administracji Lotnictwa jest jednym z powodów opóźniania produkcji samolotu.

„Jesteśmy pewni programu 777, a nasi klienci nadal dostrzegają wartość” – powiedział w notatce skierowanej do pracowników Boeinga. „Programy lotnicze służą naszemu rynkowi od kilkudziesięciu lat i ważne jest, abyśmy teraz poświęcili czas na osiągnięcie długoterminowego sukcesu”.

Boeing powiedział, że wykonał ważny krok, aby przywrócić kolejne dostawy samolotów szerokokadłubowych 787 Dreamlinerktóre zostało przerwane od czerwca 2021 r. z powodu obaw związanych z kontrolą jakości. Boeing ujawnił w środę, że przedłożył Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) plan zatwierdzenia, który umożliwiłby wznowienie dostaw, chociaż nie był w stanie oszacować, kiedy to nastąpi.

„Każdy lubi, kiedy umawiam się z tobą na randkę” – powiedział Calhoun w wywiadzie dla CNBC. „Nie mogę tego zrobić, ponieważ FAA kontroluje ten proces. Jesteśmy pewni i czujemy ulgę, że dostarczyliśmy to, co Boeing ma do zaoferowania”.

Akcje Boeing (Licencjat)składnik indeksu Dow Jones Industrial Average, spadł w środę o ponad 5% na początku handlu.