23 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

US and Europe suspend Airbus-Boeing dispute as they hint threat from China

Boeing opóźnia swój najnowszy samolot w miarę wzrostu strat

Konstruktor poinformował w środę, że tymczasowo wstrzyma rozpoczęcie produkcji pasażerskiego odrzutowca 777X, który planuje dostarczać klientom do końca 2023 roku. do działalności komercyjnych linii lotniczych Boeinga. , nadal boli słaby popyt na loty międzynarodowe podczas pandemii.

Popyt na frachtowce Boeinga utrzymuje się na wysokim poziomie, więc przed rozpoczęciem produkcji pasażerskiego samolotu 777X będzie on kontynuowany z niedawno wprowadzonym na rynek frachtowcem 777X. Boeing będzie nadal budować zarówno poprzednie pasażerskie, jak i frachtowe wersje swojego samolotu 777, znanego jako 777 Classic. Modele te mają zostać zastąpione przez 777X.

Opóźnienie planów dotyczących pasażerskiego odrzutowca 777X spowoduje w sumie 1,5 miliarda dolarów nadzwyczajnych kosztów dla Boeinga, które rozpoczną się w drugim kwartale i będą kontynuowane do wznowienia produkcji.

Firma zaksięgowała również 1,2 miliarda dolarów opłat specjalnych w pierwszym kwartale, w tym 660 milionów dolarów opłat związanych z wyższymi kosztami dostawców, wyższymi kosztami sfinalizowania wymagań technicznych i opóźnień w planowaniu ukończenia samolotu, który będzie używany następnego dnia. Samoloty prezydenckie. Obejmuje również 212 mln USD opłat za przerwanie działalności z powodu Sankcje wobec Rosji z powodu inwazji na Ukrainę i 367 milionów dolarów opłat związanych z ograniczeniami łańcucha dostaw, Covid-19 i presją inflacyjną na samoloty wojskowe Red Hawk.

„To była bardziej chaotyczna dzielnica, niż ktokolwiek z nas by sobie życzył” – powiedział dyrektor generalny David Calhoun w wywiadzie dla CNBC.

Nawet wyłączając te opłaty, firma odnotowała podstawową stratę operacyjną w wysokości 1,5 miliarda dolarów w pierwszym kwartale, znacznie gorszą niż strata operacyjna w wysokości 353 milionów dolarów, którą Boeing odnotował w pierwszym kwartale 2021 roku. Analitycy ankietowani przez Refinitiv spodziewali się bazowej straty operacyjnej To tylko 399 dolarów . milionów na kwartał.

Firma odnotowała również spadek przychodów o 8% do 14 miliardów dolarów w porównaniu z poprzednim rokiem. Analitycy spodziewali się, że przychody wzrosną do 16 miliardów dolarów.

READ  Oferty pracy osiągają najwyższy poziom od 3 miesięcy, co wywiera presję na Fed

Calhoun powiedział, że firma nadal jest pewna 777X, pomimo problemów. Powiedział, że obecny proces certyfikacji w Federalnej Administracji Lotnictwa jest jednym z powodów opóźniania produkcji samolotu.

„Jesteśmy pewni programu 777, a nasi klienci nadal dostrzegają wartość” – powiedział w notatce skierowanej do pracowników Boeinga. „Programy lotnicze służą naszemu rynkowi od kilkudziesięciu lat i ważne jest, abyśmy teraz poświęcili czas na osiągnięcie długoterminowego sukcesu”.

Boeing powiedział, że wykonał ważny krok, aby przywrócić kolejne dostawy samolotów szerokokadłubowych 787 Dreamlinerktóre zostało przerwane od czerwca 2021 r. z powodu obaw związanych z kontrolą jakości. Boeing ujawnił w środę, że przedłożył Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) plan zatwierdzenia, który umożliwiłby wznowienie dostaw, chociaż nie był w stanie oszacować, kiedy to nastąpi.

„Każdy lubi, kiedy umawiam się z tobą na randkę” – powiedział Calhoun w wywiadzie dla CNBC. „Nie mogę tego zrobić, ponieważ FAA kontroluje ten proces. Jesteśmy pewni i czujemy ulgę, że dostarczyliśmy to, co Boeing ma do zaoferowania”.

Akcje Boeing (Licencjat)składnik indeksu Dow Jones Industrial Average, spadł w środę o ponad 5% na początku handlu.