22 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Dancing Musk wręcza kierowcom pierwsze Tesle z nowej niemieckiej fabryki

Dancing Musk wręcza kierowcom pierwsze Tesle z nowej niemieckiej fabryki

  • Musk dostarcza pierwsze 30 samochodów do niemieckiej fabryki
  • Nowe zamówienia będą dostarczane z fabryki od kwietnia
  • 3500 pracowników na budowie, by wzrosnąć do 12.000
  • Aktywiści blokują w proteście wejście do fabryki na autostradzie

GRENHEIDE, Niemcy, 22 marca (Reuters) – Elon Musk był zachwycony, gdy nadzorował dostawę Tesli. (TSLA.O) Pierwsze samochody niemieckiej produkcji dotarły do ​​fabryki w Gruenheide we wtorek, zaznaczając inauguracyjną pozycję amerykańskiego producenta samochodów w Europie zaledwie dwa lata po jej ogłoszeniu.

Głośna muzyka grała, gdy 30 klientów i ich rodziny po raz pierwszy zobaczyły swoje lśniące nowe samochody przez pociągający, oświetlony neonami tunel marki Tesla, klaszcząc i wiwatując, podczas gdy dyrektor generalny Tesli Musk tańczył i żartował z fanami.

„To wspaniały dzień dla zakładu”, powiedział Musk, nazywając go „kolejnym krokiem w kierunku zrównoważonej przyszłości”.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Chociaż kanclerz Niemiec Olaf Scholz, który również wziął udział w wydarzeniu, okrzyknął gigantyczną fabrykę przyszłością przemysłu motoryzacyjnego, spotkał się z sprzeciwem i niektórzy działacze na rzecz ochrony środowiska zablokowali wejście do zakładu, wywieszając znaki wskazujące na wysokie zużycie wody. Czytaj więcej

Dwóch protestujących wycofało się spod znaku na autostradzie w pobliżu fabryki, blokując ruch przez wiele godzin po wydarzeniu.

Musk miał nadzieję rozpocząć produkcję z zakładu osiem miesięcy temu, ale opóźnienia w uzyskaniu licencji i lokalne obawy dotyczące wpływu zakładu na środowisko utrudniły ten proces.

Tesla musiała obsługiwać europejskie zamówienia z Szanghaju, czekając na swoją niemiecką licencję, zwiększając koszty logistyki w czasie, gdy borykała się z niedoborem chipów w całej branży i innymi zakłóceniami w łańcuchu dostaw.

W dniu 4 marca otrzymała ostateczne zielone światło od władz lokalnych, aby rozpocząć produkcję w Niemczech, pod warunkiem spełnienia warunków, od zużycia wody po kontrolę zanieczyszczenia powietrza.

READ  Największa pływająca farma fotowoltaiczna w Ameryce Północnej oficjalnie została uruchomiona online

Otwarcie fabryki nastąpiło tego samego dnia, w którym największy amerykański organ nadzoru papierów wartościowych wezwał sędziego federalnego, aby nie pozwolił Muskowi wycofać się z umowy wymagającej monitorowania korzystania z Twittera, co dyrektor generalny Tesli postrzega jako część kampanii nękania. Czytaj więcej

Wyścigi z Volkswagenem

Nowi właściciele otrzymali konfigurację Model Y Performance, pojazd, który kosztuje 63 990 euro (70 491 dolarów) i ma zasięg 514 kilometrów (320 mil), powiedział Tesla, dodając, że nowe zamówienia z fabryki mogą być dostarczane od kwietnia.

Tesla powiedział, że do tej pory zatrudnionych zostało około 3500 z oczekiwanych 12 000 pracowników.

Przy pełnej wydajności zakład będzie produkować 500 000 samochodów rocznie, ponad 450 000 samochodów elektrycznych z baterią niemieckiego rywala Volkswagena. (VOWG_p.DE) Sprzedawane na całym świecie w 2021 roku.

Wygeneruje również 50 GWh energii akumulatorowej, przewyższając wszystkie inne fabryki w Niemczech.

Na razie Volkswagen nadal ma za sobą wyścig o elektryfikację europejskiej floty, mając 25% udziału w rynku w porównaniu z 13% Tesli. Musk powiedział, że zwiększenie produkcji zajmie więcej czasu niż dwa lata, które zajęło zbudowanie zakładu. Czytaj więcej

JPMorgan przewiduje, że Gruenheide wyprodukuje około 54 000 samochodów w 2022 r., w 2023 r. wzrośnie do 280 000, a do 2025 r. 500 000.

Volkswagen, który w tym roku otrzymał 95 000 zamówień na samochody elektryczne w Europie, wraz z istniejącym zakładem w Wolfsburgu i sześcioma fabrykami akumulatorów w Europie planuje wybudować nową fabrykę pojazdów elektrycznych o wartości 2 miliardów euro.

Ale jego harmonogram jest opóźniony w stosunku do Tesli, z fabryką pojazdów elektrycznych, która ma zostać otwarta w 2026 r., a pierwszą fabryką akumulatorów w 2023 r.

READ  Ucisk technologii na współczesne życie spycha nas na mroczną ścieżkę cyfrowych kopalni

(1 dolar = 0,9086 euro)

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

(okładka) Victorii Waldersi i Nadine Shamroshik; Montaż przez Jean Harvey, Edmunda Blaira, Alexa Richardsona, Alexandra Smitha i Jean Harvey

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.