19 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Europejscy producenci samochodów celują w przewagę tanich samochodów elektrycznych w Chinach podczas Salonu Samochodowego w Monachium

Europejscy producenci samochodów celują w przewagę tanich samochodów elektrycznych w Chinach podczas Salonu Samochodowego w Monachium

Stacja ładowania Renault Wallbox jest używana przez samochód hybrydowy typu plug-in Renault Captur u dealera w Les Sorinieres, niedaleko Nantes, Francja, 23 października 2020 r. Zdjęcie zrobione 23 października 2020 r. REUTERS/Stephane Mahe/zdjęcie do pliku Uzyskaj prawa licencyjne

  • Wyzwanie obniżenia kosztów produkcji samochodów elektrycznych w Europie
  • Niższe koszty, aby wypełnić lukę cenową w porównaniu z chińskimi samochodami elektrycznymi
  • Do lipca sprzedaż pojazdów elektrycznych w Chinach stanowiła 8% całkowitej sprzedaży pojazdów elektrycznych w Europie
  • Renault R5 EV będzie o 25-30% tańsze od Scenica/Megane

MONACHIUM, 4 września (Reuters) – Europejscy producenci samochodów stoją przed żmudną batalią o produkcję tanich pojazdów elektrycznych i odwrócenie wiodącej pozycji Chin w opracowywaniu tańszych, bardziej przyjaznych konsumentom modeli, stwierdzili analitycy i dyrektorzy branży na targach IAA Mobility w Monachium. .

„Musimy zniwelować różnicę w kosztach z niektórymi chińskimi graczami, którzy rozpoczęli produkcję samochodów elektrycznych pokolenie temu” – powiedział Reuterowi Luca de Meo, dyrektor generalny Renault (RENA.PA), dodając, że gdy spadną koszty produkcji , podobnie jak ceny. .

De Meo powiedział, że w ramach dążenia francuskiego producenta samochodów do parytetu cenowego z Chińczykami, R5 EV, który ma się pojawić w przyszłym roku, będzie o 25–30% tańszy niż elektryczne modele Scenic i Megane.

Chińscy producenci pojazdów elektrycznych, w tym BYD (002594.SZ), Nio (9866.HK) i Xpeng (9868.HK), obierają za cel rynek pojazdów elektrycznych w Europie, gdzie sprzedaż wzrosła o prawie 55% do około 820 000 pojazdów w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy rok 2023. Stanowią około 13% całej sprzedaży samochodów.

Według motoryzacyjnej firmy konsultingowej Inovev 8% nowych samochodów elektrycznych sprzedanych dotychczas w Europie w tym roku to marki chińskie, w porównaniu z 6% w zeszłym roku i 4% w 2021 roku.

Około 41% wystawców tegorocznej imprezy w Monachium ma swoje siedziby w Azji, a uczestniczy w niej dwukrotnie więcej chińskich firm, w tym producenci pojazdów elektrycznych BYD i Xpeng oraz producent akumulatorów CATL (300750.SZ).

READ  Panel Izby Reprezentantów wzywa Vanguard i Arjunę w związku z dochodzeniem w sprawie „zmowy” ESG

„To, co kiedyś było dla niemieckiego przemysłu samochodowego występem mającym na celu pokazanie jego bardzo silnej pozycji, stało się teraz równym spotkaniem postępowych graczy z całego świata, zwłaszcza z Chin” – powiedział Fabian Brandt z firmy doradczej Oliver Wyman.

Pojawienie się chińskich producentów pojazdów elektrycznych w Europie wywołało obawy, że osłabią one pozycję lokalnych producentów samochodów i zdominują sprzedaż pojazdów elektrycznych.

Według badaczy z Jato Dynamics średnia cena pojazdu elektrycznego w Chinach wyniosła niecałe 32 000 euro (35 000 dolarów) w pierwszej połowie 2022 r. w porównaniu z około 56 000 euro w Europie.

„Europa musi przestać być naiwna z makroekonomicznego punktu widzenia w stosunku do Chin” – powiedział w niedzielę dziennikarzom Gilles Le Burney, szef inżynierii Renault, odnosząc się do kontroli kraju nad całym łańcuchem dostaw akumulatorów.

Mercedes-Benz (MBGn.DE) zaoferuje kompaktową klasę CLA, a BMW (BMWG.DE) klasę Neue Klasse, oba skupiając się na większym zasięgu i wydajności, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów produkcji o połowę.

Oliver Blume, dyrektor generalny Volkswagena (VOWG_p.DE), powiedział reporterom, że dzięki partnerstwu w Chinach producent samochodów zamierza obniżyć koszty ogniw akumulatorowych o 50%.

„Będziemy musieli naprawdę ciężko pracować nad kosztami” – powiedział Blum.

Podczas gdy producenci samochodów biorący udział w programie opowiadali o swoich ekologicznych samochodach, działacze Greenpeace protestowali przeciwko emisji z ich wciąż produkowanych samochodów napędzanych paliwami kopalnymi.

Demonstranci wrzucili trzy górne sekcje samochodów do sztucznego jeziora przed salonem samochodowym i trzymali tablice z napisami: „Przemysł samochodowy marnuje ochronę klimatu” i „Skurcz się teraz albo utoniesz później”.

(1 dolar = 0,9273 euro)

Tekst autorstwa Nicka Careya. (Raport: Victoria Valdersee, Jill Gillum i Christina Amann; Reportaż Mohameda dla The Arabic Bulletin) Redakcja: Frederick Hein, Clarence Fernandez i Sharon Singleton

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskaj prawa licencyjneotwiera nową kartę

Korespondent motoryzacyjny w Niemczech, relacjonujący przejście branży na pojazdy elektryczne. O wpływie pandemii Covid-19 na sektor detaliczny w Azji Południowej, Chinach i Europie informowaliśmy już wcześniej, a także szerzej szerzej. Wcześniej pracował dla YouGov i Economy, organizacji charytatywnej zapewniającej dostępne informacje ekonomiczne.

READ  Stellantis do bezczynnej fabryki w Illinois, zwalnia ponad 1000 pracowników, powołując się na rosnące koszty EV