19 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Zyski Netflix rosną po kampanii udostępniania haseł

Zyski Netflix rosną po kampanii udostępniania haseł

Otwórz bezpłatnie Editor's Digest

Ograniczenie udostępniania haseł przez Netflix pomogło serwisowi przesyłania strumieniowego przekroczyć oczekiwania dotyczące zysków z Wall Street, ale jego akcje spadły po tym, jak oznajmił, że planuje zaprzestać regularnego ujawniania liczby abonentów.

Dochody operacyjne firmy wzrosły w pierwszym kwartale o 54 procent, po dodaniu 9,3 miliona abonentów na całym świecie, co dowodzi, że podjęte w zeszłym roku wysiłki mające na celu ograniczenie udostępniania haseł przyniosły trwalsze korzyści, niż spodziewali się niektórzy inwestorzy.

Jednak Netflix oznajmił w czwartek, że od przyszłego roku przestanie ujawniać całkowitą liczbę abonentów – wskaźnik, który był kluczowym punktem odniesienia dla inwestorów w erze streamingu.

W swoim liście do akcjonariuszy Netflix stwierdził, że skupia się na zaangażowaniu – ilości czasu spędzanego przez abonentów w serwisie – jednocześnie opracowując nowe poziomy cenowe i źródła przychodów, w tym reklamy.

„Każdy dodatkowy członek ma inny wpływ na działalność biznesową” w związku z nowymi planami subskrypcyjnymi, powiedział współdyrektor generalny Greg Peters podczas rozmowy telefonicznej z inwestorami. „Oznacza to, że proste obliczenia historyczne, które wszyscy wykonujemy – liczba członków pomnożona przez miesięczną cenę – coraz mniej dokładnie oddają stan firmy”.

Dodał, że Netflix będzie „regularnie aktualizować” liczbę abonentów po osiągnięciu „kluczowych kamieni milowych”.

Decyzja Netflixa o nieujawnianiu kwartalnych subskrypcji rozpoczynających się w 2025 r. „nie będzie dobra” – powiedział Paolo Pescatore, analityk w PP Foresight.

„Bez względu na to, jak firma stara się przenieść nacisk z abonentów na finanse, netto [subscriber] „Dodatki to kluczowy wskaźnik, który każdy chce widzieć” – dodał.

Pescatore dodał, że ostatnie wyniki pokazały, że w związku z kampanią haseł i dążeniem do reklamy nadal istnieje potencjał do wzrostu. Netflix podał, że liczba użytkowników w kategorii reklam wzrosła o 65 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem.

READ  Kawiarnia w Berkeley prezentowana w programie „Today” zostanie zamknięta po 45 latach

Przed czwartkowym raportem akcje lidera streamingu wzrosły w tym roku o 30 procent, znacznie przewyższając szerszy rynek. Po opublikowaniu raportu o wynikach akcje spółki spadły o 4,7 procent w handlu poza godzinami pracy.

Dyrektorzy Netflix powiedzieli, że do ich głównych celów należy poprawa różnorodności i jakości rozrywki, w tym programów telewizyjnych, filmów i gier. Niedawno mianowano Dana Lin na nowego szefa swojego działu filmowego.

„Chociaż kręciliśmy i nadal robimy świetne filmy, chcemy uczynić je jeszcze lepszymi” – powiedział Ted Sarandos, współdyrektor generalny. Dodał, że nie widzi potrzeby wydawania większych pieniędzy na treści.

Netflix przenosi się na treści związane ze sportem, w tym podpisuje umowę o wartości 5 miliardów dolarów na strumieniowanie flagowego programu World Wrestling Entertainment Raw w Stanach Zjednoczonych w ciągu następnej dekady.

Oferuje także transmisję na żywo z lipcowej walki Mike'a Tysona i Jake'a Paula, co skłania analityków do pytania, czy firma planuje kontynuować działalność w zakresie sportów na żywo. „Nie jesteśmy przeciwni sportowi, ale opowiadamy się za zyskownym wzrostem” – powiedział Sarandos.

Netflix ogłosił zysk na poziomie 5,28 dolara na akcję, znacznie przekraczający oczekiwania Wall Street na poziomie 4,51 dolara, a liczba abonentów wzrosła o 16 procent, do 269 milionów w porównaniu z rokiem poprzednim.

Prognoza przychodów na bieżący kwartał wynosząca 9,49 miliarda dolarów była nieco niższa od oczekiwań Wall Street na poziomie około 9,5 miliarda dolarów. Netflix podał jednak, że spodziewa się wzrostu przychodów w całym roku od 13 do 15%.

Spółka podała, że ​​w pierwszym kwartale osiągnęła duży udział abonentów w Wielkiej Brytanii Oszukaj mnie razKtóry miał 98 milionów wyświetleń. Inne godne uwagi postacie obejmowały serial dramatyczny Gryzelda Z 66,4 milionami wyświetleń i 3 Problem z ciałem Z około 40 min.