Ferrari daje bogatym entuzjastom torów możliwość posiadania czegoś, co zasadniczo jest wersją jego zwycięskiego samochodu wyścigowego 499P LMH w Le Mans, ale zwolnioną z wszelkich przepisów wyścigowych.
Nowy samochód to 499P Modificata i zadebiutował w weekend podczas rajdu Ferrari Finali Mondiali na włoskim torze Mugello, gdzie producent samochodów zadebiutował także samochodem wyścigowym 296 Challenge i wyjątkowym supersamochodem SP-8.
Produkcja 499P Modificata będzie ograniczona, chociaż Ferrari nie ujawniło, jak ograniczona, a samochody będą oferowane w ramach nowego programu Sport Prototipi Clienti obok programu F1 Clienti w ramach programu Ferrari Client Driver Program.
Cena została ustalona na 5,1 miliona euro (około 5,4 miliona dolarów) i obejmuje dwuletnie członkostwo w Sport Prototipi Clienti rozpoczynające się w 2024 roku. Członkostwo obejmuje wszystkie usługi i logistykę samochodu, a nawet zespół inżynierów odpowiedzialny za wydarzenia na torze organizowane przez Ferrari.
Model 499P Modificata opiera się na tej samej konstrukcji skorupowej z włókna węglowego, co samochód wyścigowy 499P, z zawieszeniem z popychaczem i technologią hamulca-by-wire, która umożliwia zamontowanemu z przodu silnikowi elektrycznemu odzyskiwanie energii podczas hamowania. Ferrari stwierdziło, że układ zawieszenia został ponownie skalibrowany, aby zapewnić przyjemniejsze wrażenia w porównaniu z ustawieniami zastosowanymi w samochodzie wyścigowym, który zapewnił ogólne zwycięstwo w tegorocznym wyścigu Le Mans w 2024 roku.
Do samochodu wyścigowego zastosowano także specjalne opony Pirelli. Według Ferrari zostały zaprojektowane tak, aby wybaczały więcej błędów niż opony w samochodzie wyścigowym, w tym zapewniały bardziej przewidywalne prowadzenie, lepsze sprzężenie zwrotne i krótszy czas nagrzewania. Ma wymiary 310/710-18 z przodu i 340/710-18 z tyłu.
Największa zmiana wprowadzona w 499P Modificata dotyczyła działu układu napędowego. Układ napędowy nadal składa się z 3,0-litrowego silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem napędzającego tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów oraz pojedynczego silnika elektrycznego napędzającego przednie koła. Jednakże, wolna od przepisów wyścigowych, 499P Modificata ma 697 KM (858 KM z przekładnią CVT) w porównaniu do 670 KM w samochodzie wyścigowym. Unikalna konstrukcja silnika zapewnia również większy moment obrotowy w niższym zakresie obrotów.
Zmodyfikowane Ferrari 499P
Zniknęły także przepisy ograniczające używanie silnika z przodu tylko do prędkości powyżej 200 km/h. Kierowcy nie są już ograniczeni czasem, w jakim mogą korzystać z systemu Push to Pass w samochodzie. W 499P Modificata zapewnia to dodatkowe 161 KM przez siedem sekund, tymczasowo podnosząc moc maksymalną do 858 KM. System Push to Pass jest nadal ograniczony dostępnym stanem naładowania akumulatora i zostanie automatycznie wyłączony poniżej określonego limitu naładowania.
Według Ferrari, efektem ulepszeń jest samochód marki o najwyższych osiągach poza dedykowanym samochodem wyścigowym.
Możliwe, że w przyszłości pojawią się kolejne wersje modelu 499P. Oprócz nazwy 499P Modificata, Ferrari zarejestrowało znaki towarowe dla 499 GTB, 499 GTS i 499 Speciale, być może w odniesieniu do potężniejszych wersji 499P. GTB oznacza „Gran Turismo Berlinetta” i jest czasami używane przez Ferrari w modelach coupe. Podobnie GTS oznacza „Gran Turismo Spider” i jest czasami używany przez producentów samochodów w przypadku kabrioletów, podczas gdy Ferrari czasami używa Speciale w przypadku mocnych modeli, takich jak 458 Speciale. Niewykluczone, że nazwy te zostaną zastosowane dla następcy testowanego obecnie Ferrari LaFerrari.
More Stories
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni
Wycieki ujawniają nazwę i projekt rzekomego urządzenia PS5 Pro
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS