27 listopada (Reuters) – Firma modowa Shein potajemnie złożyła wniosek o wejście na giełdę w Stanach Zjednoczonych, według dwóch źródeł zaznajomionych z tą sprawą, prawdopodobnie jednej z najważniejszych firm założonych w Chinach i notowanych na giełdzie w Nowym Jorku.
Goldman Sachs, JPMorgan Chase i Morgan Stanley zostali wyznaczeni na głównych gwarantów pierwszej oferty publicznej (IPO), a spółka Shein z siedzibą w Singapurze może rozpocząć sprzedaż swoich nowych akcji gdzieś w 2024 r., podają źródła.
Źródła podają, że Sheen nie określiła wielkości transakcji ani wyceny w momencie pierwszej oferty publicznej. Bloomberg poinformował na początku tego miesiąca, że jego celem jest wprowadzenie na giełdę kwoty do 90 miliardów dolarów.
Shen i banki odmówili komentarza.
Firma została założona w Chinach kontynentalnych w 2012 roku, a w maju wyceniono ją na ponad 60 miliardów dolarów, co oznacza spadek o jedną trzecią w porównaniu z zeszłoroczną rundą finansowania.
Najcenniejszą spółką założoną przez Chińczyków, która jak dotąd weszła na giełdę w USA, jest gigant branży transportowej Didi Global (92Sy.MU), który zadebiutował w 2021 r. z wyceną na 68 miliardów dolarów.
Wejście na giełdę w USA giganta szybkiej mody następuje w momencie, gdy rynek pierwszych ofert publicznych walczy o odbicie po serii słabych debiutów na giełdzie.
W ostatnich miesiącach miały miejsce cztery duże IPO, z czego trzy rozczarowały inwestorów.
Akcje niemieckiego producenta sandałów Birkenstock (BIRK.N), aplikacji do dostawy artykułów spożywczych Instacart (CART.O) i projektanta chipów Arm Holdings spadły poniżej cen z IPO w kilka dni po debiucie, chociaż akcje Arm są obecnie notowane powyżej tej ceny.
„Nie wydaje mi się, żeby to był dobry moment na wejście Shena na giełdę, ale jeśli będzie potrzebował kapitału, rynki są otwarte… a nastroje inwestorów są bardziej pozytywne niż kilka tygodni temu” – Jason Benowitz powiedział. Starszy menedżer portfela w CI Roosevelt.
„Kiedy inwestorzy będą mogli dokonać przeglądu danych finansowych, spodziewam się historycznie silnego wzrostu… Kluczowe pytanie brzmi, czy uda im się utrzymać tempo, czy też w przyszłości będą w stanie nadal zwiększać udział w rynku” – powiedział.
W tym roku pierwsze oferty publiczne w Stanach Zjednoczonych przyniosły jak dotąd około 23,64 miliarda dolarów w porównaniu z 21,3 miliardami dolarów w tym samym okresie ubiegłego roku. W 2021 r. porównywalna kwota wyniosła 300 miliardów dolarów, gdy rynek IPO był bliski szczytu.
dostarczać łańcuchy
Jedno ze źródeł, które poprosiło o anonimowość ze względu na ograniczenia dotyczące poufności, podało, że Shin rozpoczął kameralne tournée promocyjne dla amerykańskiej platformy.
Nie jest od razu jasne, czy firma zwróciła się do Chińskiej Komisji Regulacji Papierów Wartościowych (CSRC) z wnioskiem o pierwszą ofertę publiczną w Stanach Zjednoczonych. Przed przystąpieniem do składania ofert za granicą chińskie firmy muszą uzyskać zgodę organu regulacyjnego.
CSRC nie odpowiedziało natychmiast na prośbę o komentarz.
„Ponieważ jest tak ważnym i przełomowym graczem na rynku handlu detalicznego, Shein wzbudzi duże zainteresowanie inwestorów” – powiedział Neil Saunders, dyrektor zarządzający GlobalData.
W lipcu agencja Reuters podała, że Shen – który próbował wejść na giełdę w USA w 2020 r., ale odłożył ten plan – współpracował z co najmniej trzema bankami inwestycyjnymi nad potencjalną ofertą publiczną.
W sierpniu republikańscy prokuratorzy generalni z 16 stanów USA zwrócili się do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd o dokonanie przeglądu łańcucha dostaw Sheena pod kątem rzekomego stosowania pracy przymusowej przed potencjalną pierwszą ofertą publiczną.
„Właściwy czas na listę”
Znana z T-shirtów za 10 dolarów i spodenek motocyklowych za 5 dolarów, Shein wysyła większość swoich produktów bezpośrednio z Chin do klientów drogą lotniczą w indywidualnie adresowanych paczkach.
Strategia wysyłki bezpośredniej pomogła firmie uniknąć gromadzenia niesprzedanych zapasów w magazynach i podatku importowego w Stanach Zjednoczonych, jednym z jej największych rynków, ponieważ pozwala sprzedawcy internetowemu skorzystać z „minimalnego” wymogu zwalniającego tanie produkty. Definicji.
Niektórzy krytycy twierdzą, że przepis ten pozwala firmom uniknąć wysokich ceł na chińskie towary.
Sprzedawcy odzieży szybkiej zyskują na popularności w Stanach Zjednoczonych, a Shein przejmuje udziały w rynku od takich firm jak GAP, ponieważ klienci szukają nowszych stylów.
W sierpniu Shein nawiązał współpracę ze SPARC Group, spółką joint venture pomiędzy właścicielem Forever 21 Authentic Brands (AUTH.N) i operatorem centrów handlowych Simon Property (SPG.N), chcąc poszerzyć swój zasięg rynkowy.
Jednak Shein i Temu.com nie były w stanie przełożyć wizyt klientów na sprzedaż i pozostają pod tym względem daleko w tyle za liderem rynku Amazon.com (AMZN.O).
Sumit Singh, analityk w Aequitas Research i publikujący w SmartKarma, powiedział, że duże firmy, takie jak Shein, wykorzystują rynki kapitałowe ze względu na najwyższy poziom stóp procentowych i przed potencjalnymi zmianami w amerykańskich przepisach dotyczących małych sprzedawców detalicznych.
„Teraz mogłoby to być dla nich dobre” – powiedział.
O tajnym złożeniu przez Sheina oferty publicznej w USA po raz pierwszy poinformowała w zeszłym tygodniu chińska gazeta Shanghai Securities Journal. „Wall Street Journal” potwierdził tę informację wcześniej, w poniedziałek, powołując się na źródła.
(Reportaż: Pritam Biswas i Ananya Maryam Rajesh z Bengaluru; przygotowanie Mohammeda do biuletynu arabskiego) Kin Wu w Hongkongu i Anirban Sen w Nowym Jorku; (Dodatkowe sprawozdania Rishabha Jaiswala z Bengaluru, Scotta Murdocha z Sydney i Myung Kima z Singapuru – przygotowane przez Muhammada dla Biuletynu Arabskiego) Redakcja: Stephen Coates
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów