12 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Dwucyfrowa cena zwiększa zarobki w Procter & Gamble

Dwucyfrowa cena zwiększa zarobki w Procter & Gamble

Firma poinformowała w piątek, że kolejna runda podwyżek cen produktów gospodarstwa domowego, takich jak maszynki do golenia Gillette, mydło do naczyń i pył Swiffer, pomogła zwiększyć wynik finansowy Procter & Gamble w czwartym kwartale, co jest oznaką, że uparta inflacja może się utrzymywać, ponieważ firmy bronią swoich marż. .

Procter & Gamble, wiodąca firma produkująca towary konsumpcyjne, poinformowała, że ​​jej zyski wzrosły w pierwszych trzech miesiącach roku po tym, jak podniosła ceny wszystkich swoich marek o 10 procent. Wzrost był drugim kwartałem z rzędu, w którym spółka odnotowała dwucyfrowe wzrosty. Marża zysku firmy wzrosła w ciągu kwartału, ponieważ wzrost cen z nawiązką zrekompensował wzrost cen surowców.

Przychody wzrosły w czwartym kwartale o 4 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, nawet gdy wielkość sprzedaży – liczba rolek papieru toaletowego Charmin i pudełek z detergentem Tide – spadła o 3 procent, ponieważ konsumenci albo przestawili się na tańsze alternatywy, albo kupili mniej. Innymi słowy, Procter & Gamble osiągnął większy zysk, mimo że sprzedawał mniej produktów. Wielkość sprzedaży firmy spadła w ciągu ostatnich czterech kwartałów.

„Firmy FMCG stanowią stosunkowo niewielką część tego, co przyczynia się do ogólnego poziomu inflacji” – powiedziała Sucharita Kodali, analityk trendów w handlu detalicznym w Forrester Research and Consulting. Dodała jednak, że „znacząco przyczyniają się do postrzegania inflacji”. Klienci nie kupują samochodów ani domów codziennie, ale wielu zauważa wzrosty cen podczas częstych wizyt w sklepie spożywczym.

John Mueller, dyrektor generalny Procter & Gamble, — powiedział w oświadczeniu Firma osiągnęła dobre wyniki „w bardzo trudnym środowisku kosztowym i operacyjnym”.

Gigant produktów konsumpcyjnych podniósł również prognozę przychodów na bieżący rok fiskalny do wzrostu o 1 procent w stosunku do roku poprzedniego; Jego poprzednia prognoza wahała się od płaskiej do 1 proc. Powiedział, że planuje odkupić do 8 miliardów dolarów swoich akcji w bieżącym roku podatkowym, który kończy się w czerwcu.

READ  Carvana, Etsy, Cigna, Wayfair, biuro handlowe

Akcje Procter & Gamble zamknęły się w piątek o ponad 3 procent.

Amerykanie nadal wydają w ostatnich miesiącach, mimo że firmy przerzucają się na wyższe ceny, ale są oznaki, że konsumenci zaczynają słabnąć: sprzedaż detaliczna w USA W marcu spadł o 1 proc z poprzedniego miesiąca.

Inflacja ogólnie zwolniła, wzrastając o 5 procent w ciągu roku do marca, spadając ze szczytu około 9 procent latem. Spowolnienie jest długotrwałe i nierównomierne, po części dlatego, że firmy odkrywają, że mogą utrzymać wyższe ceny, szczególnie poprzez promowanie swoich ofert jako produktów premium.

Procter & Gamble ma nawet własne określenie na wysoką wartość swoich produktów – „nieodparta wyższość” – które zostało użyte kilka razy podczas telekonferencji z analitykami.

Andre Scholten, dyrektor finansowy firmy, powiedział podczas rozmowy, że konsumenci są coraz bardziej ostrożni w wydawaniu pieniędzy. „Oznacza to po prostu, że musimy podwoić naszą wizję tego, jak to jest wyróżniać się na niektórych poziomach o niskiej wartości” – dodał. Może to obejmować informowanie konsumentów o wartości i jakości produktów.

Inni producenci produktów konsumenckich osiągnęli podobne wyniki po podwyżkach cen. W lutym PepsiCo Powiedziała, że ​​nie podniesie cen Po wielu rundach wzrostów, firma odnotowała lepsze niż oczekiwano wyniki w czwartym kwartale. I Unilever W tym roku zapowiedział, że będzie nadal podnosić ceny swoich produktów, ale złagodzi wzrosty w drugiej połowie roku.

Wysokie ceny mogą frustrować konsumentów, powiedziała pani Kodaly, analityk z Forrester. Lojaliści marki, czyli „nieelastyczni klienci”, prawdopodobnie nadal będą kupować markowe produkty po wyższych cenach, ale inni klienci już zmienili swoje nawyki zakupowe – o czym świadczy spadająca wielkość sprzedaży P&G.

Na przykład klient, który został wyeliminowany z rynku przez wysoką cenę jednorazowych pieluch Pampers, może zamiast tego zacząć używać alternatywnych tkanin. Procter & Gamble będzie miał trudności z odzyskaniem tego klienta.

READ  HSBC kupuje Silicon Valley Bank w Wielkiej Brytanii

Wyższe stopy procentowe mogą być dobre dla zysków przedsiębiorstw, ale skomplikowały wysiłki Fed zmierzające do okiełznania inflacji poprzez schłodzenie gospodarki poprzez serię podwyżek stóp procentowych, które rozpoczęły się w zeszłym roku. Pod koniec zeszłego miesiąca Fed podniósł swoją referencyjną stopę procentową do przedziału od 4,75 do 5 procent, w porównaniu z blisko zera nieco ponad rok temu.

W Europie decydenci ostrzegają, że podnoszenie cen przedsiębiorstw powyżej tego, co jest konieczne do zaabsorbowania wyższych kosztów, może doprowadzić do wzrostu inflacji. Politycy od dawna martwią się spiralą płacowo-cenową, w której wyższe płace skłaniają firmy do podnoszenia cen, aby zrekompensować wzrost wynagrodzeń.

Teraz zagrożeniem może być też tak zwana spirala zysków i cen. Członek zarządu Europejskiego Banku Centralnego ostrzegł w zeszłym miesiącu, że połowa krajowych presji cenowych w strefie euro w czwartym kwartale ubiegłego roku pochodziła z zysków firmy.

Kierownictwo Procter & Gamble przyznało podczas rozmowy z analitykami, że wciąż stoją przed nimi wyzwania, takie jak wyższe koszty operacyjne i wyższe płace.

„Istnieje wiele przeciwności, z którymi walczymy i będziemy nadal pracować”, powiedział Mueller.