19 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Ellison dołącza do koalicji AG wzywającej do wycofania wadliwych pojazdów Kia i Hyundai

Ellison dołącza do koalicji AG wzywającej do wycofania wadliwych pojazdów Kia i Hyundai

Prokurator generalny Minnesoty, Keith Ellison, dołącza do ogólnokrajowego apelu do Kia i Hyundai o wycofanie wszystkich pojazdów z wadą, która czyni je podatnymi na kradzież.

Ellison był jednym z 17 prokuratorów generalnych, którzy w czwartek podpisali list od prokuratora generalnego Kalifornii Roba Ponty do National Highway Traffic Safety Administration, w którym twierdzili, że producenci samochodów nie zrobili wystarczająco dużo, aby naprawić pojazdy bez mocowań silnika. Wada została znaleziona w modelach Kia i Hyundai zbudowanych z zapłonem stacyjką od 2011 do 2022 roku.

W zeszłym roku biuro Ellisona rozpoczęło dochodzenie w sprawie naruszenia przez producentów samochodów przepisów Minnesoty dotyczących ochrony konsumentów i naruszeń porządku publicznego. W marcu burmistrz Ellison i Minneapolis Jacob Frey i burmistrz St. Paul Melvin Carter napisali do firm, prosząc je o wycofanie wadliwych pojazdów i zainstalowanie „brakującej technologii antykradzieżowej zgodnej ze standardami branżowymi”.

Wykorzystanie wady konstrukcyjnej przez złodziei samochodów, które stało się popularne w mediach społecznościowych, doprowadziło do 893% wzrostu kradzieży pojazdów Kia i Hyundai w Minneapolis oraz 611% wzrostu w St. Paul w ciągu ostatniego roku. Szef policji w Minneapolis, Brian O’Hara, wielokrotnie twierdził, że te łatwo kradzione pojazdy zachęcają przestępców do popełniania innych przestępstw.

„Pojazdy te były często kradzione od około 2021 roku, szkodząc konsumentom i przyczyniając się do erozji bezpieczeństwa publicznego” – napisał Ellison. „Kradzieżom często towarzyszyła lekkomyślna jazda i inne działania przestępcze, powodujące obrażenia i śmierć”.

Ustawodawca Minnesoty również podejmuje działania. Ustawodawcy wprowadzili ustawę, która wymagałaby, aby wszystkie pojazdy wyprodukowane w ciągu ostatnich 10 lat były wyposażone w urządzenia zabezpieczające przed kradzieżą.

Tymczasem niektóre firmy ubezpieczeniowe rozważają rezygnację z ochrony pojazdów wrażliwych.

Rzecznik Hyundaia, Ira Gabriel, powiedział, że firma wprowadziła system immobilizera silnika jako standard w pojazdach wyprodukowanych od listopada 2021 roku i „w pełni uruchomiła” bezpłatną aktualizację oprogramowania dwa miesiące przed terminem. Dodał, że Hyundai nawiązał współpracę z AAA, aby połączyć właścicieli Hyundai z firmami ubezpieczeniowymi i rozpoczął zwrot kosztów klientom, którzy kupili blokady kierownicy.

READ  Piloci American Airlines popierają kontrakt, który oferuje duże podwyżki

„Hyundai zobowiązuje się do kontynuowania naszych wysiłków, aby jak najefektywniej ukończyć aktualizację oprogramowania dla wszystkich pojazdów, których dotyczy problem” – powiedział Gabriel w oświadczeniu. „Komunikujemy się z NHTSA w sprawie naszych wielu działań mających na celu pomoc naszym klientom”.

Rzecznik Kia, James Bell, powiedział, że firma skontaktowała się z ponad dwoma milionami właścicieli samochodów w sprawie zainstalowania bezpłatnej aktualizacji oprogramowania antykradzieżowego. Do tej pory tylko 165 000 z nich otrzymało aktualizację. Firma poinformowała, że ​​dostarczyła również organom ścigania ponad 39 000 blokad kierownicy i prawie 8 000 blokad bezpośrednio klientom.

„Kia pozostaje bardzo skoncentrowana na tej sprawie i nadal podejmujemy działania, aby rozwiać obawy zgłaszane przez prokuratorów” – napisał Bell. „Jesteśmy zobowiązani do współpracy z nimi i organami ścigania w ich stanach w celu zwalczania kradzieży samochodów i roli, jaką media społecznościowe odegrały w zachęcaniu do tego”.

Ellison zaprzeczył, że wielu właścicieli samochodów będzie musiało czekać do czerwca na aktualizacje oprogramowania. Ponadto niektóre modele, których dotyczy problem, w ogóle nie kwalifikują się do aktualizacji oprogramowania. Dodał, że opcja posiadania blokady kierownicy „nakłada dodatkowe obciążenia na właścicieli i nie rozwiązuje podstawowej wady układu zapłonowego, która sprawia, że ​​pojazdy są podatne na kradzież”.

Kia i Hyundai to mają [had] Więcej niż wystarczająco dużo czasu, aby dobrowolnie rozwiązać ten problem. „Teraz nadszedł czas, aby rząd federalny wkroczył i zezwolił na wycofanie tych pojazdów” – powiedział Ellison w oświadczeniu.

Przeczytaj cały list do NHTSA poniżej: