20 lipca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Wściekły pilot United wzywa SFO ATC Over Go Around

Wściekły pilot United wzywa SFO ATC Over Go Around

Jako geek lotnictwa spędzam dużo wolnego czasu śledząc loty na Flightradar24, słuchając pingów kontroli ruchu lotniczego. W tym kontekście oto interesująca wymiana zdań między pilotem United Airlines a kontrolerem ruchu lotniczego. Czasami słyszymy, że kontrolerzy ruchu lotniczego niecierpliwią się pilotami, ale w tym przypadku jest na odwrót…

United Boeing 737 ma dwa samoloty na międzynarodowym lotnisku w San Francisco (SFO) z powodu ruchu

VASAviation wykonuje świetną robotę, publikując filmy na YouTube z interesującym dźwiękiem kontroli ruchu lotniczego, a także wizualizacją tego, co się stało. Interakcja, którą uważam za szczególnie interesującą, polegała na tym, że pilot był wściekły po wykonaniu dwóch (prawdopodobnie niepotrzebnych) przejazdów.

Ten incydent miał miejsce 12 maja 2023 r. i dotyczy lotu United Airlines UA1390 z Seattle (SEA) do San Francisco (SFO). Lot był obsługiwany przez około 14-letniego Boeinga 737-900 o kodzie rejestracyjnym N75428.

Samolot otrzymał zgodę na lądowanie na pasie startowym 28L. Wkrótce potem, gdy 737 znajdował się na ostatniej czteromilowej trasie, kontroler ruchu lotniczego zezwolił innemu samolotowi USS na ustawienie się na pasie startowym i czekanie. Ten samolot musiał czekać, aż inny samolot opuści pas startowy, zanim mógł wystartować, iw tym momencie 737 znajdował się na ostatniej trasie o długości mniejszej niż dwie mile.

Niestety na końcu nie było wystarczającej odległości, więc 737 musiał się kręcić. Cóż, w porządku, czasami się to zdarza. Kontrolerzy ruchu lotniczego mają ambitne zadania i istnieje duża różnorodność, więc odstępy nie zawsze będą odpowiednie.

Następnie United 737 rozpoczął drugie podejście do pasa startowego 28L i zasadniczo stało się to samo. Samolotowi zezwolono na lądowanie, następnie kazano innemu samolotowi ustawić się na pasie startowym i czekać, po czym inny samolot musiał opuścić pas startowy. Na końcu nie było wystarczająco dużo miejsca, więc 737 musiał się kręcić… znowu.

READ  Największe amerykańskie banki pokazały zwiększone zyski, jednak przy pewnej ostrożności ze strony konsumentów

United pilot pozwala mieć go kontrolerom ruchu lotniczego

Po drugim okrążeniu z tego samego powodu pilot United rozkazał kontrolerowi wieży, mówiąc: „Powinieneś zrobić coś lepszego niż to, dwa razy tyle”. Kontroler wieży odpowiada „OK, porozmawiaj o tym z NorCal”. Innymi słowy, kontroler wieży obwinia za to częstotliwość podejścia, mimo że kontroler wieży ewakuuje odlatujący samolot w celu kołowania na pasie startowym.

Kiedy pilot mówi o odejściu NorCal, wygląda to tak:

Pilot: „Co się dzieje, to dwa razy?”
Kontroler: „Nie jestem pewien”.
Pilot: „To niedopuszczalne, daj spokój, dobrze, nie róbmy tego więcej”.
Nadinspektor: „Nie pracujemy w wieży, proszę pana”.
Pilot: Kazali mi z tobą porozmawiać.

Następnie, gdy program beta przechodzi na podejście NorCal, oto jak:

Pilot: „Czy możemy się upewnić, że nikt już nie zostanie wprowadzony na pas startowy?”
Kontroler: „Zastanawiamy się nad tym samym, mamy tutaj kilku i upewnimy się, że tym razem tam dotrzesz”.
Pilot: „Tak, zdecydowanie zgłoś to, to niedopuszczalne”.
Kontroler: „Zgadzamy się z tobą w 100%, przepraszam za to”.
Pilot: „Dzięki. Wiem, że to nie twoja wina, ale niestety jesteś jedyną osobą, o której muszę się wygadać. Powiedział mi, żebym z wami porozmawiał, to zabawna część.”
Kontroler: „Wspaniale. Wydaje się, że samoloty na ziemi mają pierwszeństwo przed samolotami w powietrzu. Ponownie, tylko dla Twojej wiadomości, od jakiegoś czasu mamy tutaj problemy z wieżą, jeśli chodzi o niektóre z tych rzeczy, takie rzeczy , ale myślę, że bardziej pasuje to do oficjalnego raportu, ponieważ teraz słyszymy, że próbują obwiniać nas za naszą prędkość, ale nie wiem, co zrobiliśmy źle”.
Pilot: „Tak, na pewno wypełnię jeden. To znaczy, to jest niedopuszczalne, dwóch idzie rozwiązać ten sam problem, coś musi się z tym stać.”
Kontroler: „Zgadzam się z tobą w 100%”.

Przy trzeciej próbie United 737 w końcu wylądował, z około 30-minutowym opóźnieniem w stosunku do startu dwóch ciężarówek.

READ  Akcje Porsche ustabilizowały się na zamknięciu po historycznym notowaniu 72 miliardów dolarów

minimum

Istnieje kilka interesujących dźwięków kontroli ruchu lotniczego United 737 podczas dwóch lotów na lotnisku w San Francisco. Oba kierunki były spowodowane brakiem odstępów, aw obu przypadkach było to spowodowane zezwoleniem samolotu na kołowanie na pasie startowym do startu, ale nie było wystarczającej separacji.

Rozumiem oczywiście, że kontrolerzy ruchu lotniczego są przepracowani i znajdują się pod dużą presją, aby uniknąć opóźnień, a także nie są w stanie przewidzieć, ile czasu zajmie samolotom oczyszczenie pasa startowego, rozpoczęcie rozbiegu itp.

Jednocześnie, z perspektywy pilota, potrafię docenić frustrację wynikającą z dwóch niepotrzebnych przelotów z rzędu z dokładnie tego samego powodu. Co ciekawe, kontroler wieży obwinia następnie NorCal, ale kontroler NorCal jest w 100% kompatybilny z pilotem.

Co sądzisz o tej interakcji między amerykańskim pilotem a kontrolerem ruchu lotniczego?