„Rada dyrektorów dokładnie przeanalizuje każdą propozycję złożoną przez Trian Partners”, powiedziała Wendy we wtorkowym oświadczeniu, dodając: „Jesteśmy skoncentrowani na realizacji naszej wizji stania się najbardziej prosperującą i ukochaną marką na świecie”.
Jednak w ostatnich miesiącach śniadanie nie wystarczyło, aby znacząco zwiększyć sprzedaż.
„Środowisko śniadaniowe niewątpliwie stanowiło wyzwanie w całej branży… wpływając na naszą całoroczną prognozę wzrostu sprzedaży śniadań” – powiedział dyrektor generalny Todd Benigor podczas rozmowy telefonicznej z analitykiem na początku tego miesiąca.
„Jednak osiągnęliśmy dobre wyniki w okresie śniadaniowym” – dodał Benegor. Powiedział, że Wendy’s zwiększyła swój udział w tym posiłku w porównaniu do innych restauracji typu fast food. W pierwszym kwartale sprzedaż w restauracjach Wendy’s, które działają od co najmniej roku, wzrosła o 1,1%.
Wendy’s również mocno odczuł rosnące koszty towarów i robocizny i stwierdziła, że w rezultacie jej marże uległy zmniejszeniu.
Chociaż inwestorzy mogą być podekscytowani przejęciem firmy, niektórzy ostrzegają, że może to być trudna sprzedaż.
„Uważamy, że sprzedaż Wendy’s może nie być prosta” ze względu na siłę konkurentów, powiedział we wtorek analityk Cowen Andrew Charles.
Dodał, że wielu właścicieli dużych restauracji ma już w swoim portfolio sieć burgerów i mogą nie być podekscytowani dodaniem kolejnej – lub stawieniem czoła McDonald’s.
Wendy’s to nie tylko konkurencyjna marka, ale [Restaurant Brands] I [Yum] Koncentruje się na rozwoju międzynarodowym i stara się ograniczyć bezpośrednią konkurencję z McDonald’s, zwłaszcza w kraju, gdzie znajduje się 85% Wendy’s.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów