1 lipca, 2022

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Wendy's podnosi znak „na sprzedaż”, gdy traci grunt na rzecz McDonalda i Burger Kinga

Wendy’s podnosi znak „na sprzedaż”, gdy traci grunt na rzecz McDonalda i Burger Kinga

We wtorkowym zgłoszeniu do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd Wendy Prezes Nelson Peltz powiedział, że jego fundusz zarządzający, Trian Partners, chce zbadać możliwość sprzedaży lub połączenia sieci burgerów. Zgodnie ze złożonym wnioskiem, na stole znajdują się również inne opcje zwiększenia wartości dla akcjonariuszy.
Wendy (wen) Akcje wzrosły o około 11% w środę rano, gdy inwestorzy z zadowoleniem przyjęli ruch Peltza, który starał się: dezorientować Wendy i Inne firmy W przeszłości. Peltz jest dyrektorem w firmie od 2008 roku. Wcześniej uruchomił Kampania przeciwko administracji Wendy. Trian jest największym udziałowcem sieci burgerów.

„Rada dyrektorów dokładnie przeanalizuje każdą propozycję złożoną przez Trian Partners”, powiedziała Wendy we wtorkowym oświadczeniu, dodając: „Jesteśmy skoncentrowani na realizacji naszej wizji stania się najbardziej prosperującą i ukochaną marką na świecie”.

Jednak w ostatnich miesiącach śniadanie nie wystarczyło, aby znacząco zwiększyć sprzedaż.

„Środowisko śniadaniowe niewątpliwie stanowiło wyzwanie w całej branży… wpływając na naszą całoroczną prognozę wzrostu sprzedaży śniadań” – powiedział dyrektor generalny Todd Benigor podczas rozmowy telefonicznej z analitykiem na początku tego miesiąca.

„Jednak osiągnęliśmy dobre wyniki w okresie śniadaniowym” – dodał Benegor. Powiedział, że Wendy’s zwiększyła swój udział w tym posiłku w porównaniu do innych restauracji typu fast food. W pierwszym kwartale sprzedaż w restauracjach Wendy’s, które działają od co najmniej roku, wzrosła o 1,1%.

Wendy’s również mocno odczuł rosnące koszty towarów i robocizny i stwierdziła, że ​​w rezultacie jej marże uległy zmniejszeniu.

A Wendy nie jest sama gorąco mi. „Konsumenci zauważają inflację” – powiedział Benegor.

Chociaż inwestorzy mogą być podekscytowani przejęciem firmy, niektórzy ostrzegają, że może to być trudna sprzedaż.

„Uważamy, że sprzedaż Wendy’s może nie być prosta” ze względu na siłę konkurentów, powiedział we wtorek analityk Cowen Andrew Charles.

READ  Wall Street rośnie na grzbiecie wielkich banków technologicznych

Dodał, że wielu właścicieli dużych restauracji ma już w swoim portfolio sieć burgerów i mogą nie być podekscytowani dodaniem kolejnej – lub stawieniem czoła McDonald’s.

Inspiruj marki, których właścicielem jest Sonic, Międzynarodowa Restauracja Marki (QSR) Burger King w torebce i WL (WL) Charles zauważył, że Habit Burger Grill ma

Wendy’s to nie tylko konkurencyjna marka, ale [Restaurant Brands] I [Yum] Koncentruje się na rozwoju międzynarodowym i stara się ograniczyć bezpośrednią konkurencję z McDonald’s, zwłaszcza w kraju, gdzie znajduje się 85% Wendy’s.”