W Polsce powstanie najdłuższy w Europie tester pasywnej lewitacji magnetycznej, a budowa ma się rozpocząć latem tego roku.
Firma technologiczna Macrail Neomo zawarła umowę dzierżawy gruntów i infrastruktury z polską firmą Chech Sarcina. Umożliwi to Naomo zbudowanie pełnowymiarowego toru testowego o długości 750 m.
Technologia Macrail pozwala pojazdom osiągać prędkość do 550 km/h na istniejących torach kolejowych. Zaletą technologii wykorzystującej koncepcję Hyperloop jest możliwość integracji z istniejącą infrastrukturą kolejową bez wprowadzania zmian w taborze.
Ciech Sarzyna zapewni dojazd do Naomo wraz z budynkiem biurowo-magazynowym zlokalizowanym na terenie Podkarpacia, wzdłuż linii kolejowej i pobliskiej infrastruktury.
Na torze testowym w skali 1:1 będą testowane pojazdy z napędem liniowym i pasywną lewitacją, zasilane przez układy elektroniczne do obsługi i sterowania wielosekcyjnego silnika liniowego.
Członek zarządu Naomo Pavel Rodyszowski nazwał budowę trasy „kolejnym kamieniem milowym w rozwoju technologii Macrail”.
Dodał: „Pomyślne przeprowadzenie tych testów toruje drogę do planowanego procesu pilotażowego od 2022 do 2024 roku. Oczekuje się, że do 2025 roku technologia Macrail będzie w pełni funkcjonalna”.
Prezes Ciech Sarzyna Wojciech Babski podkreślił, że firma „wspiera innowacyjne rozwiązania, które odpowiadają na wyzwania otaczającego nas świata”.
Powiedział: „Współpraca z Naomo jest częścią naszej filozofii działania, a nowoczesny i otwarty na współpracę biznes jest źródłem pozytywnych zmian dla milionów ludzi na całym świecie. rozwój prawdziwie rewolucyjnej technologii w transporcie publicznym.”
W zeszłym roku Komisja Europejska wspiera Hyperloop w swojej strategii zrównoważonego rozwoju, Ferroviel, hiszpańska firma budowlana Podpisał umowę strukturalną z Hyperloop Transportation Technologies (Hyperloopdity) na analizę możliwości rozwoju zaawansowanego systemu transportowego w Stanach Zjednoczonych..
Tymczasem rząd USA zdecydował: Ustanowienie ram regulacyjnych dla bezpiecznego wdrażania systemów hyperloop. Następnie Virgin Hyperloop uruchomiła swoje pierwsze Centrum Certyfikacji Hyperloop w październiku 2020 r. i zakończyła swój pierwszy test pasażerski w listopadzie.
Hiszpańska firma Hyperloop Geleros również ogłosiła podwyżkę Ponad 7 mln (6,2 mln GBP) na stworzenie wersji technologii HyperloopWyhodowana przez polską firmę Hyper Poland Ponad 6 436 000 w kampanii crowdfundingowej w Wielkiej Brytanii.
Czy podobało Ci się to, co czytałeś? Kliknij tutaj, aby otrzymywać codzienne i cotygodniowe biuletyny nowego Inżyniera Budownictwa.
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com