Właściciele marek i producenci stoją przed wyzwaniami, które wymagają solidnych rozwiązań. Wymagania konsumentów szybko napędzają procesy produkcyjne w szybko rotujących towarach konsumpcyjnych (FMCG) w celu uzyskania krótkich czasów realizacji, wysokiej personalizacji i nietypowych opakowań.
Rosnąca świadomość społeczna oznacza, że konsumenci wywierają presję na branżę, aby zapewniała etyczne i zrównoważone rozwiązania. W tym artykule opisano sposoby, w jakie roboty ułatwiają rozwiązywanie rosnących wyzwań w sektorze opakowań.
Konsumenci wykazują większą ostrożność
Eksperci z branży opakowaniowej twierdzą, że produkcja żywności szybko staje się równie ważna jak produkt. Użytkownicy końcowi szybko kwestionują proces łańcucha dostaw żywności przed zakupem, bezpieczeństwo i warunki pracy operatorów oraz zasoby wydawane na uzyskanie produktu końcowego.
W rezultacie gracze z branży opakowaniowej muszą teraz brać pod uwagę konsumenta w swoich procesach produkcyjnych i zwracać uwagę na bezpieczeństwo, zrównoważony rozwój, jakość przy idealnym koszcie i dobre samopoczucie.
Ewolucja robotyki
Technologia robotyki szybko ewoluuje, aby sprostać wyżej wymienionym wymaganiom i obecnie obsługuje złożone aplikacje. Kiedy po raz pierwszy pojawiło się na rynku, ramię robota przemysłowego było używane do podstawowych zadań, takich jak podnoszenie ciężkich ładunków.
Obecnie robot jest używany do złożonych zadań, aby ułatwić funkcje pakowania trzeciego, drugiego i pierwotnego, rozpakowywania, rozpakowywania oraz podnoszenia i umieszczania. Wdrożenie robotyki na hali produkcyjnej może umożliwić producentom szybkie i wydajne skalowanie produkcji.
Wyzwania w branży opakowaniowej, których należy się wystrzegać
Wiele firm z branży opakowaniowej stoi przed niekończącymi się wyzwaniami. Jedną z głównych przyczyn tych wyzwań jest panująca pandemia Covid-19. Mimo to niektóre firmy od lat borykają się z wyzwaniami wynikającymi z nacisków rynkowych. Jednak inne firmy radzą sobie dobrze, ale rozumieją, że są podatne na te wyzwania. Omówmy niektóre wyzwania, przed którymi stoją niektóre firmy z branży opakowaniowej.
• Wyzwania w łańcuchu dostaw
Niektóre poważne incydenty międzynarodowe dotknęły ostatnio branżę zaopatrzenia w opakowania. Pandemia Covid-19 znacząco wpłynęła na różne odcinki łańcucha dostaw, podczas gdy inne zdarzenia również w ogromnym stopniu wpłynęły na sektor. Popyt na opakowania wypukłe gwałtownie wzrósł, podobnie jak wiele największych papierni przeszło całkowity przestój.
Po złej pogodzie w Teksasie podaż polimerów spadła. Zdarzenia te wpłynęły na koszty tworzyw sztucznych, na które w ostatnim czasie wpłynęła również przeszkoda w Kanale Sueskim. Według artykułu opublikowanego w Wall Street Journal globalny łańcuch dostaw jest pomieszany niezależnie od tego, gdzie patrzysz.
• Cyfryzacja przepływów pracy związanych z pakowaniem
Już przed pandemią Covid-19 branża opakowaniowa doświadczała różnych wyzwań. Wiele firm opakowaniowych od kilku lat zmaga się z rosnącym naciskiem na cyfrowe przepływy pracy. Klienci coraz częściej wymagają cyfrowego dostępu do procesów przemysłu opakowaniowego. W efekcie firmy powinny posiadać technologię i systemy wspierające nowoczesny sposób działania.
• Rosnące zapotrzebowanie na produkty
Wzrost liczby usług pocztowych i handlu elektronicznego zwiększył popyt na produkty opakowaniowe. Raporty pokazują, że niektóre sektory przemysłu opakowaniowego ucierpiały bardziej niż inne. Wzrost popytu może być dobry, ale pojawią się problemy, jeśli nie będziesz w stanie zaspokoić gwałtownie rosnących potrzeb produkcyjnych.
• Presja kosztowa
Oprócz rosnącego popytu na produkty, ludzie coraz bardziej domagają się wymagań dotyczących opakowań. Użytkownicy końcowi oczekują szybkiego, wysokiej jakości pakowania wraz z opcjami dostosowywania. Co więcej, chcą doskonałych usług po niższych cenach. Jeśli Twoja firma nie może zaspokoić swoich potrzeb, możesz stracić klientów.
• Wyzwania kadrowe
Branża opakowaniowa zmaga się ostatnio z wyzwaniami kadrowymi. Niektórzy potencjalni nowi pracownicy uważają branżę za mniej atrakcyjną, co utrudnia znalezienie nowych pracowników. Ponieważ niektórzy starsi pracownicy przechodzą na emeryturę, znalezienie świetnych pracowników, którzy znają się na branży, nie jest łatwe.
W jaki sposób roboty pomogą radzić sobie z wyzwaniami w branży opakowaniowej?
Roboty mogą pomóc firmom stawić czoła tym wyzwaniom i usprawnić ich działalność w obliczu obecnych zakłóceń. Obecnie wiele firm przyjmuje robotykę ze względu na wysoki poziom elastyczności, w przeciwieństwie do innych tradycyjnych rodzajów automatyzacji.
Roboty mogą wykonywać różne zadania i aplikacje w branży opakowaniowej. Są również bardziej opłacalne w porównaniu z innymi alternatywami. Jak zobaczymy poniżej, przedsiębiorcy z branży opakowaniowej z różnych powodów powinni rozważyć wdrożenie robotów w swojej działalności.
• Możliwość adaptacji
Jedną z największych przeszkód w branży opakowań musi być zdolność adaptacji. Producenci opakowań i przedsiębiorcy potrzebują dla mnie elastycznych i elastycznych zautomatyzowanych systemów i konsumenci domagają się personalizacji.
Główną przeszkodą w branży obsługi produktów i opakowań jest możliwość dostosowania, ponieważ nie wszystkie maszyny mogą wybierać produkty o różnej wadze, kształtach lub rozmiarach. W rezultacie magazyny „pick and place” posiadają szeroką gamę towarów wymagają elastycznego rozwiązania.
Obecnie producenci robotów mogą wyposażyć jednostki w efektory końcowe, które dodają aplikacji wysoki poziom elastyczności. Te inteligentne komponenty mogą wykrywać różne rodzaje produktów i dostosowywać ich uchwyt do ich rozmiaru, aby uzyskać większą skuteczność.
• Roboty mają zastosowanie do szerokiego zakresu zadań
Roboty mogą być idealne do różnych funkcji w łańcuchu dostaw. Należą do nich: paletyzacja, sortowanie i pakowanie. W rezultacie jednostki te są idealną inwestycją długoterminową, ponieważ można je łatwo przemieścić, gdy dane zadanie stanie się przestarzałe.
• Możliwość działania przez całą dobę
Roboty się nie męczą, co czyni je idealnymi opcjami zwiększania produktywności w Twoim zakładzie. Działania non-stop pozwalają przedsiębiorcom z branży opakowaniowej zaspokajać rosnący popyt w sposób skalowalny, zamiast polegać na zatrudnianiu lub outsourcingu. Co więcej, roboty są specjalnie zaprojektowane, aby obniżyć cenę jednostkową produktu, jednocześnie gwarantując stałą jakość.
• Roboty bezproblemowo pasują do zaawansowanych systemów cyfrowych
Programowanie i ponowne wdrażanie robotów jest łatwe. Dzięki temu mogą dostosować się do szybkich zmian wynikających z postępu operacji cyfrowych.
• Wydobądź jak najwięcej ze swojego personelu
Wdrażanie robotów w operacjach związanych z pakowaniem pozwala pracownikom skupić się na bardziej wartościowych funkcjach. W rezultacie nie będziesz musiał zatrudniać nowych lub dodatkowych pracowników, co może być idealne, zwłaszcza jeśli masz trudności ze znalezieniem odpowiednich kandydatów do pracy.
Podsumowując
Roboty mogą odegrać znaczącą rolę w łagodzeniu niektórych wyzwań stojących przed przemysłem opakowaniowym. Ich adaptacyjność i elastyczność to kluczowe cechy, które gracze z branży mogą wykorzystać w celu zwiększenia produktywności, spełnienia wymagań i poprawy obsługi klienta.
. „Telewizyjny pionier. Fan alkoholu. Namiętny komunikator. Oddany badacz kawy. Boczek ninja”.
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com