12 października, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Żabka powiększa portfolio sklepów autonomicznych w Polsce

Żabka powiększa portfolio sklepów autonomicznych w Polsce

polski sprzedawca abka Stwierdzono, że obecnie działa Grupa może się poszczycić siecią 25 sklepów Żabka Nano na terenie całego kraju – największej sieci sklepów autonomicznych w Europie.

Żabka Nano umożliwia zakupy bez kasjerów, kolejek i gotówki i działa w różnych formach, takich jak wolnostojące automaty kontenerowe, tradycyjne sklepy stacjonarne i koncepty typu store-in-store.

Format Żabka Nano powstał w ścisłej współpracy z amerykańską firmą technologiczną AiFi.

Abka Nano rozszerza się

Żabka otworzyła swój pierwszy autonomiczny sklep w Poznaniu w czerwcu 2021 r., a pozostałe sklepy zlokalizowane są w Gdańsku, Krakowie, Piasecznie, Sopocie i Warszawie.

„Japka to europejski lider w tworzeniu rozwiązań dla nowoczesnych udogodnień, które odpowiadają na potrzeby nowoczesnych klientów” – skomentował Tomas Suzanski, CEO Grupy Japka.

„Koncentrujemy się na zapewnieniu wyjątkowych i wysoce spersonalizowanych doświadczeń zakupowych, łącząc cyfrowy świat z jego otoczeniem”.

Klasyfikacja produktu

Asortyment w salonach Żabka Nano jest dostosowany do specyfiki lokalizacji i profilu klienta – w zależności od modelu oferuje od 450 do 1500 SKU.

Koncepcja powstaje w ramach Inkubatora Przedsiębiorczości Przyszłości Żabka, który integruje trzy komponenty: zarządzanie i poszukiwanie innowacji, przekształcanie ich w nowe produkty i usługi oraz ich komercjalizację.

Plan również obowiązuje Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Japka, Do swoich funkcji wykorzystuje wyłącznie zieloną energię.

Technologia AiFi

Stosowany we wszystkich sklepach system operacyjny AiFi to rozwiązanie oparte na kamerze, które wykorzystuje „wizję komputerową” i uczenie maszynowe do identyfikacji produktów, które zostały usunięte z półek sklepowych i automatycznego dopełnienia płatności po wyjściu ze sklepu.

Aby zagwarantować pełną prywatność i bezpieczeństwo, komputer nie rozpoznaje klientów, gdy chodzą po sklepie.

„Z niecierpliwością czekamy na dalsze zacieśnianie współpracy z Żabką. Dzięki rozwojowi naszych opartych na technologii sklepów Żabka Nano zrewolucjonizujemy zakupy” – powiedział Steve, prezes i współzałożyciel AiFi.

READ  Rzut oka na kwitnącą branżę hotelarską w Polsce

Przeczytaj więcej: Jak autonomiczne roboty sprzątające mogą pomóc sprzedawcom podczas kryzysu

© 2022 Europejski Magazyn Supermarketów. Artykuł autorstwa Connora Forrelli. Dalej Sprzedaż Aktualności, kliknij tutaj. Kliknij Rejestracja Aby zarejestrować się w ESM: European Supermarket Magazine.