27 grudnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Uber i Lyft zgadzają się zapłacić 328 milionów dolarów odszkodowania nowojorskim kierowcom

Uber i Lyft zgadzają się zapłacić 328 milionów dolarów odszkodowania nowojorskim kierowcom

Uber i Lyft zgodziły się zapłacić kierowcom w Nowym Jorku ugodę w wysokości 328 milionów dolarów po tym, jak prokurator generalny stanu rozpatrzył skargę dotyczącą kradzieży wynagrodzeń, w której zarzucano firmom pobieranie określonych podatków i opłat od kierowców, a nie od pasażerów.

Uber zapłaci 290 milionów dolarów, a Lyft przekaże 38 milionów dolarów w dwóch funduszach, które pokryją roszczenia, do których uprawnionych jest około 100 000 obecnych i byłych kierowców w stanie Nowy Jork. Firmy transportu pasażerskiego nie przyznały się do winy w ugodzie.

Dochodzenie prowadzone przez biuro prokuratora generalnego Letitii James sprawdzało również, czy firmy nie zapewniły kierowcom płatnych zwolnień lekarskich przysługujących pracownikom w tym stanie.

„Kierowcy współdzieleni pracują o każdej porze dnia i nocy, aby dowieźć ludzi, dokądkolwiek chcą” – stwierdziła James w oświadczeniu. „Przez lata Uber i Lyft systematycznie oszukiwały swoich kierowców na setki milionów dolarów wynagrodzeń i świadczeń, gdy ci pracowali długie godziny w trudnych warunkach”.

Dochodzenie rozpoczęło się w 2020 r. po złożeniu skargi przez New York Taxi Workers Alliance, grupę reprezentującą kierowców. Biuro Prokuratora Generalnego skupiło się na okresie od 2014 do 2017 roku, w którym Uber był oskarżany o potrącanie podatków i opłat od sprzedaży z wpłat kierowców, podczas gdy powinny one być uiszczane przez pasażerów.

Biuro prokuratora generalnego podało, że w latach 2015–2017 Lyft w podobny sposób odliczał 11,4% „opłaty administracyjnej” od wpłat kierowców w Nowym Jorku, równej kwocie podatku od sprzedaży i opłat, które pasażerowie powinni uiścić. Według Biura Prokuratora Generalnego Uber i Lyft nie zapewniły kierowcom płatnego zwolnienia chorobowego przysługującego pracownikom na mocy prawa obowiązującego w Nowym Jorku i stanie Nowy Jork.

Firmy w odpowiedzi doceniły pani James jej pracę na rzecz poprawy praw kierowców.

„Dziękujemy prokurator generalnej James i jej zespołowi za ich ciężką pracę nad dostarczeniem rozwiązania, które równoważy odpowiedzialność i innowacyjność, a jednocześnie zaspokaja rzeczywiste potrzeby ciężko pracujących kierowców w Nowym Jorku” – powiedział w oświadczeniu Tony West, dyrektor ds. prawnych Ubera . .

„To zwycięstwo kierowców i jesteśmy dumni, że udało nam się to osiągnąć dzięki Biuru Prokuratora Generalnego Nowego Jorku” – powiedział w oświadczeniu dyrektor ds. polityki Lyft, Jeremy Byrd.

Zgodnie z ugodą kierowcy będą otrzymywać jedną godzinę zasiłku chorobowego za każde 30 przepracowanych godzin, maksymalnie do 56 godzin rocznie. Uber i Lyft zaktualizują także swoje aplikacje, aby umożliwić kierowcom składanie za ich pośrednictwem wniosków o zwolnienie lekarskie.

Kierowcy spoza miasta są również uprawnieni do gwarantowanej płacy minimalnej w wysokości 26 dolarów za godzinę, chociaż liczba ta uwzględnia tylko czas między wysłaniem przejazdu a jego zakończeniem, a nie czas spędzony w oczekiwaniu na połączenie z pasażerem, co byłoby bardziej dochodowe . Kierowcy poruszający się w centrach miast zarabiają już minimalną pensję zgodnie z przepisami ustanowionymi przez Komisję ds. taksówek i limuzyn w 2019 r. Przedstawiciel Ubera powiedział, że wszelkie dodatkowe koszty zostaną przerzucone na pasażerów, choć firma nie określiła od razu, ile. Przedstawiciel Lyftu nie odpowiedział od razu na pytanie o wpływ zmian na ceny.

Kierowcy firm koncertowych, takich jak Uber i Lyft, są zgodnie z prawem większości stanów traktowani jak niezależni wykonawcy, a nie pracownicy, co oznacza, że ​​odpowiadają za własne wydatki i nie otrzymują świadczeń takich jak opieka zdrowotna czy płaca minimalna. Oszczędza to pieniądze firm, a Uber i Lyft potwierdzają, że kierowcy również preferują ten system, ponieważ pozwala im on na elastyczność, pozwalając im pracować, kiedy chcą, zamiast ustalać godziny pracy.

W ostatnich latach obrońcy praw pracowniczych i niektórzy kierowcy coraz częściej krytykowali ten model, argumentując, że Uber i inne firmy wykorzystują kierowców, narzucając im kontrolę nad sposobem ich pracy, pozbawiając ich jednocześnie świadczeń pracowniczych, które powinny wiązać się z takim nadzorem. Walczyli o większą ochronę, co skłoniło Ubera do zawarcia w niektórych miastach i stanach porozumień zapewniających kierowcom ograniczone świadczenia, jednocześnie uniemożliwiając ich sklasyfikowanie jako pracowników.

Kierowcy w stanie Nowy Jork i Nowy Jork są klasyfikowani jako niezależni wykonawcy. Ugoda Nie wprowadzono jednak żadnych zmian w klasyfikacji kierowców jako pracowników na mocy prawa stanowego, co jest kluczowe dla czwartkowej debaty na temat traktowania pracowników wykonujących zlecenia toczącej się między państwem a firmami zajmującymi się współdzieleniem przejazdów.

Wszyscy kierowcy w Nowym Jorku, Seattle i Kalifornii korzystają z gwarancji płacy minimalnej. Uber i Lyft skutecznie zablokowały przepisy dotyczące płacy minimalnej dla pracowników koncertowych w Minnesocie, a zwolennicy kierowców naciskają na reformy również w Chicago.

Sprawdzaj aktualizacje tej rozwijającej się historii.

erochika hentai24x7.com soul calibur hentia
slave hentai comics hentaihug.com hentai black widow
malayalam sex video live bustyporn.info xxx images full hd
telugusexyvedios xkeezmovies.mobi sunnyleone sex vedios
渚まどか javwhores.mobi アナル av
score land youjizz.sex sudh desi romance mp3
shinrabansho hentai hentaionly.net fuetakishi hentai
bangladeshxvideo kokaporn.mobi tamil sex gril video
سكس الجيش الاسرائيلى video6tubes.com فيلم المغتصبون الامريكى
halik dec 11 pinoyteleseryehd.net tfc halik
tamanna real sex videos goindian.net teacher student xxx
مخزن السكس العربي gonzoxxx.pro سكس نسائي
xhamas sexindiantube.net xxxporndesi
الاباحية انبوب todayaraby.com حلمات بزاز
nepali sex vedio sexo-vids.com wap india